recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 01:33

Spørgsmålet er måske ikke om hvorvidt der er noget som har været forkert indstillet, men mere om det er værd at smide 3000kr mere for at der står denon på afspilleren og at den så måske viser billedet en lille smule skarpere, så lidt, at de fleste normale mennesker ikke ligger mærke til det, altså for fuck sake, hvis man virkelig sidder og ligger mærke til hver enkelt lille fejl der muligvis er i billedet, kan man så overhovedet sidde og nyde en film? :/

Altså for mig og se, så svare det lidt til at betale (eksempel!) 20000kr ekstra for en bil, som så kan komme fra 0-100 på 0.2 sekunder hurtigere end en bil der er 20000kr billigere,  min point er at du nok næppe ligger mærke til de 0.2 sekunder. Et lidt halvskidt eksempel men alligevel.

Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige huske hvad man kalder sådan en test, blind test?

Det kan godt være at det er mig som er lidt små-nærig hvad det angår, og hvis man alligevel har tænkt sig at smide den slags penge efter noget udstyr så er man vel heller ikke længere den normale bruger, eller en som går en smule op i sit hi fi udstyr, men nærmere en hysterisk kritiker, jeg synes bare at det er dybt godnat.

Men det jeg synes så synes er det sjovste ved det, er at voksne mennesker kan komme op og skændes over noget tekst og nogle billeder.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:09

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller var det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Og ja, jeg kan godt se din blinkende smiley Men dit indlæg giver stadig udtryk for det forkerte indtryk mange tilsyneladende har af PS3'ens strømforbrug. Ja, det er større, men det er altså ikke noget der ligefrem trækker tænder ud.

Hmmm...med de 10 timer jeg har maskinen i gang på ugebasis, så er differencen betalt på små 24 år.

Jeg ved godt at PS3'eren ikke længere er den strømsluger den har ry for at være. For mit vedkommende bruger jeg mere strøm end en mindre skala kontorvirksomhed, så de par håndører kan vist være ligegyldig. Og jo det skulle tages som en joke.....

Den eneste grund til at jeg aldrig får en PS3 indenfor døren er, at der står Sony på den, det er en spillekonsol, den er ufattelig grim i forhold til en stand-alone afspiller, samt jeg har intet at bruge alt det gøjl den kan til.

Farvegengivelsesdiskussionen holder jeg mig udenfor. Jeg har ikke den fornødne viden og kan egentlig ikke se forskel på de to afspiller de par gange jeg har prøvet (på blu-ray altså, da ingen af dem alligevel slår en 2930 på dvd-delen, hvilket til gengæld er ret tydeligt).

 



Redigeret af Rysz - 12-September-2008 kl. 10:12
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige huske hvad man kalder sådan en test, blind test?

Hvor ved du det fra? Har du set Denon'en?

Jeg vil personligt heller ikke give dobbelt så meget for denne afspiller som ikke er meget bedre end en til det halve af prisen.

Men at nogle køber den fordi der står denon på den og at den passer ind i deres setup synes jeg ikke der er noget galt i, og fatter ikke du rakker ned på dem for det!

Jeg venter selv på pioneer afspillerne og HÅBER de er bedre end den her denon og ps3. Hvis det viser sig at pio'en ikke er bedre så køber jeg den nok alligevel selvom den koster 6.999kr, da den passer ind i mit setup.

 



Redigeret af furious jt - 12-September-2008 kl. 10:46
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Spørgsmålet er måske ikke om hvorvidt der er
noget som har været forkert indstillet, men mere om det er værd at
smide 3000kr mere for at der står denon på afspilleren og at den så
måske viser billedet en lille smule skarpere, så lidt, at de fleste normale
mennesker ikke ligger mærke til det, altså for fuck sake, hvis man virkelig
sidder og ligger mærke til hver enkelt lille fejl der muligvis er i billedet,
kan man så overhovedet sidde og nyde en film? :/


Altså for mig og se, så svare det lidt til at betale (eksempel!) 20000kr
ekstra for en bil, som så kan komme fra 0-100 på 0.2 sekunder hurtigere
end en bil der er 20000kr billigere,  min point er at du nok næppe ligger
mærke til de 0.2 sekunder. Et lidt halvskidt eksempel men alligevel.


Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken
afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en
denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller
ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige
huske hvad man kalder sådan en test, blind test?


Det kan godt være at det er mig som er lidt små-nærig hvad det angår,
og hvis man alligevel har tænkt sig at smide den slags penge efter noget
udstyr så er man vel heller ikke længere den normale bruger, eller en som
går en smule op i sit hi fi udstyr, men nærmere en hysterisk kritiker, jeg
synes bare at det er dybt godnat.


Men det jeg synes så synes er det sjovste ved det, er at voksne
mennesker kan komme op og skændes over noget tekst og nogle
billeder.



Hvis man allerede er igang med at læse en anmeldelse om forskelle i
billedkvalitet mellem forskellige blurayafspillere kan man vist ikke
længere tillade at kalde sig en normal bruger.

Der er vel ingen der siger, at alle skal købe den afspiller bare fordi man
læser testen. Jeg synes da omvendt det ville være totalt spild af tid, hvis
man testede den slags apparater og ikke gik ned i nogen detaljer, men
bare skrev, at den har 'god' billedkvalitet.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:52

På den ene side er det da kun godt for os forbrugere hvis der ikke er forskel fra en Sharp H20 til en Denon 3800 (og alt det ind imellem). Hvis der ikke er forskel eller den er marginal.

Om man udtaler sig om der er forskel eller ej....De folk der tror der er forskel uden at have set det, kan resten af forum-brugerne ikke bruge som troværdigt input.

For eksempel er det sjældent at folk skriver at deres PS3 larmer af H til mens de ejer den, men efter de har solgt den og anskaffet en "måske bedre" maskine deles dette med forum

F.eks. har jeg en Sharp som jeg er super tilfreds med, men spurgte folk mig om jeg syntes load-tiden er lang - ville jeg sige "mega lang, dog har jeg ikke prøvet quick start"

Prøver forkvaklet at sige at det er fedt med sammenlignings-tests som den Lars har lavet. Hvis det er hans opfattelse kan den da i det mindste bruges. Modsat man læser nogle skrive at den nye Pioneer synes at give godt billede. Mange folk vil synes det de har stående derhjemme som de lige har brugt kr. 5.000-20.000 er fantastisk hehe.

Mht. 0,2 sek fra 0-100 eller hvad der blev sammenlignet med i tidligere post er jeg ikke enig. Det er jo et billede vi sikkert snart ville kunne opleve med Blu-Ray herhjemme.

Blu-ray afspillere......kr. 1.200 i Bilka vs. kr. 6.000 Pioneer vs. kr. 12.000 Denon/Marantz el.lign.

Vil bestemt tro der vil være forskel om end ikke tydeligt i billede, så i lyd og byggekvalitet, men igen her vil folk fra første gruppe forsøge at retfærdiggøre deres indkøb (kunne i hvert fald tænkes).

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:58
jeg vil bakke furious jt op i hans udmelding om at det altså godt kan være
et kriterium at maskinen passer ind i setup'et, specielt hvis man bor
sammen med en bedre halvdel, som for det meste skal have det hele til at
passe sammen - sådan har jeg det dog også selv

Har selv haft en lille diskussion med konen om, om det skulle være ps3'eren
eller 2500bt'en, hvor efter hun pegede på 2500bt'en, da der passer ind i
setup'et, så må man jo bare give det ekstra. Det er jo noget man skal se på
hver dag
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:15

Se - forskellen på f.eks. Denon´en og på sin vis Pio LX71 og de øvrige BD afspillere, er langt hend ad vejen byggekvaliteten og stabiliteten. Begge har dobbelt "chassis", stabilt opbyggede kvalitetsdrev. Og som jeg ser det, er byggekvaliteten man betaler for. Okay - og så lidt for navnet.

Så har Pio LX71 den fordel, i forhold til ejere af Pio tv det lille ekstra "pift", at den er bygget til at harmonere med disse.

Foskellen i billedkvalitet ved BD afspilning er ikke så stor mellem de forskelige afspillere - men den er der.

Det der må være afgørende i valget af en high-end BD player må være, om man prioritere byggekvalitet og en anelse bedre billedkvalitet højere end den pris man må betale for en high-end afspiller i forholdet til den mere dagligdags afspiller.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:45
Der er også derfor at jeg tro mere og mere på Oppo´s Blu-ray afspille, her
er hvad der skal bruges, bla. ingen smart designe, man betal ikke for navnet
m.m.

Tro også at Oppo kan lever varen, og ikke dumme sig som Denon har gjort
med 2500, faktis er Pioneer LX71 (til samme pris som Denon 2500), en
beder transport end 2500 er, da Pioneer kan sende de rå signal ud, og
derved kan bruges med en løs scale.

Redigeret af Startrek - 12-September-2008 kl. 11:46
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:50

Nu er der vel ingen der har dummet sig. Meget kan rettes med software. Hvis man skal afskrive firmaer pga. fejl i konstruktionerne kan du godt stoppe med købe udstyr og investerer i en billedbog istedet.

Der er ingen der kan se sig fri for gentagne fejl i deres produkter. Nogle lære hurtigere end andre, og får det rettet.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:53

 

Jeg kopierer lige en kommentar fra anmeldelsen herind, da der er et konkret svar på DVD-transport problematikken:

Jens H. Larsen (Hi-Fi Klubben) - 2008/09/12
Flot og seriøs test. Jeg kan oplyse at DENON er opmærksom på det upraktiske "DVD-direct" problem. I dagens version skal man faktisk vælge 576i for at få rå DVD-video ud af DVD2500 - men det er jo uhensigtsmæssigt når man så skifter til BR. DENON i Japan har lovet mig at det fixes ved en software upgrade snarest - så der bliver en fælles "DIRECT" setting

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Nu er der vel ingen der har dummet sig. Meget kan rettes med software. Hvis man skal afskrive firmaer pga. fejl i konstruktionerne kan du godt stoppe med købe udstyr og investerer i en billedbog istedet.

Der er ingen der kan se sig fri for gentagne fejl i deres produkter. Nogle lære hurtigere end andre, og får det rettet.

helt enig! Hvis ps3'en f.eks ikke var belvet opdatere 1.000 gange, så var den næppe en så rost afspiller som den er

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

For eksempel er det sjældent at folk skriver at deres PS3 larmer af H til mens de ejer den, men efter de har solgt den og anskaffet en "måske bedre" maskine deles dette med forum

Det er jo netop fordi den ikke larmer.. jeg tillader mig her at snakke kun om den ægte PS3 (altså 40/80GB'en) - den er som PS3'en skulle have været fra starten.. nogenlunde strømbesparende og ufattelig lydløs.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu