recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV 2 på vej mod økonomisk kollaps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV 2 på vej mod økonomisk kollaps

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 15:27

Hmm... er der egentlig nogen der er tilfreds med bare een kanal ?

Det virker som der skydes med spredhagl imod alle kanaler... i denne sammenhæng specielt imod TV2 og underkanaler. Det er åbenbart helt af helvede til.

Men hvad er det så for nogle kanaler folk hellere ser, og hvorfor ?

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Nu ved jeg godt, der er den forskel, at TV2 f.eks ikke må lægge reklame ind en udsendelse, og på den måde er der selvfølgelig en rimelig forskel. Men der er gud hjælpe mig ingen der skal bilde mig ind, at det giver flere og bedre markedsandele, at klistre en film til med reklamer hver 20. minut, hvor det forøvrigt er præcis de samme reklame i hver eneste pause, ligesom TV3 gør det.

 



Tror du virkelig helt ærlig at TV3 og et hav af andre kommercielle kanaler gør det for at genere seerne og ikke fordi de ved de kan tjene flere penge på den måde?

For lige at pointere så er jeg af den overbevisning at afbrydelse af udsendelser med mindre det kan ske naturlig (eksempel vedsportsgrene med timeouts) skal forbydes ved lov!!

Her ærligt? JA!

Hvor mange personer kender du, der sætter sig ned for at se en film på eksempelvis TV3, der hver 20. minut gentager den samme reklameblok under filmen, og så ydermer lader sig positivt præge af denne reklameblok?

Hvor mange kender du, der dumper ind midt i en film eller en reklameblok, og bliver hængende, samtidig med de bliver pumpet med den samme reklameblok igen og igen, reklamer som forøvrigt snildt kan have kørt hele dagen på kanalen?

Det er ganske få personer, er jeg ret overbevist. Eller så tager jeg meget fejl, og er fantastisk unik på dette område.

TV3 er da ligeglade, hvilke og hvor mange gange de skal sende reklamerne. For dem tæller det kun, at der kommer penge i kassen.

DERFOR er det efter min mening en ganske bevidst handling og direkte for at generer seerene. Så længe det giver flere penge end tabte seer, så er det ikke vigtigt, for dem.



Ligesom man måler seertal på selve udsendelsen så måler man også seertal på reklamer, og tro mig hvis TV3 og andre ligende stationer kunne tjene flere penge på reklamer i udsendelserne ved at fjerne dem, så var de væk hurtigere end du kan sige TV3.

De bruger ufattelige med ressourcer for at optimere deres reklame salg, så de ved (desværre) hvad de gør.

"Hvor mange kender du, der dumper ind midt i en film eller en reklameblok, og bliver hængende, samtidig med de bliver pumpet med den samme reklameblok igen og ige"

Hvis reklamerne ikke virker på en station som TV3, tror du så virkelig seriøst at virksomhederne gider bruge penge på dem?



Redigeret af mufcdk1974 - 20-Oktober-2008 kl. 18:10
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Hmm... er der egentlig nogen der er tilfreds med bare een kanal ?

Det virker som der skydes med spredhagl imod alle kanaler... i denne sammenhæng specielt imod TV2 og underkanaler. Det er åbenbart helt af helvede til.

Men hvad er det så for nogle kanaler folk hellere ser, og hvorfor ?



Præcis det du påpeger er nøjagtig hvorfor 100% frit kanal valg ALDRIG vil fungere, det bliver simpelthen for dyrt.

Jeg er til sport og hader kanaler som MTV, min kæreste elsker TV3 og Kanal 4, men ser aldrig Zulu osv osv.


Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:14
Det burde være klart for enhver, at TV2's volumensyge har kostet langt mere end forudset. Nok i stort omfang i form af manglende reklamer (det var til at forudse) og alt for hurtigt vokseværk. Tidligere omtalte man altid sådanne ekspanderende virksomheder som omsætning for omsætningens skyld. Falder omsætningsstigningen falder den sammen.
Det er da rigtigt, at TV2 ikke må sende reklamer midt i en udsendelse, men det omgår de i stort omfang ved at dele den samme udsendelse op i flere dele, så snart det er muligt.
Der er her også omtalt DR, som jeg nok ikke helt har kunnet se sammenligninget med TV2. DR har et politikerbestemt byggeri, med en så dårlig styring af økonomien, at det er helt ude i hampen. Dårligt af DR, men bestemt også dårligt af Rigsrevisionen, hvad de dog også nu har erkendt. Der er desuden omtalt en dårlig økonomi i DR foruden byggeriet. Kan det undre nogen? Hvor mange virksomheder kan overleve med i vores verden ikke at lade prisen stige. Alt andet stiger, men DR må ikke lade prisen stige - skattestop? - så kan man vel hurtigt regne ud, at der kommer til at reste nogle indtægter. Politikerne bærer deres del af ansvaret. Egentlig ked af at blande DR ind i den tråd, men når redaktionen må, må jeg vel også.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 19:39
Kandersen skrev: "Det har de jo netop fordi de modtager licensmidler, og TV2 ikke gør. Det er det som er helt galt ved at kalde TV2 for en public service kanal. Det er den ikke, når/hvis den ikke modtager licens midler. De lokale stationer er public service kanaler, men ikke selve TV2. Den røg for lidt over 10 år siden, såvidt jeg lige husker."

Nej en public service kanal er ikke KUN licensmidler, men politisk bestemt indhold eller mere korrekt, at kanalen har nogle helt specifikke krav der SKAL opfyldes. Man kan selvfølgelig diskutere hovr vidt Tv2 lever op til de krav (endda om DR gør), men faktum om er begge kanaler er underlagt politisk bestemte regler og det gør begge kanaler til Public Service kanaler.
 
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 20:01
Jeg mener nu at TV2 er vær at bevare. Den er langt bedre end DR. Så man bør nok se på hvordan man kan hjælpe.
Samtidigt mener jeg dog at TV2 skal se på udgifterne. Hvis markedet ændrer sig må de jo tilpasse sig. Det vil sige, se på antal ansatte, fyr de dyre, lokationer, sponsorater og så skal man måske være lidt mere kritisk mht. køb af rettigheder.
At niche kanalerne har overskud er vel bare et spørgsmål om hvordan man stiller regnskabet op. Mon ikke der lånes fra moderselskabet. Jeg kan ikke se hvordan man kan få TV news til at løbe rundt, selv med brugerbetaling. Grunden til dem er jo at forhindre konkurrenterne i at sætte sig på brugerfladen. Idéen er jo god, men mon ikke de bør koncentrere sig om deres hovedekanal.
Til top
_Mace_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Byteman Byteman skrev:


At niche kanalerne har overskud er vel bare et spørgsmål om hvordan man stiller regnskabet op. Mon ikke der lånes fra moderselskabet. Jeg kan ikke se hvordan man kan få TV news til at løbe rundt, selv med brugerbetaling. Grunden til dem er jo at forhindre konkurrenterne i at sætte sig på brugerfladen. Idéen er jo god, men mon ikke de bør koncentrere sig om deres hovedekanal.


Jeg tror faktisk at News løber ganske godt rundt (dog uden at jeg har nogle tal på det).

Hvis man ser på deres omkostninger, så må de være relativt begrænsede. De har nogle nyhedsværter, der skal sidde i studiet 24/7, men det kan der vel egentlig ikke være de helt store omkostninger forbundet med.
Udover værter skal de så også producere nyheder, men mange af disse skulle under alle omstændigheder produceret og sendes på TV2, så denne omkostning ville skulle afholdes under alle omstændigheder i moderselskabet, hvorfor man kan "se bort" fra en del af disse omkostninger.

På indtægtsiden får de bruger betaling og reklameindtægter, hvilket jeg tror mere end dækker for omkostningerne forbundet med at drive kanalen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af _Mace_ _Mace_ skrev:

Jeg tror faktisk at News løber ganske godt rundt (dog uden at jeg har nogle tal på det).

Ja, niche kanalerne er positive forretninger for TV 2, på flere måder.

Og udover at TV 2 News er en god forretning, så vokser den i både seening og popularitet. Selv avisen Information bragte en rosende artikel om kanalen forleden, ikke lige noget man kunne vente fra den kant

Men den del handlede om, at TV 2 News havde udviklet sig til "Danmarks kloge kanal" ... altså den kanal der mere end nogen anden, kunne gå bag om nyhederne, med baggrundstof og interviews i en mængde og længde, som ingen andre kanaler herhjemme kan. Men det ligger jo ligesom i begrebet 24-timer, men ikke noget kritikerne så som en fordel da kanalen så lyset. Der hed det sig bare, at der ikke var brug for en dansk CNN, men det blev det så heller ikke.

Nå, men det var et sidespring

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af _Mace_ _Mace_ skrev:


Hvis man ser på deres omkostninger, så må de være relativt begrænsede. De har nogle nyhedsværter, der skal sidde i studiet 24/7, men det kan der vel egentlig ikke være de helt store omkostninger forbundet med.
Udover værter skal de så også producere nyheder, men mange af disse skulle under alle omstændigheder produceret og sendes på TV2, så denne omkostning ville skulle afholdes under alle omstændigheder i moderselskabet, hvorfor man kan "se bort" fra en del af disse omkostninger.

Ja de genudsender da en del da vi jo ikke har så mange breaking news i danmark, men man skal ikke undervurdere hvor mange mennesker der skal til for at skabe indhold - på trods af synergi med genbrug fra TV2.
F.eks. skulle der 56 mennesker til at drive TV Radio - det er da en del når man tænker på at sendefladen fyldes med musik.

TV2 kunne sælges deres sendenet samt 1-2 af deres kanaler. De kunne så samle nogle af kanalerne for at få en anelse mere variation.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Kandersen skrev: "Det har de jo netop fordi de modtager licensmidler, og TV2 ikke gør. Det er det som er helt galt ved at kalde TV2 for en public service kanal. Det er den ikke, når/hvis den ikke modtager licens midler. De lokale stationer er public service kanaler, men ikke selve TV2. Den røg for lidt over 10 år siden, såvidt jeg lige husker."

Nej en public service kanal er ikke KUN licensmidler, men politisk bestemt indhold eller mere korrekt, at kanalen har nogle helt specifikke krav der SKAL opfyldes. Man kan selvfølgelig diskutere hovr vidt Tv2 lever op til de krav (endda om DR gør), men faktum om er begge kanaler er underlagt politisk bestemte regler og det gør begge kanaler til Public Service kanaler.
 

Disse politiske krav og indhold, følger jo netop begrebet Public Service, og bliver finansieret via licensmidlerne, ihvertfald hvad angår DR. Det er jo det som er galt med TV2, at man kan stille disse krav, men ikke vil finansier dem.

Omvendt mener jeg så ikke det er den rigtige måde at gøre det på, at have 2 eller flere kanaler med de samme krav til public service indhold. Det giver meget lidt mening, synes jeg.

 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Kandersen skrev: "Det har de jo netop fordi de modtager licensmidler, og TV2 ikke gør. Det er det som er helt galt ved at kalde TV2 for en public service kanal. Det er den ikke, når/hvis den ikke modtager licens midler. De lokale stationer er public service kanaler, men ikke selve TV2. Den røg for lidt over 10 år siden, såvidt jeg lige husker."

Nej en public service kanal er ikke KUN licensmidler, men politisk bestemt indhold eller mere korrekt, at kanalen har nogle helt specifikke krav der SKAL opfyldes. Man kan selvfølgelig diskutere hovr vidt Tv2 lever op til de krav (endda om DR gør), men faktum om er begge kanaler er underlagt politisk bestemte regler og det gør begge kanaler til Public Service kanaler.
 

Disse politiske krav og indhold, følger jo netop begrebet Public Service, og bliver finansieret via licensmidlerne, ihvertfald hvad angår DR. Det er jo det som er galt med TV2, at man kan stille disse krav, men ikke vil finansier dem.

Omvendt mener jeg så ikke det er den rigtige måde at gøre det på, at have 2 eller flere kanaler med de samme krav til public service indhold. Det giver meget lidt mening, synes jeg.

 

Det kan være svært at forstå, hvad du egentlig mener. Det må vel være sådan at en statsejet TV-station får de indtægter fra de givne kilder. For TV2 er det reklamaindtægter og DR fra license. For DR's vedkommende har indtægterne stået næsten stille, idet licensen ikke må stige. TV2's reklamaindtægter er faldene, men det er jo ikke politikernes skyld. TV2 har ekspanderet meget og en de nye kanaler skulle være finansieret ved kundebetaling og reklameindtægter. Hertil kommer en dyrt købt tilladelse til at drive den hedengangne radiokanal Radio2. Det er rimeligt at antage, at de samlede reklameindtægter til TV i lille Danmark ikke er voldsomt stigende. Det betyder så, at det, TV2 har gjort, er at dele kagen mellem flere nye TV-kanaler. Dårlig ledelse så det vil noget. De krav om Public Service var kendt af TV2 inden ekspansionen. Det ville være rart at se regnskaberne fra de enkelte kanaler og de mellemregningskonti, der må være. Ofte bliver de samme medarbejdere brugt både på den ene og anden kanal. Udsendelser bliver sendt på en kanal og (gen)udsendt på en eller sågar flere af de øvrige TV2 kanaler, så store mellemregningskonti der være.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

TV2's reklamaindtægter er faldene, men det er jo ikke politikernes skyld. TV2 har ekspanderet meget og en de nye kanaler skulle være finansieret ved kundebetaling og reklameindtægter.

Markedet går mod niche kanaler, og der gælder hele europa. Den udvikling kan ikke stoppes, og TV2 havde valget imellem at være med eller kigge på. Men faldet på hovedkanalen ville være kommet uanset, det er en trend som ses overalt - i sammenlignelige lande.

Og som TV 2 offentligjorde omkring regnskaberne, så har den økonomiske kurs ikke været skæv. Det er radioen der trak ned, men underskudet er reduceret væsentligt. Med andre ord, havde det ikke været for det radioeventyr, ville der være et pænt overskud i TV2 for i år.

Det er som allerede nævnt ikke fortiden der er udfordringen for TV 2 og politikerne, det er fremtiden. Det er retsagerne ved EF-domstolen, det er recessionen og det er den øgene konkurrence .. ikke fra TV 2's egne niche kanaler (for de spytter jo i kassen hos TV 2) men konkurrence fra alle de øvrige kanaler incl. niche kanalerne fra MTG, SBS osv. Samt selvfølgelig den diffirenciering som sker på sigt - hvor de unge har nok i sociale netværk og ikke gider så meget TV.

Men TV 2's - og dermed ejerne, statens - store udfordring er at definere hvad TV 2 skal være fremover, og hvad der kan sikre det. For det er point-of-no-return nu ... forstået på den måde at tallene ikke hænger sammen for fremtiden. Det var ihvertfald hovedkonklusionen i den feature artikel som JP bragte søndag ... enderne når ikke sammen, når der kigges fremtiden. Selv nær fremtid pga. verdensøkonomien og det digitale sendenet .. nå ja, og så retsagerne, men dem har hverken TV 2 eller politikerne kontrol over.

  /Lars

 



Redigeret af Lars - 21-Oktober-2008 kl. 11:35
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu