recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke programmer til encodeing af MPEG4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke programmer til encodeing af MPEG4?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:46

Et eksempel.

En MKV udgave af Ringenes Herre: Kongen vender tilbage udvidet udgave som vare 3:12:45. Encoded til 720p med Dolby Digital AC3 lyd og danske undertekster fylder 8,3GB. Kanon flot.

Tid brugt på encoding: en evighed
Antal gange set: 0

Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:46
Jeg bruger MPC med FFDShow, så det kan godt æde Nero Digital
Nå, men alle har samme problemer som mig.. Vi må vel bare vente til der kommer noget ordenlgit software der kan encode hurtigt.


LOL - Hodor
Evigheer.. Det gider jeg sgu ikke


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 14:48
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 15:08

Du skal bare tage den tid det tager at encode i dag, og dividere med Moores lov ang. CPU hastighedsforøgelsen. Så har du antallet af år du skal vente.

DivX/XviD, MPEG og MPEG2 har alle taget evigheder at encode da de kom frem.

Se dog http://www.everythingusb.com/ads_instant_video_to-go_12252.h tml så de skal lige lave en som kan tage HD materiale.



Redigeret af Hodor - 02-December-2008 kl. 15:18
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 16:39

Hvad med en Quad Core og Vista/XP 64 bit?

Kan ingen af de nævnte programmer udnytte flere kerner og 64 bit?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 17:25
Problemet er jo at encodere sjældent er optimeret til flere kerner, oftest benyttes kun en enkelt under processen.

Transcoding er noget af det mest processorkrævende der findes, og har man AMD er man ikke just hjulpet. Intel er klart hurtigere på dette område.

Hvis du vil lave noget hvor du bruger flere kerner så er der Windows Media Encoder 9 eller lignende et godt bud som med en Q6600 fungerer ganske fint og hurtigt.

Nu nævner flere af jer, at i bruger Nero recode osv, som da er et udemærket program, men altså tager det ikke så lang tid fordi i transcoder for mange gange i processen fordi i ikke har forstand på videokomprimering?


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 18:23
Patriarken jeg ved du er en af dem som har styr på det 
Må nok tilstå at jeg ikke har. Dermed sagt at jeg ikke er helt dum, men går vi i dybden, så smutter jeg sgu nok over henter en rullekebab med masser af hvidløg i stedet for

Men du må gerne forklare kort da omkring komprimering evt. af BR, hvad der er den hurtigste måde (hvis der overhovedet findes nogen pt. )
Du nævner at NeroEncode ikek er optimalt ?
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 20:33

Nero Recode er meget langsomt, specielt hvis AVC vælges. Dog skulle Nero Recode 2 være hurtigere end alle de nye versioner som følger med Nero 8/9.

Dog er Handbrake 0.9.3 frigivet fornyligt. Den bruger x264 encoderen som kan udnytte flere kerner.

http://www.videohelp.com/tools/x264_Encoder
http://handbrake.fr/

Mange sider påstår at Windows Media Encoder's resultat ikke er 'korrekt' MPEG4, men det er muligvis intet andet end FUD.

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>Patriarken</SPAN> Patriarken skrev:

Nu nævner flere af jer, at i bruger Nero recode osv, som da er et udemærket program, men altså tager det ikke så lang tid fordi i transcoder for mange gange i processen fordi i ikke har forstand på videokomprimering?

Transcoder for mange gange? Mener du 2-pass?



Redigeret af Hodor - 02-December-2008 kl. 20:52
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 20:56

Jeg springer lige på her med en lille afviger, i form af en anden platform og lidt andet matriale.

Dette er dog en lidt anden encodning, da matrialet kommer fra en 10 bit ukromprimeret HD optagelse.

Jeg klipper og encoder på b.la. en Mac Pro med 2 stk. 3.2GHz Quad-Core Intel processor, altså i alt 8 kerner. Her bruger jeg b.la. programmer som Handbrake, Compressor, Episode Pro eller Sorenson, handbrake bruger ca. 70-80% kraft på hver af de 8 kerner når det er h264

Jeg encoder i 1080P i h264 med variabel bitrate uden div. filter.

Ca. 35 - 38 fps. lidt hurtigere end 1:1

Der er så mange præferencer i softwaret der kan øge eller sænke hastigheden på encodningen. Ligeleds er der også forskel på den kvalitet programmet levere, altså billede kvaliteten. Her er f.eks. Compressor fra Apple selv ikke den bedste når vi taler mpeg2 i f,eks. 2pass encodning.

Men mpeg 4 H264 er tungt, meget tungt enda.

I gamle dage da jeg også arbejdet på PC, brugte jeg et program som hed Procoder faktisk et super program som var hurtigt og enkel og som også kunne batche, måske dette findes endnu.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:08

Jeg så lige efter og Procoder findes stadig med b.la. under støttelse af h264 med dual eller quad core processor etc.

http://desktop.thomsongrassvalley.com/products/ProCoderSW/cl oseup.php

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:09

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ca. 35 - 38 fps. lidt hurtigere end 1:1

Samme fps for mig... når jeg ripper til min iPod Touch i 480x320

Procoder er 'Please call for a price quote...', så nok uden for rækkevide af os normale lønslaver



Redigeret af Hodor - 02-December-2008 kl. 21:11
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Dog er Handbrake 0.9.3 frigivet fornyligt. Den bruger x264 encoderen som kan udnytte flere kerner.




Handbrake.. Der var det sidste progam jeg havde prøvet - Men stadigvæk går det pænt slow
Den var 10min. hurtigere end NeroRecode.. Har ikke gennemført konventrigerne, men hvad jeg kunne se ud fra remaining time af udførelse.


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 21:51
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg encoder i 1080P i h264 med variabel bitrate uden div. filter.

Ca. 35 - 38 fps. lidt hurtigere end 1:1

Punkt 1: Det var s** da pænt hurtigt....

Punkt 2: Æh, 1:1 burde det ikke være 50 frames/sec?

Anyway, jeg må strake checke op på  ProCoder, som du nævner. Jeg arbejder godt nok i Windows Media, men hvis jeg kan opnå samme hastigheder, så kan jeg godt nok spare mange timer. Ops, sorry. Off Topic

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu