recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 23:17
www.lintronic.dk skrev:
 



BEO5 is TradeMark of Bang&Olufsen

Control your non-B&O devices from the BEO5 by means of our TT455-RT-238

Our TT455-RT-238 and RELAY 108 detect commands from the BEO5 and converts into:
- InfraRed, RS232, power line carrier signals (TT455-RT-238)
- timer controlled relays (RELAY 108)

for control of:

Amplifiers/Tuners/DAB, CD/DVD players, VCR/HDD players/recorders, etc, etc.

SAT/CABLE decoders, MediaCenters, MP3 players, Soundprocessors, etc, etc.

TVs, Screens, Projectors, etc, etc.

Airconditioners, Fireplaces, Light systems, etc, etc.

Curtains, Blinders, Relays, etc. etc.

X10 Light dimmers and relays

TT455-RT-238 ... read more

RELAY 108 ... read more

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 07:55
Hvis der er nogen der skal bruge en XML-fil til styring af Sagem ITSD81HD (Canal Digital HD satellit modtager), så findes den her: http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Sagem%20ITSD81HD.zip
 
I det hele taget er Beoworld stedet, hvis man vil udvide/dele sin viden om B&O.
/Frank
Til top
Holtz-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holtz-dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:09

Hejsa

Jeg har haft Weebyx på besøg  i aften, og har nu fået min Beo5 programmeret til at styre både mit Samsung LED fjernsyn, min blu-ray og mit stereoanlæg. Dam det virker bare og der er ingen problemer.
Weebyx det er fantastisk gået, håber der er flere der får øjnene op for hvad man kan med en Beo5 og beder om din hjælp, super service!!!
 
Endnu engang tusind tak for hjælpen!!
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 23:09
Det kan godt ske at det har været oppe før men hvad er status på programmering af en beo5?
Hvis jeg nu køber en beo5, hvad skal jeg så bruge til at programmer den? Hvordan virker det?
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:42
Hej
 
Du skal bruge configurationsværktøjet fra B&O, og hvis du så skal kunne styre andre produkter end B&O, skal du have fat i IR koderne fra de fjernbetjeninger til produkterne den skal kunne styre.
 
Derefter er det bare at forbinde Beo5 og din PC via et USB kabel, og så sætte den op via configurationsværktøjet
 
Mvh
Weebyx
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 13:09


Nyheder i Beo5 CT3.57 software

- firmware 1.42a

- BeoVision 7-55 added
- BeoVision 10-40 added
- BeoVision 8-40 DTV2 update
- Logo templates for Norway
- BeoSound 5 - RADIO and CD

Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
sblo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sblo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 17:30
Hej... 

Fantastisk at folk har så meget viden inden for Beo5. 

Vi har et LG PS8000 plasma tv.


Jeg har fundet nogle (hexa) IR koder, er det de rigtige?


Er der nogle der kan hjælpe med IR koder hertil, eller som har en guide til hvordan man programmere?

På forhånd tusind tak.

MVH

SBlo
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af sblo sblo skrev:

Hej... 

Fantastisk at folk har så meget viden inden for Beo5. 

Vi har et LG PS8000 plasma tv.


Jeg har fundet nogle (hexa) IR koder, er det de rigtige?


Er der nogle der kan hjælpe med IR koder hertil, eller som har en guide til hvordan man programmere?

På forhånd tusind tak.

MVH

SBlo
 
Prøv at sende mig de koder du har fundet til dit tv.
 
Mvh
Weebyx
 
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:02
lige til info, til kommentaren om ikke at bruge Iphone / touch som remote, så kan man købe en lille dock med wifi i, så konvertere denne dock wifi signal til IR, og du  kan bruge den som ren multi remote.
 
eneste issue er, at jeg ikke ved om denne dock også får din iphone på nettet, fordi XBMC kræver net adgang, eller du kan trække det over 3g men det kan blive en dyr fornøjelse..
Til top
sblo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sblo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 16:20
Hej Weebyx.

Hermed sendt en mail til dig, med alt det info jeg har pt.

På forhånd tusind tak for det flotte arbejde.

Mvh
Sblo
Til top
Schlengerich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juli-2010
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schlengerich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 22:40

Nogen som kan hjælpe med koderne, gerne i xml format, til mit Philips 37PFL9632D?? Så jeg kan bruge Beo5 til det.....

/Jonas
Til top
lindskrog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-August-2010
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindskrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 18:28

Hej Peter

Jeg har tænkt mig at skifte mit gamle beovision 3 tv ud med lidt nyt...

Så jeg har tænkt mig at købe en NADT557GR blu-ray, NADT175GR forstærker, SAMSUNG UE55C8705 led tv, og derudover har jeg en you-see digital box.

Nu er mit problem det, at jeg vil have det hele gemt væk i skabet ude i gange, så mand kun kan se tv'et og højtalerne.

Kan mand betjene det hele med min Beo5 og hvordan gør mand??????

På forhånd tak

M.v.h.

Torben

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu