recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - El-Giganten bruger svindler forsikringsse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEl-Giganten bruger svindler forsikringsse

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Emne: El-Giganten bruger svindler forsikringsse
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 14:44
Hvilket tv fik du så ?
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 14:23

Jamen det er jo rart at du har fået ordnet det. Det er selvfølgelig pisse ærgeligt at man skal igennem alt det, og det er jo over et halvt år siden du lavede denne tråd 

Men nu ved vi andre så også hvordan det kan gå, så derfor tror jeg, at når jeg skal have tv, så køber jeg det et sted jeg ved at de har ordenlig kundeservice.

Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 07:49

Så har vi endelig fået lavet et kompromis, jeg var ude og tale med en dygtig medarbejder i Elgiganten Tåstrup, som havde en TV jeg gerne ville have.

Han fik historien kort, vi blev enige om et afslag på 8000.- hvis jeg tog den udstilling han havde.

Så ringe jeg til Jakob Reland og forklaret at jeg havde fundet et TV jeg godt ville have og vi blev enige om at jeg kunne få 12.500.- i kontant erstatning for det gamle.

DVS. pris på udstilling model minus 20.500.-.

Efter 2 uger sætter en af de andre butikker deres udstilling 10.000.- ned  hmmm…..

Jeg talte så helt tilfældigt med min første sælger i Tåstrup, som uden bøvl lavede en kredit på 2000.- i prismatch. SE det er kunde pleje……..

Men jeg må sige efter alt dette bøvl er det slut fra min side med tillægsforsikringer……..

TAK FOR HJÆLPEN…………..

 

Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Datashoppen Datashoppen skrev:

Har haft noget privat mail men en der har været ansat højt oppe i service-afdelingen ved Elkjöp. Han kunne desværre ikke hjælpe, da som han skrev de står 100% fast på deres beslutning. Det er som om det er blevet en principsag for dem.

Han skrev også dette på et tidspunkt....

"Det er korrekt at det er elgigantens salg - men jeg lover dig at vi også har haft problemer med Moderna mange gange. De sidder hver eneste gang, og forsøger at slippe så billigt så muligt uden om."

Så er der jo ekstra grund til at advare

mod at købe Modernas tillægs forsikringer hos Elgiganten.

De prøver åbenbart helt bevist at tilbyde billige produkter.

Jeg svarede ham dette…..

Men jeg regner med at det er ok, at jeg ligger vores korrespondance ud på blokken, så folk kan se det åbenbart er helt almindeligt at Moderna forsikringer prøver at slippe så billigt som muligt.

Så er der jo ekstra grund til at advare mod at købe Moderna tillægs forsikringer hos Elgiganten.

Det er også blevet en principsag for mig, det er et lille latterligt beløb vi taler om (for mig i hvert fald), men kan komme til at koste Elgiganten/Moderna rigtigt dyrt. Bare 5 ikke køber en tillægs forsikring hos Elgiganten har de allerede tabt mere, men de tænker nok ikke i de baner. og med nu over 20.000 hits tja... hvad tror du..... 

1.      Man prøver at give mig et produkt jeg ikke kan bruge til noget.

2.      Betingelserne siger, kan de ikke finde en tilsvarende model inden for rimelig tid, har jeg krav på kontant erstatning, hvornår får jeg mon den tilbudt?

3.      Betingelserne siger samme kvalitet, jeg bliver tilbud low-end produkter med billig fjernbetjening.

Men måske også vi lige tager en snak med Basta, nu har jeg jo på skrift , at det er helt normalt at Moderna prøver at slippe så billigt som muligt, jeg tror lige det er noget for dem.

Men tak for du brugte lidt tid på det.

Oprindeligt skrevet af mhaahr mhaahr skrev:

Faldt lige over denne lille stump tekst, da jeg læste en gammel afgørelse i forbindelse med Moderna forsikringer

"Selskabet er ikke tilsluttet Ankenævnet for Forsikring, men nævnet har i medfør af § 2, stk. 1, 2. punkt, i nævnets vedtægter besluttet at afgive en udtalelse."

Altså Moderna behøves ikke at følge nævnets afgørelser...

Nej det er jeg godt klar over, så det har jeg spurgt Elgiganten om, her er svar:

Som aftalt bekræfter jeg at vi afventer afgørelse fra Ankenævnet for Forsikringer.Elgiganten A/S følger i udgangspunktet afgørelser fra diverse nævn.

Med venlig hilsen / Best regards
Jakob Reland
Elgiganten A/S
GSM +45 2761 4055
Fax +45 4326 8603
Email jakob.reland@giganten.dk

[/QUOTE]

Det er derfor jeg skrev i de private mail, at den vil blive kørt som voldgiftsag, den skal de følge.

 



Redigeret af Datashoppen - 02-Maj-2009 kl. 22:34
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 22:09

Nej det er jeg godt klar over, så det har jeg spurgt dem om, her er svar:

Som aftalt bekræfter jeg at vi afventer afgørelse fra Ankenævnet for Forsikringer.Elgiganten A/S følger i udgangspunktet afgørelser fra diverse nævn.

Med venlig hilsen / Best regards
Jakob Reland
Elgiganten A/S
GSM +45 2761 4055
Fax +45 4326 8603
Email jakob.reland@giganten.dk



Redigeret af Datashoppen - 02-Maj-2009 kl. 22:21
Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 19:40
Faldt lige over denne lille stump tekst, da jeg læste en gammel afgørelse i forbindelse med Moderna forsikringer

"Selskabet er ikke tilsluttet Ankenævnet for Forsikring, men nævnet har i medfør af § 2, stk. 1, 2. punkt, i nævnets vedtægter besluttet at afgive en udtalelse."

Altså Moderna behøves ikke at følge nævnets afgørelser...
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 17:57

Har haft noget privat mail men en der har været ansat højt oppe i service-afdelingen ved Elkjöp. Han kunne desværre ikke hjælpe, da som han skrev de står 100% fast på deres beslutning. Det er som om det er blevet en principsag for dem.

Han skrev også dette på et tidspunkt....

"Det er korrekt at det er elgigantens salg - men jeg lover dig at vi også har haft problemer med Moderna mange gange. De sidder hver eneste gang, og forsøger at slippe så billigt så muligt uden om."

Så er der jo ekstra grund til at advare

mod at købe Modernas tillægs forsikringer hos Elgiganten.

De prøver åbenbart helt bevist at tilbyde billige produkter.

Jeg svarede ham dette…..

Men jeg regner med at det er ok, at jeg ligger vores korrespondance ud på blokken, så folk kan se det åbenbart er helt almindeligt at Moderna forsikringer prøver at slippe så billigt som muligt.

Så er der jo ekstra grund til at advare mod at købe Moderna tillægs forsikringer hos Elgiganten.

Det er også blevet en principsag for mig, det er et lille latterligt beløb vi taler om (for mig i hvert fald), men kan komme til at koste Elgiganten/Moderna rigtigt dyrt. Bare 5 ikke køber en tillægs forsikring hos Elgiganten har de allerede tabt mere, men de tænker nok ikke i de baner. og med nu over 20.000 hits tja... hvad tror du..... 

1.      Man prøver at give mig et produkt jeg ikke kan bruge til noget.

2.      Betingelserne siger, kan de ikke finde en tilsvarende model inden for rimelig tid, har jeg krav på kontant erstatning, hvornår får jeg mon den tilbudt?

3.      Betingelserne siger samme kvalitet, jeg bliver tilbud low-end produkter med billig fjernbetjening.

Men måske også vi lige tager en snak med Basta, nu har jeg jo på skrift , at det er helt normalt at Moderna prøver at slippe så billigt som muligt, jeg tror lige det er noget for dem.

Men tak for du brugte lidt tid på det.



Redigeret af Datashoppen - 02-Maj-2009 kl. 18:14
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:59

Så er det over 6 måneder siden Infocare var for at afhente TV, og der er stadig ikke fundet en løsning, har dog fået en personlig besked fra en der vil tale med Jesper Boysen. Så må vi håbe der sker noget.......Men med snart 20.000 visninger siger jeg tak for interessen til alle.



Redigeret af Datashoppen - 30-April-2009 kl. 16:37
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Skal vi antage siden vi ikke hører mere om denne tråd at elgiganten har ageret korrekt i sagen og deres tilbud har været mere end matchende?

 

Desværre nej...... Jeg høre ikke noget fra dem, så vi må vente med en afgørelse fra ankenævnet....

Ringer en af dagene for at høre hvornår den kommer i ekstrabladet, de har været ude og tage billeder.

Har bare haft meget travlt, så denne lille sag har jeg ikke haft tid til......



Redigeret af Datashoppen - 25-April-2009 kl. 07:22
Til top
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 08:14
Skal vi antage siden vi ikke hører mere om denne tråd at elgiganten har ageret korrekt i sagen og deres tilbud har været mere end matchende?
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:13
Har du fundet en løsning på problemet?
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:47

Oprindeligt skrevet af Fer Fer skrev:

Nu har jeg fulgt med i denne tråd et godt stykke tid.

Datashoppen, jeg må indrømme jeg heller ikke ville være tilfreds med den behandling.

Jeg kender selv de lidt ædre Phillips og den kvalitetsfølelse der følger med, kan absolut ikke erstattes af et LG plasma.

Håber at EB kan lave en sober artikel, hvilket jeg desværre nok tvivler lidt på.

Ja, så her Ekstra bladet haft sin fotograf herude og tage billeder og skal lige have lavet historien, så må vi ser hvordan Ekstra bladet ser på det......

 



Redigeret af Datashoppen - 08-Februar-2009 kl. 17:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu