recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3+ og NFL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3+ og NFL

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 16:15
Og det bringer os så tilbage til: Hvorfor sender i så ikke bare det nedkonverterede HD-signal på 3+? Som en anden nævnte sender de åbenbart NFL i HD til andre i norden, så rettighederne må de jo ha'. Og så er jeg som kunde stadig bedøvende ligeglad hvad Viasat har rettighederne til - det skal bare sendes i (ikke volds-komprimeret) HD, og så er der ikke mere at diskutere. Vi skriver snart 2010.
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Og det bringer os så tilbage til: Hvorfor sender i så ikke bare det nedkonverterede HD-signal på 3+? Som en anden nævnte sender de åbenbart NFL i HD til andre i norden, så rettighederne må de jo ha'. Og så er jeg som kunde stadig bedøvende ligeglad hvad Viasat har rettighederne til - det skal bare sendes i (ikke volds-komprimeret) HD, og så er der ikke mere at diskutere. Vi skriver snart 2010.


Hans pointe er at den slet ikke produceres i HD USA og at de ikke kan gøre noget, i.e. få et 16:9 signal hjem -  og det lyder lidt utroligt i mine øre.
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 16:59

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Og det bringer os så tilbage til: Hvorfor sender i så ikke bare det nedkonverterede HD-signal på 3+? Som en anden nævnte sender de åbenbart NFL i HD til andre i norden, så rettighederne må de jo ha'. Og så er jeg som kunde stadig bedøvende ligeglad hvad Viasat har rettighederne til - det skal bare sendes i (ikke volds-komprimeret) HD, og så er der ikke mere at diskutere. Vi skriver snart 2010.


Hans pointe er at den slet ikke produceres i HD USA og at de ikke kan gøre noget, i.e. få et 16:9 signal hjem -  og det lyder lidt utroligt i mine øre.

Okay, dvs. at CBS og FOX kun producerer den tidlige kamp i HD, som TV2Sport sender? Og NBC producerer slet ikke SNF i HD at all? lol Lad os da tjekke NBC's site og se hvad de mener at de sender SNF i.

På NBC's site står der klart og tydeligt at næste SNF kamp "San Diego at Pittsburgh" sendes i HD.

Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 17:38
Alt produceres i HD, http://www.hdsportsguide.com/nfl/

The 2009 Season is the second year that all FOX NFL games and CBS NFL games will be produced in high definition. With ESPN, NBC and NFL Network continuing their HD coverage, this will be the second 100% high definition NFL season
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Alt produceres i HD, http://www.hdsportsguide.com/nfl/

The 2009 Season is the second year that all FOX NFL games and CBS NFL games will be produced in high definition. With ESPN, NBC and NFL Network continuing their HD coverage, this will be the second 100% high definition NFL season

Det må da kunne glæde ham fra 3+, da han åbenbart har fået forkerte oplysninger fra USA så. ;) Men det er da rart, for så kan de jo sende i HD eller 16:9 næste Søndag, når han bliver klar over dette.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 11:39
Han skriver ikke at det ikke produceres i HD, men at det signal de får leveret er i SD.

Det er jo et signal der specifikt sendes til Europa.
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Han skriver ikke at det ikke produceres i HD, men at det signal de får leveret er i SD.

Det er jo et signal der specifikt sendes til Europa.

Okay, dvs. der sendes kun HD til Europa to gange? Den tidligeste Søndags-kamp og MNF?

Men så er der nogen der glædeligt kan fortælle ham at Sky sender Broncos-Cowboys kampen i HD på Søndag (i følge deres online guide), så den kommer da til Europa i HD.

Til top
kvimzon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 15:59
Kan da lige tilføje at viasat brillerede med 2 kampe mere i 4:3 forrige søndag (uge 4)

Gentager de "succesen" i uge 5? Jeg tror det.

Havde aldrig troet man kunne opbygge så stort et had til en tv-station/koncern. Sker der ikke snart noget må sidste udvej være opsigelse af viasat abonnement og ind med NFL Game Pass. Så kan man ovenikøbet høre på kompetente og kvalificerede værter, i stedet for den parodi 3+ kører uge efter uge.
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 01:53
3+ sender netop nu NFL i (volds-komprimeret) 16:9! Det er nok en fejl jo, men så kan det altså lade sig gøre. At man så ikke kan kende forskel på de 22 pixels der farer rundt på noget der ligner firkantet grøn farve, er så en anden sag.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 01:59
Det så faktisk ud som om der var fejl enten i komprimeringen eller et andet sted. Det lignede i hvert fald noget andet end blot lav bitrate. Men nu fik de da rettet det. Nu er det kun voldkomprimeret ;)
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 03:52

Jeg kan da fortælle at der bliver rykket på det.... de næste 2 uger får vi et nedkonvetret HD signal og derfor bliver det selvfølgelig i 16:9!

Sagen er den at USA prøver at vride boller om på Europa ved at sende deres SD signal til os i 4:3 og hvis vi vil have det i 16:9 skal vi tage HD signalet som koster virkelig mange penge.... det kan i selvfølgelig ikke bruge til så meget, men jeg ved at der bliver arbejdet hårdt på at få dem til at sende os et SD signal i 16:9.

Men når alt det er sagt ser det ud til at 22:00 kampen resten af året bliver givet til os i HD 16:9og dermed videre til jer i 16:9..... men det er kun 80% sikkert.... desværre vil den sene kamp samt sammendraget komme i 4:3   men jeg ved at der også der bliver arbejdet på det, så alt kan ske....

P.S. Playoff kommer altid i 16:9 anyways

Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:


Sagen er den at USA prøver at vride boller om på Europa
ved at sende deres SD signal til os i 4:3 og hvis vi vil
have det i 16:9 skal vi tage HD signalet som koster
virkelig mange penge.... det kan i selvfølgelig ikke bruge
til så meget, men jeg ved at der bliver arbejdet hårdt på
at få dem til at sende os et SD signal i 16:9.


Det skyldes såvidt jeg ved at alt SD i USA er i 4:3. De
bruger slet ikke 16:9 til SD-udsendelser, men kun til HD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu