recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - backlight bleeding?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbacklight bleeding?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

For mig er kvalitet èn ting - det bedste:

Det kan man jo ikke bare sige. Vi du så sige at hvis sammenligner kvaliteten på dit plasma med et analogt signal, så er det bedre end et Sony der viser et digitalt signal i HD, da dit plasma ikke har DVB C tuner med MPEG4, så du kan ikke modtage HD signaler.

Det er vel heller ikke kvalitet at sige at plasmaen er bedst, hvis man ikke rigitg kan se billedet, fordi der er sollys på skærmen.

Bemærk at det har jeg jo netop ikke sagt Faktisk tager jeg slet ikke parti i mit indlæg.

Derimod slår jeg på forskellene i de kriterier man vælger TV ud fra. Hvis et af kriterierne er at der skal kunne kigges TV i fuldt solskin, så er LCD bedre end plasma.



Den er jeg ikke helt enig i - uanset om der er solskind på en plasma eller LCD, så forvrænger det billedet på hver sin måde.

På en plasma spejles rummet i skærmen, mens der forekommer spots på en LCD, som bleger billedet. Om man bliver generet af det er meget op til lsforholdene, men også om man var vant til genskinnet fra en CRT.

For mig; lys stue, og kæmpe vinduesparti overfor skærmen. Jeg har ingen problemer.

Hvis så bare vi kunne blive enige om, for 123912931923 gang, at folks opfattelser af "det bedste" er forskelligt. For nogle er billedkvaliteten det absolut kritiske, mens andre mener at det er systemet, altså at der er MPEG4 tuner osv osv. Det er også derfor vi har plasma vs LCD tråde. Det bedste billede fåes på en plasma, men hvis man ikke vil have ekstern tuner (så længe det nu end måtte vare), så må man sige at et LCD er en oplagt mulighed.

Billedkvalitet er imidlertid det eneste der er nemt at rådgive om - men tunere og kunstig sharpness er nogle ting som er mere op til den enkelte. Nogle synes simpelthen at det er godt med ekstra sharpness - men for mig, så øger det oplevelsen af at beskue "Clinten" - og ikke en "Colour It" for små børn med farvekridt.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:26
men for mig, så øger det oplevelsen af at beskue "Clinten" - og ikke en "Colour It" for små børn med farvekridt.

Priceless kommentar!

Redigeret af Strange - 18-Januar-2009 kl. 22:40
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:34
Strange, hvis ikke du har set et kalibreret billede, så har du noget til gode. Det rykker virkelig på éns opfattelse af hvordan et billede skal se ud.

Jeg er ikke en person som skal fortælle alle at jeg har det et af de bedste tv - men hver enkelt som har været hjemme hos mig af mine venner og bekendte, har hver gang efterfølgende kommenteret hvor godt det ser ud.

Så hver gang jeg ser et LCD i den lokale fona, så tænker jeg "Damn, hvor folk går glip af meget!". De tror jo de køber et godt billede, men det har intet at måle sig op mod et korrekt billede. Der er simpelthen så mange flere detaljer i billedet
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:40
Jeg er helt enig med dig, og det endda uden at have set et kalibreret billede. Jeg synes tydeligt man kan se forskel på plasma og lcd alligevel - med plasma som klar vinder!!!





Redigeret af Strange - 18-Januar-2009 kl. 23:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:43

Anima@

Jeg respekterer at vi er forskellige. Og hvad jeg synes er bedst har jeg ingen intentioner om at pådutte dem der er uenige med mig. Hvis ikke man ved bedre, går man jo heller ikke glip af noget som helst. Nogen mennesker lever lykkeligt i uvidenhed - eller trods, det må de om. Bare jeg må bestemme hvad jeg selv skal have.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 22:56
Helt enig. Jeg var også "tilfreds" med mit Prosonic 28" CRT til 2800 da jeg blev konfirmeret, men når først man har prøvet forskellen, så forstår man ikke at man kunne leve med sådan et billede. Den samme oplevelse fik jeg EFTER jeg fik tv'et kalibreret. Detaljerne er simpelthen vidunderlige - Jeg fik faktisk lyst til at spille Metal Gear Solid igen fordi der var en masse detaljer i billedet jeg ikke havde set før det blev kalibreret.

Hav en god søndag,

vh. Troels
Til top
Zero-X Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 20:17
Tak for alle jeres svar.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 09:17
Gaaab  Endnu en hi-jacket tråd, hvor plasma-inkvisitionen er ude og drive LCD-kætterne til bålet. I har det bedste tv, i har det bedste billede, whatever...det er ikke meningen at i skal omvende samtlige brugere herinde...Kom nu videre...

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 10:12
backlight bleeding er et generelt problem, det var hvad trådstarter spurgte om, lcd med led er vejen frem og de kommer næste år. sikkert til menneske penge. 

fedt og have et B&O med et prosonic panel billedekvalitet har da vigtig ved valg af et tv, anset om man vælger lcd eller plasma eller crt.

Redigeret af xcardman - 21-Januar-2009 kl. 10:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu