recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 2009 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 2009 modeller

 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Nej jeg synes skam også det er forkert, men at sige Philips'en ikke ser godt ud pga det, holder jo ikke helt så

Er skam helt enig med de skal ned i bunden. Men der må vel være en grund til de fleste sidder bagpå nu.

Nu kaster jeg jo nok bare benzin på bålet, men: Helt præcist hvad er det der ser specielt godt ud så? Jeg kan ikke se nogen ændringer i forhold til de øvrige nyere modeller.

Jeg er sådan set ligeglad med hvad begrundelsen er for at sætte stikkene dér hvor de sidder, de hører ikke til der, og det er en ulempe for brugeren at de sidder der. Om det er produktionsmæssigt nemmere/billigere fordi det sparer en printplade væk, gør det ikke til et mindre problem for kunden. Bemærk, det er IKKE en specifik Philips kritik, det gælder de fleste producenter, så det er lidt tilfældigt at jeg lige leverer kritikken i den her tråd.

Problemet er at features som dette sagtens kan være med til at fordyre et produkt, som sagt f.eks. fordi det kan betyde en printplade ekstra, men det er ekstremt svært at bruge det aktivt i markedsføringen, fordi det er noget folk først rigtigt forstår væsentligheden af, EFTER de har købt tv'et. Og så ender det med at være en feature som man ikke kan forstå skal koste ekstra på high-end tv'ene, men når man så kommer hjem med discount-tv'et så ærgrer man sig alligevel over at den ikke har det...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

men at sige Philips'en ikke ser godt ud pga det, holder jo ikke helt så

ALLE tv som hylder den type til slutninger ser ikke gode ud.

At Philips fortsat deltager i den dumhed, gør dem ikke mindre dumme!

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nu kaster jeg jo nok bare benzin på bålet, men: Helt præcist hvad er det der ser specielt godt ud så? Jeg kan ikke se nogen ændringer i forhold til de øvrige nyere modeller.


Synes egentligt bare de har et meget flottere design uanset hvor dårligt stikene så er placeret.

Der er stor forskel fra sidste års modeller.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:40

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Synes egentligt bare de har et meget flottere design uanset hvor dårligt stikene så er placeret.

Det er jo også fair nok, blot man er klar over at placering tæt på en væg ikke er mulig.

Det kan virke som en lille ting, men det er jo noget rigtig mange brugere går op i.

Og fabrikanterne ligeså, de prøver jo konstant at gøre deres TV så tynde som muligt, men hvis de ikke tænker på tilslutningerne, så kan det jo være ligegyldigt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:



Synes egentligt bare de har et meget flottere design uanset hvor dårligt stikene så er placeret.

Der er stor forskel fra sidste års modeller.

Det er muligt at det er mig der ikke har styr på hvad der er sidste års og hvad der er dette års modeller, så beklager jeg - men jeg kan ikke se forskel på designet af 7403 og 8404?

Bortset fra det, så er det ikke så meget designet jeg har noget imod, som det er finish'en, der ser ud til at være den samme som 7403, som jeg helt ærligt synes er noget plastic-knald. Men pænt på afstand. Men det er vel prisen for de stærkt faldende priser.

Mht. billedgengivelsen, så vil jeg da helst se dem før jeg dømmer dem, men så længe Philips bevæger sig i den stik modsatte retning af hvor jeg gerne vil hen, så har jeg ikke de store forventninger til at udviklingen i de nyeste generationer skal gøre mig synderligt gladere end tidligere generationer.

Helt overordnet, så mangler jeg stadig at se et LCD der er lavet ordentligt fra inderst til yderst, så hvis jeg lyder "grumpy", så er det altså ikke for at skælde Philips voldsomt meget mere ud end de andre. Men fakta er at når jeg kalibrerer på et Philips, så er det i meget høj grad et spørsmål om at modarbejde alt hvad Philips selv forsøger at gøre. At det stadig ender i et hæderligt resultat i forhold til de andre (omend jeg ikke vil pege på Philips som det bedste LCD jeg har set), siger vel egentlig mere om de andre end det gør om Philips... Jeg fastholder stadig min overordnede tese: Dén dag nogen lancerer et LCD tv der ganske enkelt er lavet ordentligt og gengiver billedet sådan som det skal gengives, så leverer dén producent markedets bedste LCD. Når dén dag kommer, kan det være at jeg vil gå så langt som rent faktisk at anbefale folk at købe det...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Og fabrikanterne ligeså, de prøver jo konstant at gøre deres TV så tynde som muligt, men hvis de ikke tænker på tilslutningerne, så kan det jo være ligegyldigt.

Det er jo lige præcist dét - om tv'et er 3 cm tykt på et 10 cm tykt vægbeslag for at man kan komme til stikkene, eller 10 cm tykt på et 3 cm tykt vægbeslag men designet så man kan nå stikkene, det kan jo være ét fedt. Stillet overfor dét valg, foretrækker jeg det 10 cm tykke tv, om ikke andet så fordi det giver plads til bedre komponenter helt generelt, såsom en strømforsyning der ikke støjer, jvfr. en anden kørende tråd...

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 01:44

En ting gør, at jeg tænker på at købe en philips 32" 9604, og det er philips" perfekt pixel" som i 9000 serien skulle give et godt og skarpt billede ved sd-signaler. alså noget bedre end andre lcd tv. dette er en egenskab jeg vægter højt. jeg synes også jeg kan læse på div test at det har rimmelig gode naturlige farver, men sikkert ikke hel perfekt. Henviser lige til et link tidligere i tråden :

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/06/01/Philips- 32PFL9604-32in-LCD-TV/p1

Jeg har hørt flere andre steder at philips er gode til sd-signaler.

er det ikke noget som i andre lægger stor vægt på? Eller er enig i påstanden?



Redigeret af larsen - 10-Juni-2009 kl. 01:45
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 01:54
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

er det ikke noget som i andre lægger stor vægt på? Eller er enig i påstanden?

Jeg lægger skam stor vægt på at gengivelse af SD materiale er god. Men der er næppe noget jeg er mere uenig i, end at Perfect Pixel er vejen til at opnå det. Tværtimod mener jeg at dét kredsløb smadrer ethvert billede, SD som HD, på kryds og tværs og er noget man skal løbe skrigende væk fra (eller, hvis man er lidt mere diplomatisk anlagt, vælge at slå fra).

Jeg har sagt det tusind gange før, og nu gør jeg det igen: For at et tv skal opnå en god SD gengivelse, skal det - udover en god de-interlacing - i bund og grund gøre præcist det samme som for at levere en god HD gengivelse, nemlig gengive billedet som det kommer ind. Det er en meget stor misforståelse at SD signaler skal behandles på kryds og tværs, for at se godt ud på et HD display. Det er udelukkende fordi folk ikke har set en ordentlig gengivelse af SD, at man tror det er nødvendigt at "optimere" SD signaler for at få et godt resultat. Det er så brølende simpelt at opnå et godt SD billede at det gør helt ondt: Lad være med at pille ved det. Det sværeste ved det er at forstå hvor nemt det er.

Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 08:50
Jeg har selv et Philips 9803(LED) og før det et Philips LCD. Jeg vil give Otto ret i at billedet bliver bedre uden Pixel perfect også ved SD. Mit er næsten altid slået fra. Jeg er iøvrigt meget tilfreds med mit tv.
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Jeg har selv et Philips 9803(LED) og før det et Philips LCD.

Bare for at være flueknepper, så har du stadig et Philips LCD...

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 16:16

En ameldelse af Philips Cinema 21:9 56":

Læs den her på trustedreviews.com.

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 22:32

"Det er så brølende simpelt at opnå et godt SD billede at det gør helt ondt: Lad være med at pille ved det. Det sværeste ved det er at forstå hvor nemt det er"

Ok jeg indrømmer, at jeg er grøn på dette område, men jeg mener  , at alle sd signaler bliver behandlet, da de bliver opscaleret til f.eks 1080p.

Jeg troede at perfekt pixel gjorde dette på en meget god måde så billedet ser skarpt ud. Det kan selvfølgelig også se for skarpt /kunstig ud , men man kan vist regulere det.

Men alså hvad er forskellen på en god opscalering og så perfekt pixel?

jvks  skrev

"Jeg vil give Otto ret i at billedet bliver bedre uden Pixel perfect også ved SD Mit er næsten altid slået fra ".

Interesant men hvad er det du ikke synes om perfekt pixel ? Billedet bliver vel skarpere, men det har åbenbart nogle ulemper.

Hvornår er det så du bruger det en sjælden gang ? når signalerne er meget dårlige?



Redigeret af larsen - 10-Juni-2009 kl. 22:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu