recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtagelse af DVB-T med antenneforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtagelse af DVB-T med antenneforstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jtn80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Modtagelse af DVB-T med antenneforstærker
    Sendt: 25-Marts-2009 kl. 14:33

Jeg har lige et spørgsmål til alle oraklerne derude...

Jeg har hørt noget om at hvis man har en antenneforstærker på sin analoge antenne, vil det blive sværere at modtage digitalt TV på antennen.

Jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt at det skulle give et problem, men ville alligevel lige høre om der er noget om påstanden?

På forhånd tak.

Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 15:09

Jeg har selv antenneforstærker på, og har absolut ingen problemer med modtagelse af hverken digitale eller analoge kanaler.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af jtn80 jtn80 skrev:

Jeg har hørt noget om at hvis man har en antenneforstærker på sin analoge antenne, vil det blive sværere at modtage digitalt TV på antennen.

Nogle antenneforstærkere har også filtre, der ikke nødvendigvis lader de kanaler hvorpå der sendes digitalt slippe igennem.

Hvis du har et kraftigt signal kan forstærkning medføre overstyring og deraf følgende andre dårligdomme.  Det afhænger naturligvis af den effekt som udsendes og afstanden fra senderen til din antenne.

Du bør finde fabrikatet og model for din forstærker og søge data for den fx på nettet.

Du skal som hovedregel regne med, at en antenneforstærker skal anvendes til at overvinde tabene i lange coaxkabler og coaxfordelere.

Selve signalet skal fanges i god kvalitet af din gode antenne.

Lars    

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu