Print side | Luk vindue

Modtagelse af DVB-T med antenneforstærker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57784
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 04:47

Emne: Modtagelse af DVB-T med antenneforstærker
Skrevet af: jtn80
Emne: Modtagelse af DVB-T med antenneforstærker
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 14:33

Jeg har lige et spørgsmål til alle oraklerne derude...

Jeg har hørt noget om at hvis man har en antenneforstærker på sin analoge antenne, vil det blive sværere at modtage digitalt TV på antennen.

Jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt at det skulle give et problem, men ville alligevel lige høre om der er noget om påstanden?

På forhånd tak.

-------------
Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 15:09

Jeg har selv antenneforstærker på, og har absolut ingen problemer med modtagelse af hverken digitale eller analoge kanaler.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af jtn80 jtn80 skrev:

Jeg har hørt noget om at hvis man har en antenneforstærker på sin analoge antenne, vil det blive sværere at modtage digitalt TV på antennen.

Nogle antenneforstærkere har også filtre, der ikke nødvendigvis lader de kanaler hvorpå der sendes digitalt slippe igennem.

Hvis du har et kraftigt signal kan forstærkning medføre overstyring og deraf følgende andre dårligdomme.  Det afhænger naturligvis af den effekt som udsendes og afstanden fra senderen til din antenne.

Du bør finde fabrikatet og model for din forstærker og søge data for den fx på nettet.

Du skal som hovedregel regne med, at en antenneforstærker skal anvendes til at overvinde tabene i lange coaxkabler og coaxfordelere.

Selve signalet skal fanges i god kvalitet af din gode antenne.

Lars    

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Print side | Luk vindue