recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Service"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Service"

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Emne: "Service"
    Sendt: 03-April-2009 kl. 13:49
Super skrevet Otto , nu synes jeg vi nærmere os hinanden rent forståelsesmæssigt, i vendinger der er mere saglige.
Jeg synes bare du virket ret sur i dit tidligere indlæg, hvilket jeg havde svært ved at forholde mig til. Det ligger jo frit for alle hvor de handler og hvorfor.
Men i dit sidste indlæg er jeg stortset enig i alle dine synspunkter.

Jeg synes man kan konkludere i denne sag, hvor diskussionen starte med en bruger ønsket at sælge et brugt produkt til en forholdsvis høj pris i mine øjne og ifht. hvad man kan købe produktet for et nypris andre steder, at når man handler hos en forhandler der kører med dyrere priser kan man løbe ind i problemer såfrem man ønsker at skille sig af med sit udstyr, pga. den mere pris man har betalt ekstra for sit produkt. Man kommer jo nu ud med et produkt der henvender sig til en meget mindre målgruppe, da produktet både er brugt og det forventes man betaler "ekstra" for noget service. Og det er vel også en vigtig faktor at have for øje når man vælger at handle hos en dyrere forhandler.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how.

Jo det er - eller rettere, know-how er en del af service, og måske endda den dyreste del af servicen at levere.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det

Vi er overhovedet ikke uvenner, jeg synes egentlig bare jeg besvarer kritikken i samme tone som den er skrevet - også lidt for at få dig til at forstå at du også ramte mig, selv om du fremhævede mig på en positiv måde i indlægget. Vi siger bare hver vores mening


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.

Jeg har intet imod folk der ikke har brug for servicen. Det jeg har noget imod er folk der gør brug af servicen men ikke vil betale for den (hvilket ikke inkluderer dig, som jeg forstår det), og så dér hvor jeg mener du faldt ind, folk der overfører sine egne behov til andre. Som sagt, det er helt fint at du ikke har behov for servicen, men det er der andre der har. Du spurgte meget direkte, hvorfor man ikke sparer de penge og køber noget bedre udstyr i stedet for. Svaret på dét er ganske enkelt, at for rigtigt mange mennesker vil dét give en ringere samlet løsning.

Og nej, jeg er ikke sur på dig, bare uenig.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`

Som du siger, det er et frit land - hvis du må ytre din mening om en forhandler, så må jeg vel også ytre min mening om din kritik.


Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo. [/QUOTE]

Problemet er at du kalder en spade for en spade, uden at undersøge om det ER en spade. Det er dén del af din kritik jeg reagerer på, hvis du havde handlet hos en forhandler og derefter leveret dén kritik du kom med fordi du er utilfreds, så havde jeg næppe reageret. Men jeg synes din kritik er unfair, uanset formuleringen, fordi du for det første ikke har oplevet den service du kritiserer, for det andet slet ikke har brug for den. Det svarer til at en mand uden ben brokker sig over kvaliteten af et par sko.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.

Præcis. Det er dérfor jeg skrev det i hvad der kan virke som en skarp tone, netop fordi jeg forventede at du ville have svært ved at forstå at der findes folk der betaler 100.000,- for en forforstærker, uden at vide hvad forskellen på PCM og bitstream er - men det GØR der altså. Det betyder ikke at jeg forventer at folk er dumme, men man kan altså godt interessere sig for at få god lyd og godt billede i sin hjemmebio, uden at interessere sig et klap for teknikken bag. I mange tilfælde er det ikke et spørgsmål om at folk ikke magter det, men om at de ganske enkelt hellere vil bruge sin tid på noget andet. Nogle mennesker vil hellere investere 100 timer i en skiferie, end investere 100 timer i at få hjemmebiografen til at virke optimalt. For andre er tid en nærmest ubegrænset ressource. Når du køber en kalibrering, så køber du ikke de to timers arbejde det tager mig at udføre kalibreringen. Du køber de 10-15-20 timer eller mere du selv ville have brugt på at tune og tweake, hvis du skulle have gjort det selv. Det er så de timer du netop finder det interessante ved at købe nyt udstyr, men sådan er det altså ikke alle der har det.

Alt jeg beder dig om, er sådan set bare at være lidt mere åben overfor at der findes mennesker med meget anderledes prioriteter end dig selv. Og det er ikke dig specifikt jeg langer ud efter, men dén holdning du giver udtryk for, som deles af rigtigt mange mennesker. Det er derfor jeg leverer kritikken i åbent forum, for så kan det være jeg kan få nogle andre til at tænke lidt over dette også - blot fordi en producent eller en forhandler tilbyder et produkt man ikke lige selv har brug for, kan produktet sagtens være relevant for andre. Jeg er ved at brække mig hver gang jeg ser folk hagle produktnyheder ned - "hvad skal vi med DVB-S tuner, jeg har kabel-TV, brug dog energien på noget andet". Det er ekstremt snævertsynet.



Redigeret af AV Precision - 03-April-2009 kl. 12:03
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Ok, så forstår vi det forskelligt...  
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Redigeret af ikeaboy - 03-April-2009 kl. 11:53
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Den del er jeg sagtens følge, men det er slet ikke den del af debatten jeg kaster mig ind i, men den - i mine øjne, måske overreagerer jeg - ret hårde kritik af en forhandlers service. Om en brugtkøber kan bruge det til noget, det vil jeg slet ikke blande mig i. Hvis det vitterligt er dét der er pointen, så er der ikke nogen grund til at komme ind på kritik af en specifik forhandlers service eller mangel på samme.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:13

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:07
Nej vi bliver aldrig enige. Hvilket jo faktisk om nødvendigt heller ikke er meningen med en disskution.

Og så vil jeg da se om jeg ikke kan få mine skolepenge tilbage nu da jeg har DIT ord på jeg formår at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter

Redigeret af ikeaboy - 03-April-2009 kl. 11:08
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:01
Den service som forretninger ala Otto, CSN, KT-radio leverer er da for største dels vedkommende know how.  Det var da derfor jeg blandede mig i debatten... Du betaler for den know how forhandleren har til deres produkter, og deres velvillighed til at hjælpe med know how efterfølgende.

Jeg er dog dybt uenig med dig langt hen ad vejen, jeg syntes netop ikke du forholder dig til virkeligheden. Du formår at skære alle forhandlere (som ikke er lavpris) over en kam, og generaliserer brugere (herinde som såvel som brugere af elektronik i hjemmet).
Samtidig er du ikke i stand til at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter.

Men jeg tror aldrig vi bliver enige...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 10:54
Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how. Lad os nu ikke blande tingene sammen. Jeg ved da også godt jeg med mine udtagelser skær alle over en kam, og derved tildels også dig, da i er alternativet til divs. "normal" forhandlere og i kører jeres butikker en smule anderledes. Så at du ryger op i det røde felt genere mig nu ikke sønderligt, da jeg da godt kan se hvorfor du gør som du gør. 
Med mine udtagelser bliver du jo også nød til at beskytte dine egne interesser, et eller andet sted.
Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det.
Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.
Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`
Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo.

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:45
Kære Otto,

Du har som sædvanlig gode betragtninger, formuleret, så vi alle kan forstå dem, og så vi kan gå klogere videre

I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Venligst
Søren

Edit=Dette er et svar på dit mere generelle indlæg - ikke irettesættelsen lige ovenfor (Her kommer vi nok overens...)


Redigeret af Breddam - 03-April-2009 kl. 00:57
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:44

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:



Nej du har fuldstændig ret. Det er bare nemmere at forholde sig til når man har noget mere konkret at forholde sig til, og den udsprang jo også pga . prisniveau kontra service kontra nypris uden samme service.

Helt konkret, så kritiserer du i meget skarpe vendinger en forhandler som du helt åbenlyst aldrig har handlet med. Det er simpelthen ikke i orden, og jeg kan sige så meget at hvis det var mig du havde omtalt på den måde, så havde du fået et møgfald af dimensioner, selv om jeg normalt er en meget sindig mand. Jeg synes det er fint at kritisere forhandlere man er utilfreds med, men de formuleringer du benytter til at kritisere en forhandler du ikke har haft direkte kontakt med, det er simpelthen ikke i orden, hverken i et forum eller ude i Det Virkelige Liv (TM). Det er jeg som forhandler meget forarget over, at jeg så oveni er ret uenig i dine pointer gør det ikke bedre. Det er helt fair at du ikke mener du har behov for den service der omtales, men det er IKKE fair at du taler så nedsættende om én af de mest service-mindede forhandlere i landet.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:33

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.

Nu tillægger du jo tilsyneladende mig en vis troværdighed, så jeg håber du vil tage det op til vurdering, når jeg siger: Det vil jeg _garantere_ dig for at den gør. Dit problem er at du (ligesom mange andre entusiaster) ikke helt har forstået hvad det vil sige ikke at have en brik forstand på opsætning af AV udstyr. Jeg har set _meget_ dyrt udstyr, være sat op mere forkert end du kan forestille dig - højttalere der spiller i modfase, surround-højttalere sat til "surround rear" i et 5.1 setup, systemer der ikke har gengivet HD lyd selv om de har været i stand til det, systemer der har gengivet pro logic lyd i stedet for 5.1 uden at brugeren har været klar over det, bittesmå højttalere sat som "large", center-højttaler der slet ikke spillede uden at brugeren havde opdaget det (!), DVD-afspillere sat til 4:3 på et 16:9 tv (MEGET udbredt fejl), osv osv osv. Nævn en fejlmulighed, så har jeg set den, og ofte på ganske dyrt udstyr som sagt. Modfase-fejlen har jeg f.eks. observeret i et system der samlet står i vel omkring 350-400.000,- i elektronik alene, plus en ikke uvæsentlig sum penge investeret i lokalet.

Så jo, en forkert opsat 50.000,-s forstærker kan _sagtens_ lyde ringere end en korrekt opsat 10.000,-s forstærker. Så kan det godt være du kan sige "jamen sådan nogle dumme-fejl laver jeg altså ikke", og det er HELT fint - men det gør de kunder der vælger at betale sig fra opsætningen altså temmeligt ofte. Og det er dét der er humlen i det her, dem der mener de ikke har behov for servicen skal da bare springe den over, men de (du) skal lade være med at trække ned over hovedet på folk der vitterligt ikke kan magte opgaven selv, at det er spild af penge at betale for servicen.

Én af de kunder jeg har haft hvor jeg har set FLEST af ovenstående fejl samtidigt, levede af at anmelde blandt andet AV-udstyr! (Ikke en her fra sitet, vil jeg lige understrege). Så at man TROR at man har forstand på det, er ingen garanti for at man ikke kan lave åbenlyse fejl i setuppet.

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 

Det kan man, men der er stor forskel på det resultat jeg kan opnå hvis jeg er med på sidelinien helt fra starten, og kan rådgive omkring hvilke komponenter der i den givne situation kan kalibreres til det bedst mulige resultat, i forhold til hvad jeg kan opnå hvis jeg trækkes ind til sidst for at redde stumperne i et setup hvor udstyret er valgt forkert til opgaven.

Med andre ord, du undervurderer simpelthen groft hvor stor forskel ekspert-hjælpen kan have for rigtigt mange mennesker. Ikke for _alle_, men for langt de fleste. I stedet for at sige: Hvorfor smide penge ud på service, når du kunne have fået bedre udstyr for de samme penge, så skal du spørge om det er klogt at investere 30.000,- i en masse hardware som du ikke er sikker på at du udnytter ordentligt.

Mht. hvad der sker når butikker går konkurs, så ligger størstedelen af den service man betaler for, før og under købet. Efter købet skulle der helst ikke være behov for nogen service, hvis man har købt det rigtige produkt og det er sat rigtigt op. Problemet i denne sammenhæng er servicen før købet - det udgør langt størstedelen af de fleste forhandleres tid, langt mere end after-sales service. Men dette betragter mange ikke rigtigt som et produkt af værdi, fordi det langt hen ad vejen er noget man kan tilrane sig uden at betale for det. Men der er kun én til at betale for den tid der bruges på rådgivning og demonstration før køb, og det er dén forbruger der rent faktisk vælger at handle.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu