recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacPro - Sgu da for sygt !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacPro - Sgu da for sygt !

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 00:43

Grunden til at Mac OS er så stabilt er at dem der bruger det stort set ikke "rør" ved installationen. Den er som den blev leveret. Jeg har en del kunder som er rigtig glade for Mac, og de gør ingen ændringer, mest fordi de ikke har forstand på det. Fred være med det, de er tilfredse.

Men jeg og mange andre har altså lyst til at prøve nye udfordringer, og det foregår på en Win platform. Det giver ridser i lakken, og af og til må man lave en reinstallation, eller som jeg og mange andre gør, et image reload. Så har vi en frisk maskine på ca. 10 minutter, og al det lort vi har installeret er væk. Har man sørget for 2 partitioner (OS og Data) så behøver man ikke engang at lave backup først

Men er vi ikke efterhånden derhenne hvor vi kan lukke Mac/PC diskussionen:

Mac/Mac OS er godt, til dem der ønsker det, og jeg forstår det godt, det ser fedt ud og er nemt at bruge

PC/Win er godt, til dem der ønsker det, og jeg elsker det, nok mest fordi jeg har brugt det hele mit "PC Liv"

 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Men er vi ikke efterhånden derhenne hvor vi kan lukke Mac/PC diskussionen:

Mac/Mac OS er godt, til dem der ønsker det, og jeg forstår det godt, det ser fedt ud og er nemt at bruge

PC/Win er godt, til dem der ønsker det, og jeg elsker det, nok mest fordi jeg har brugt det hele mit "PC Liv"



Mangler du ikke noget? Der er platforme som giver endnu bedre pille-muligheder end Windows.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Apple giver ikke disse muligheder.
Hvis OSX er så fantastisk, hvorfor må man så kun køre
det på hardware købt af Apple?


Fordi det er lige præcist dét der giver
stabiliteten. Den største fordel ved en PC-løsning,
fleksibiliteten, er samtidig den største ulempe.


Jeg havde tit denne slags diskussioner da jeg for en
del år siden solgte PC'er i Fona. PC-entusiaster heglede
f.eks. Compaq og IBM PC'er ned, fordi man kunne få meget
mere hardware for pengene på andre måder, og disse
løsninger var alt for lukkede. Og indrømmet, jeg købte
ikke selv disse løsninger. Men for rigtigt mange kunder
var det lige præcist dét man havde brug for - disse
løsninger virkede generelt vældigt stabilt, så længe man
ikke opgraderede hardware eller styresystem, fordi
mærkevare-producenterne havde gennemtestet de
kombinationer af hardware og software de solgte. Langt
de fleste problemer opstod i forbindelse med
opgraderinger, hvis man holdt sig til dén løsning man
havde købt, så virkede det bare. Og hvis det alligevel
gik galt, så smed man en re-etablerings CD i, og så
virkede det igen. Uanset hvor mange gode argumenter
entusiasterne havde imod disse løsninger, så er det dét
rigtigt mange forbrugere har brug for. Entusiaster har
bare ofte svært ved at sætte sig ind i hvor svært mange
mennesker kan have ved selv ganske simple ting, og har
derfor svært ved at sætte sig ind i hvor meget værdi der
kan ligge i produkter der bare virker.


Off topic!


.......... og derfor køber en del mennesker B&O (hvis
vi lige lader som om diskussionen drejede sig om tv
m.m). Tingene virker bare og man skal ikke bekymre sig
om kalibrering, universalremote osv.


En slet skjult hentydning til Av-precision?
Otto har aldrig lagt skjul på at B&O løsningen kan være
fordelagtig for nogen mennesker. Og så længe de ikke
bilder folk ind at de får ubetinget bedste
billedekvalitet og at alt andet er noget bras i forhold
til så fred være med det.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 01:03

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Mangler du ikke noget? Der er platforme som giver endnu bedre pille-muligheder end Windows.

Jo, men det er væsentligt for mig at det efter en reboot også fungerer, så alle er glade

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Er der egentlig nogen der har svaret på trådstarters oprindelige spørgsmål?

udover grafikere, folk der laver tegnefilm, high end fotografer, hvem er ellers i markedet for sådan en maskine?

Det blev besvaret i nogle af de første indlæg, det er folk i den grafiske branche der køber den slags. Det marked sidder Apple _meget_ tungt på.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Off topic!

.......... og derfor køber en del mennesker B&O (hvis vi lige lader som om diskussionen drejede sig om tv m.m). Tingene virker bare og man skal ikke bekymre sig om kalibrering, universalremote osv.

Lige præcis, og nøjagtigt som jeg forsvarer Apple i denne debat, så forsvarer jeg ofte B&O for lige præcist dét. Det jeg kritiserer B&O for, er at de lover den bedste billedkvalitet på markedet, og det mener jeg ikke de leverer.

Jeg synes for så vidt det er meget interessant, men måske nok væligt off-topic, at trække diskussionen over på tv - for der er i mine øjne alt for få i tv- og hifi-branchen der laver apparater der "bare virker". Det burde være sådan at første prioritet er at tingene fungerer, anden prioritet er at de fungerer godt. Der er alt for meget udstyr der leverer glimrende ydelse, men som er for svært at bruge eller for ustabilt. JEG kan blive forpustet over opsætningen i visse surround-receivere i dag, jeg tør slet ikke tænke på hvordan almindelige forbrugere har det. Men der er absolut mange paralleller at trække mellem PC/MAC diskussionen, og B&O vs alle andre diskussionen. Dér hvor jeg mener den største forskel ligger, er at Apple til den grafiske branche ikke kun leverer stabilitet, de leverer rent faktisk også høj ydelse (til dét specifikke brug). Hvis B&O leverede_ægte_ high-end ydelse, i dén grad jeg mener de burde være i stand til, så havde jeg sikkert arbejdet i en B&O forretning i dag, for jeg kan se rigtigt mange fordele ved deres koncept iøvrigt.

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 09:27

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:


Mon dog... Prøv at gå ind på hp.dk, dell.dk osv. og konfigurere en dual quad core xeon workstation med samme konfiguration og udvidelsesmuligheder (hot swap af diske, nem tilgang til alt hardware) samt 64 bit OS. Jeg har prøvet, og det er ca. samme pris eller dyrere begge steder.

Jeg tvivler på at det bliver samme pris ved alle Apple produktsammenligninger dog.  Havde en PC/Mac diskussion på et andet forum i sidste måned hvor man påstod at en 17" Macbook Pro kostede det samme som en HP 17" laptop med de samme specs.  Efterfølgende gik jeg ind på HP's site og samlede en 17" laptop med samme (og i flere tilfælde endda bedre) specs.  Resultatet:   HP'en var 1.000 (!!) dollars billigere stadigvæk. 

Nu er HP jo også storspiller på server-markedet så derfor er deres "store" produkter i den dyre ende. Prøv at lave samme sammenligning med Dell eller andre.

Alene dette mener jeg er bevis nok på at Apple er meget dyrere end pc-konkurrenterne.

Citér Det blev besvaret i nogle af de første indlæg, det er folk i den grafiske branche der køber den slags. Det marked sidder Apple _meget_ tungt på.

Ikke helt enig længere. Jeg kender en del i den grafiske branche og der har PC'en (så vidt jeg kan vurdere) indhentet og de fleste steder faktisk overhalet Mac'en som arbejdsmaskine. Apple SAD meget tungt på markedet. Nu er det nok mere 50/50. Dermed ikke sagt at der stadig ikke findes en del reklamebureauer der stadig bruger Macs som primære maskiner. Men Apple sidder ikke længere _meget_ tungt på det marked.

#generelt,

jeg er fortrinsvis PC-mand. Har dog en ældre MacPro, en Macbook og en Iphone også. Af disse 3 Mac-produkter er det faktisk kun Iphonen som jeg bryder mig en smule om indtil videre. Computerne er for begrænsede for min smag. Mangel på software, spil og customization som man kan på en PC'en overskygger simpelthen de "simple og smarte" ting ved OSX. Desuden synes jeg ikke OSX er specielt hurtigt at arbejde i.

Faktisk synes jeg at man som Apple-produkt ejer generelt må *lade sig nøjes* og bliver tvunget til at finde sig i de features som Apple mener man kun har brug for. Eksempel:  Ingen native MMS på Iphone. Apple mener at folk bør bruge email istedet.  Macbook Air:  Apple mener tilsyneladende at én usb-port er nok.  Bare træls at sådan en let laptop er mest ideel til mobilt bredbånd - hov der røg den port..hva så med mit usb-stick? ;-)

 

 



Redigeret af petrucci - 05-April-2009 kl. 09:29
Til top
GebissetDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Mon dog... Prøv at gå ind på hp.dk, dell.dk osv. og konfigurere en dual quad core xeon workstation med samme konfiguration og udvidelsesmuligheder (hot swap af diske, nem tilgang til alt hardware) samt 64 bit OS. Jeg har prøvet, og det er ca. samme pris eller dyrere begge steder.


Jeg tvivler på at det bliver samme pris ved alle Apple produktsammenligninger dog.  Havde en PC/Mac diskussion på et andet forum i sidste måned hvor man påstod at en 17" Macbook Pro kostede det samme som en HP 17" laptop med de samme specs.  Efterfølgende gik jeg ind på HP's site og samlede en 17" laptop med samme (og i flere tilfælde endda bedre) specs.  Resultatet:   HP'en var 1.000 (!!) dollars billigere stadigvæk. 


Nu er HP jo også storspiller på server-markedet så derfor er deres "store" produkter i den dyre ende. Prøv at lave samme sammenligning med Dell eller andre.


Alene dette mener jeg er bevis nok på at Apple er meget dyrere end pc-konkurrenterne.



Det er svært at sammenligne udelukkende på specifikationer, man skal også have med i regnestykket at en 17" MBP er en af de letteste og tyndeste 17" bærbare på markedet. Herudover kan man heller ikke sammenligne en HP Pavilion med en MBP - det bør nærmere være HP's business bærbar, som også har drænriller (så spildt vand kan løbe igennem maskinen), støddetektor, baggrundsbelyst tastatur, "stort" batteri m.m.

Vi kan dog sagtens blive enige om at Apple har nogle mangler i deres sortiment: hvorfor tilbyder de ikke en konfigurerbar tower maskine (en Mac Pro baseret på Core2Duo processor), en "billig" bærbar i 4-5.000 kr. segmentet og en netbook.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 12:07
Man må huske på at i alle ny Mac sidder der jo Intel processor og i Apples
top line af computer (MacPro) den nyest udgave.

Mac Pro line, er netop bygget til meget tung grafik og HD redigering, og
et af de beste stykke HD redigering software (Final Cut), som har vist sit
være i mange spille film.

Og ikke at gleme så laver Apple noget af de beste LCD skærme til grafisk
brug.

Plus hvis man ønsker at installer Windows på en Mac så er det også
mulige (unden problme), så det beste for Mac og PC i samme computer.

Man køber en Mac så er det for at kunne bruge den, og ikke bruger
meget spild tid på at for Windows til at spille samme med det ny grafik/
lyd kort (og måske slet få det til at virke), der er simpelthen for mange
fejl mulighed i Windows.

Kan kun sige at hvis man ønaker en computer til arbejde som virkerr stor
hver gange, så købe en Mac.

På hardware er Apple god nok dyre end PC siden, men på software siden
er Apple meget billger end på PC siden (med Windows).

Redigeret af Startrek - 05-April-2009 kl. 12:11
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Off topic!

.......... og derfor køber en del mennesker B&O (hvis vi lige lader som om diskussionen drejede sig om tv m.m). Tingene virker bare og man skal ikke bekymre sig om kalibrering, universalremote osv.

Lige præcis, og nøjagtigt som jeg forsvarer Apple i denne debat, så forsvarer jeg ofte B&O for lige præcist dét. Det jeg kritiserer B&O for, er at de lover den bedste billedkvalitet på markedet, og det mener jeg ikke de leverer.

Jeg synes for så vidt det er meget interessant, men måske nok væligt off-topic, at trække diskussionen over på tv - for der er i mine øjne alt for få i tv- og hifi-branchen der laver apparater der "bare virker". Det burde være sådan at første prioritet er at tingene fungerer, anden prioritet er at de fungerer godt. Der er alt for meget udstyr der leverer glimrende ydelse, men som er for svært at bruge eller for ustabilt. JEG kan blive forpustet over opsætningen i visse surround-receivere i dag, jeg tør slet ikke tænke på hvordan almindelige forbrugere har det. Men der er absolut mange paralleller at trække mellem PC/MAC diskussionen, og B&O vs alle andre diskussionen. Dér hvor jeg mener den største forskel ligger, er at Apple til den grafiske branche ikke kun leverer stabilitet, de leverer rent faktisk også høj ydelse (til dét specifikke brug). Hvis B&O leverede_ægte_ high-end ydelse, i dén grad jeg mener de burde være i stand til, så havde jeg sikkert arbejdet i en B&O forretning i dag, for jeg kan se rigtigt mange fordele ved deres koncept iøvrigt.

Det var ikke for at forsvare B&O eller kritisere dig, men jeg syntes paralellen var lidt pudsig . Du har tidligere ofte givet udtryk for din holdning til B&O og den virker altid meget saglig. Indlægget var mere tænkt som et "spark" til de personer, der normalt altid affærdiger B&O som værende ren design med l**t indeni. På samme måde som nogle her nu har affærdiget Apple.

Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 13:54

Jeg vil sige at designet er pænt på MAC, men personligt er min oplevelse at der er 2 typer mennesker der køber MAC, dem som reelt har noget at bruge det til og har en ide med produktet, hvilket nok er tilfældet med den som er til salg da den er med 12GB ram, og så er der typen som selv mener en MAC lige er det status symbol som understreger deres personlighed med hensyn til trend osv. og hvor en MAC måske opfylder deres begrænset behov. Sidst nævnte er nok dem jeg selv kender flest af. Som ikke synderligt har styr på en pc og fucker den op med at installere alt muligt, og dermed mener lykken er en MAC da den jo begrænser deres muligheder for at installere alt muligt. Dermed ikke sagt det er forkert, men er personligt lidt træt af at folk mener at alle ville være lykkelige med en MAC for jeg ville sku føle mig begrænset... Det er bare mit eget synpunkt. Lidt som med Linux/unix som jeg arbejder lidt med, det er også klippe stabilt så længe det kører uden man piller, men installere og ændre man ting, synes jeg ikke det er mere stabilt end windows, deres måde med reg, database er dog bedre.

\René



Redigeret af primeradk - 05-April-2009 kl. 14:05
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:45
Mac er bare et gennemtænkt produkt fra indmad til design til styresystem.
Åbner du en Macpro med et enkelt klik, du kan skifte diskende med et klik,
blæserne kan tages ud med et tag, ram og PCI moduler skiftes på 2 min.
Front- og bagsiden er beklædt med ialt 12 blæser, så der kan trækkes noget
luft igennem. Og den måde alu-døren skyder væk, når DVD-drevet åbner.
Det er en fornøjelse at kigge på hver dag. Det er sjovt at alle andre
producenter har så smalle produkt-områder og alligevel laver så meget
ugennemtænkt (microsoft, dell, etc) Og en producenter giver os desktops,
laptops, iPhone, iPods, Itunes, appstore, OSX-styressytem etc.
Bare kald mig fanboy.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu