recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacPro - Sgu da for sygt !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacPro - Sgu da for sygt !

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 11:14

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg arbejder på en stor uddannelsesinstitution, hvor vi næsten kun bruger Mac - bl.a. til videoredigering. I starten irriterede det mig, men stabiliteten på de enkelte maskiner er rigtig meget værd. For den er altså større end de tilsvarende store Windows-systemer, jeg har kendt (inkl. NT, 2000 og XP).

Til gengæld er det det lidt træls, at der ikke er så meget shareware at vælge i mellem (selvom meget af det, der er til OSX, er godt, som tidligere nævnt her i tråden). Og det er sværere selv at "pille" (i hvert fald for mig som tidligere PC-bruger).

Derfor har jeg også købt en stationær Windows PC til hjemmebrug, så jeg kan få pille-lysten udlevet og kan hygge mig med rensninger af registreringsdatabasen, driveropdateringer osv. Alt sammen noget jeg ikke får lov til på Mac'en. Og dette er altså ikke ment sarkastisk. At få en Mac er lidt ligesom at få en moderne bil, hvor der er skruet et stort plastic-skjold over motoren, så man ikke kan pille ved noget som helst andet end oliedækslet. I hvert fald for mig.

Men min bærbare MacBook Pro er s'gu da lækker - aluminiumskabinet og rigtig god skærm. Om man så selv ville betale for den, er en helt anden sag...


Tænk, jeg synes det er dejligt at min computer ikke bliver langsommere og langsommere med tiden, bl.a. fordi registreringsdatabasen vokser og vokser:) Jeg synes de tilfælde hvor jeg havde brug for at rode i reg. databasen i Windows var det pga. problemer med drivers etc. - problemer som jeg ikke oplever på Mac, så det er ikke ligefrem noget jeg savner.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Jeg har lige været inde og konfigurere en mac pro, så den ville benchmarke nogen lunde som min egen windåse (begge uden skærm, men inkl. os).

Mac: DKK 26.608

WinMinSelvByg: ca DKK 14.500

Sjovt... hvor har du fundet de Xeon 5520 Nehalem CPU'er som den Mac Pro du har været inde og konfigurere har? (Går ud fra du har været på Apple Store). De kan slet ikke købes i handlen endnu, og den eneste pris jeg har kunnet finde på dem er i Canada til ca. 720 Canadiske dollars stykket = 3300 DKK. Og med moms etc. (da man normalt skal gange fx USD med 8-10 for at finde danske prise) så bliver det nok en pris på ca. 5000 kr pr. CPU i Danmark. Dvs. der har din computer allerede koster 10.000 kr. Så du kan altså få motherboard, kabinet, RAM, harddiske, OS etc. der svarer til den Mac du har konfigureret for 4.500 kr?

Kan godt være de to maskiner du har lavet vil "benchmarke ens", men hvis du vil lave en fair sammenligning er du nødt til at bruge samme type/kvalitet komponenter. Samme CPU'er er fx ret vigtigt i det her tilfælde, da Apple har valgt nogle dyre af slagsen. Ellers holder sammenligningen ikke.



Redigeret af Simon R. - 07-April-2009 kl. 11:32
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:


Tænk, jeg synes det er dejligt at min computer ikke bliver
langsommere og langsommere med tiden, bl.a. fordi
registreringsdatabasen vokser og vokser:) Jeg synes de tilfælde hvor jeg
havde brug for at rode i reg. databasen i Windows var det pga. problemer
med drivers etc. - problemer som jeg ikke oplever på Mac, så det er ikke
ligefrem noget jeg savner.



Lige mine ord. Jeg er ikke computerspasser og kan godt få PCen til at
virke, og kunne også sagtens finde ud af at brygge
hardwarekonfigurationen sammen, men det helt store spørgsmål er:

Hvorfor?

Hvorfor spilde sin tid med det, hvis man i stedet kan få noget, der bare
virker? Hvis folk ligefrem elsker at rode med den slags, fint nok, men for
alle os andre, som gerne vil bruge computeren til det, den er bygget til -
business or pleasure - er det da klart et stort plus at undgå den slags.
Selv hvis jeg kunne spare 15% på at købe delene og bygge min bil i
stedet for at købe den samlet, og selv hvis jeg kunne finde ud af det, ville
jeg da stadigvæk købe den samlet.

Prisniveau: Apple er ikke discount, men det er altså lidt skævt at
diskutere det udelukkende ud fra Mac Pro, der slet ikke er lavet til at være
prisstærk. En Macbook synes jeg omvendt ikke er dyr. Kvalitetslaptops fra
fx Thinkpad, Sony Vaio eller Asus koster cirka det samme.

I hvert fald synes jeg det er grinagtigt at lave prissammenligning for
laptops udelukkende på hardwarekonfiguration, som en bruger omtalte
ovenfor (en 17" HP over for en Macbook Pro). Ydelsen af en sådan
afhænger ekstremt meget af skærm, tastatur, mus, styresystem osv., og
de HP jeg har stiftet bekendtskab med, har alle været grotesk langt efter
Apple på de punkter til trods for påstået professionalisme. Så de burde
også koste det halve, hvis prisen skal svare til værdien.
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg arbejder på en stor uddannelsesinstitution, hvor vi næsten kun bruger Mac - bl.a. til videoredigering. I starten irriterede det mig, men stabiliteten på de enkelte maskiner er rigtig meget værd. For den er altså større end de tilsvarende store Windows-systemer, jeg har kendt (inkl. NT, 2000 og XP).

Til gengæld er det det lidt træls, at der ikke er så meget shareware at vælge i mellem (selvom meget af det, der er til OSX, er godt, som tidligere nævnt her i tråden). Og det er sværere selv at "pille" (i hvert fald for mig som tidligere PC-bruger).

Derfor har jeg også købt en stationær Windows PC til hjemmebrug, så jeg kan få pille-lysten udlevet og kan hygge mig med rensninger af registreringsdatabasen, driveropdateringer osv. Alt sammen noget jeg ikke får lov til på Mac'en. Og dette er altså ikke ment sarkastisk. At få en Mac er lidt ligesom at få en moderne bil, hvor der er skruet et stort plastic-skjold over motoren, så man ikke kan pille ved noget som helst andet end oliedækslet. I hvert fald for mig.

Men min bærbare MacBook Pro er s'gu da lækker - aluminiumskabinet og rigtig god skærm. Om man så selv ville betale for den, er en helt anden sag...



Jeg tror du rammer plet i din parallel til bilverdenen. Blot ved at læse denne tråd igennem får man indtrykket af at for mange hardcore PC brugere er det netop mulighederne for at pille-rode-rage i alskens konfigurationer, der er det ypperste formål med at have en computer! For at blive i bilverdenen så svarer det vel til at nogle synes de vil bruge deres liv på at ombygge en bil og pimpe den efter alle kunsten regler. Projektet bliver aldrig færdigt fordi der hele tiden er moget man kan forbedre eller laves om. Formålet med bilen er altså at have et skrue projekt. Der er så andre der foretrækker at købe en mercedes (mindre kan også gøre det ) og bruge den til det den er god til.... nemlig at køre i.

Nu ved jeg godt at disse paralleller til bilverdenen altid efterfølgende bliver gradbøjet i alle retninger, men det er vel ikke helt forkert. Jeg har selv været der og kender mange der stadig er der   I takt med at jeg har fundet flere og flere formål med det at have en computer og mit behov for at få løst opgaver på den, har jeg mistet interessen for at pille-rode-rage. Nu lever jeg en sorgfrit liv uden registrerings databaser, DLL filer, drivere, kongigurationer, optimeringer, antivirus osv osv.....   Kald mig bare frelst eller måske er jeg bare ved at blive voksen!!!  Gud forbyde det.....

Jeg synes ikke Windows er noget lort som en vis Patriark-et-eller-andet-jeg-er-en-meget-vred-teenager så smukt udtrykker om Apple i hans eget nedladende sprog. Windows har da masser af kvaliteter. Mig og windows er bare ikke længere kompatible 

Endelig vil jeg lige pointere at Apple ikke kun er Mac Pro til grafiske opgaver. Jeg er som tidligere nævnt en almindelig gennesnits bruger og min computer er en iMac af hensyn til det æstetiske i køkken alrum'et

Til slut vil jeg gøre opmærksom på at mange Mac brugere enten er tidligere PC/windows bruger eller også er de brugere på begge systemer. Derimod er det de færeste PC brugere der nogensinde har arbejdet på en Mac. Nogle har måske et perifert kendskab, men det er altså ikke det samme som at være erfaren. Derfor synes jeg nogle gange diskussionen bliver en smule ensidig
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 13:03

Altså først og fremest, vil jeg sige jeg ikke har haft en Mac, men som jeg prøvede at skive tidligere kan jeg ikke se hvorfor alle som har købt en Mac skal fortælle mig at det er det eneste rigtige. Det må de selvfølgelig godt mene, men jeg har ikke problemer med min computer går ned, blå skærm? Ja har jeg ikke haft siden XP kom til verden.

Jeg bruger min pc til at optage tv på (MCE), jeg bruger den til at spille på til LAN med nogen kollegaer engang imellem, jeg bruger den til at video redigere, skrive opgaver osv på.

Jeg er lidt af den opfattelse at det ikke ville være bare lige at lave gøre alle de ting med en Mac, måske jeg tager fejl, men hvorfor skifte når jeg har en som kan det hele?

Jeg er nok også typen som pt ville købe en Samsung Omnia frem for en Iphone. Hvorfor? fordi, den har bedre spec. 5mp Kamera, fordi den kan sende mms, jeg kan installere hvad jeg vil på den unden apple bestemmer. Dermed ikke sagt jeg ikke kunne finde på at købe en anden model fra apple i fremtiden, men er nok lidt "nørd" med at jeg ikke vil nøjes når jeg nu kan få, ment på den måde med 2mp kamera vs 5mp osv.

Dette er ikke for at være nedladene mod apple/Mac, men blot lidt af mine agumenter for jeg har valgt anderledes.

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Altså først og fremest, vil jeg sige jeg ikke har haft en Mac, men som jeg prøvede at skive tidligere kan jeg ikke se hvorfor alle som har købt en Mac skal fortælle mig at det er det eneste rigtige. Det må de selvfølgelig godt mene, men jeg har ikke problemer med min computer går ned, blå skærm? Ja har jeg ikke haft siden XP kom til verden.

Jeg bruger min pc til at optage tv på (MCE), jeg bruger den til at spille på til LAN med nogen kollegaer engang imellem, jeg bruger den til at video redigere, skrive opgaver osv på.

Jeg er lidt af den opfattelse at det ikke ville være bare lige at lave gøre alle de ting med en Mac, måske jeg tager fejl, men hvorfor skifte når jeg har en som kan det hele?

Jeg er nok også typen som pt ville købe en Samsung Omnia frem for en Iphone. Hvorfor? fordi, den har bedre spec. 5mp Kamera, fordi den kan sende mms, jeg kan installere hvad jeg vil på den unden apple bestemmer. Dermed ikke sagt jeg ikke kunne finde på at købe en anden model fra apple i fremtiden, men er nok lidt "nørd" med at jeg ikke vil nøjes når jeg nu kan få, ment på den måde med 2mp kamera vs 5mp osv.

Dette er ikke for at være nedladene mod apple/Mac, men blot lidt af mine agumenter for jeg har valgt anderledes.

\René



Jeg er ked af du og måske andre har fået den opfattelse at Mac er det eneste rigtige ud fra denne tråd. Det er på ingen måde tilfældet og som jeg har sagt tidligere, ser jeg det ikke som min mission at messe PC brugere over i Apple lejren. Jeg blev bare provokeret af nogle af de fordomme mod Mac, som visse hardcore PC brugere udtrykker i denne tråd og derfor opponerer jeg mod disse endsidige udtalelser, der begyndte hele diskussionen.

Hvis din PC opfylder dine krav og du iøvrigt er tilfreds med måden den gør det på, så ser jeg da ingen grund til at du skulle skifte   Det skulle da lige være for designet som flere allerede har pointeret. Faktisk var det det der fik mig til at konvertere. Men det var først da Apple gik over til Intel cpu'er idet jeg så blot kunne køre windows på min iMac hvis nu det dersens Mac OS X viste sig at være noget skod. Det skete imidlertid bare ikke og derfor kører jeg 100% MAC OS i dag. Jeg har enda reserveret en windows partition på min maskine der optager 50Gb!!! Og så er der ikke engang installeret windows endnu.... Hmmmm måske jeg skulle fjerne den partition snarest så jeg kan få noget mere plads at boltre mig på 
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:


Det er også sjovt nok altid musen med 1 knap der bliver fundet frem Uvidenhed når nye højder med sådanne udtalelser.

Wtf? Hvordan i al verden kan uvidenheden nå nye højder baseret på en udtalelse som "sjovt nok altid ... bliver fundet frem"? Er det kun mig der kan se et knæk i logikken? Der kan vel allerhøjest være tale om den samme uvidenhed. Eller er der noget jeg misforstået? Det er i øvrigt en ganske valid pointe eftersom en stor del af Mac'ens force ligger i det overlegne og meget minimalistiske design. Begynder man at bytte musen og andre ting ud, så daler værdien af designet ganske betydeligt.

Kunne du ikke bidrage med noget reelt indhold i stedet for bare at nedgøre andres udtalelser? Det ville have så meget mere effekt, hvis du kom med en begrundelse for hvorfor de ting vi ved/tror/antager omkring Mac er forkerte. Jeg håber, at der andre begrundelser end at man kan bytte musen ud med en anden til gaming!?

Uhm... Mac'ens mus har været to-knap i mange år efterhånden. Derfor er det uvidenheden der spiller ind her...

Kom så, læs det jeg skriver en gang til  Jeg skriver intet om hvorvidt der er uvidenhed eller ej. Blot, at det ikke kan nå nye højde på samme udtalelser, som der altid bliver hevet frem. Det kan kun være samme niveau af uvidenhed.

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Jeg har lige været inde og konfigurere en mac pro, så den ville benchmarke nogen lunde som min egen windåse (begge uden skærm, men inkl. os).

Mac: DKK 26.608

WinMinSelvByg: ca DKK 14.500

Sjovt... hvor har du fundet de Xeon 5520 Nehalem CPU'er som den Mac Pro du har været inde og konfigurere har? (Går ud fra du har været på Apple Store). De kan slet ikke købes i handlen endnu, og den eneste pris jeg har kunnet finde på dem er i Canada til ca. 720 Canadiske dollars stykket = 3300 DKK. Og med moms etc. (da man normalt skal gange fx USD med 8-10 for at finde danske prise) så bliver det nok en pris på ca. 5000 kr pr. CPU i Danmark. Dvs. der har din computer allerede koster 10.000 kr. Så du kan altså få motherboard, kabinet, RAM, harddiske, OS etc. der svarer til den Mac du har konfigureret for 4.500 kr?

Kan godt være de to maskiner du har lavet vil "benchmarke ens", men hvis du vil lave en fair sammenligning er du nødt til at bruge samme type/kvalitet komponenter. Samme CPU'er er fx ret vigtigt i det her tilfælde, da Apple har valgt nogle dyre af slagsen. Ellers holder sammenligningen ikke.

Selvfølgelig holder sammenligningen. Hele pointen er jo netop, at jeg har hardwarefrihed og ikke er bundet til en af de 2 cpu'er som Apple har valgt, at smide i deres maskiner. Sammenligningen holder 100 % såfremt jeg kan få samme ydelse ud af det jeg sammenligner med.

Det må være soleklar logik!

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:


Det er også sjovt nok altid musen med 1 knap der bliver fundet frem Uvidenhed når nye højder med sådanne udtalelser.

Wtf? Hvordan i al verden kan uvidenheden nå nye højder baseret på en udtalelse som "sjovt nok altid ... bliver fundet frem"? Er det kun mig der kan se et knæk i logikken? Der kan vel allerhøjest være tale om den samme uvidenhed. Eller er der noget jeg misforstået? Det er i øvrigt en ganske valid pointe eftersom en stor del af Mac'ens force ligger i det overlegne og meget minimalistiske design. Begynder man at bytte musen og andre ting ud, så daler værdien af designet ganske betydeligt.

Kunne du ikke bidrage med noget reelt indhold i stedet for bare at nedgøre andres udtalelser? Det ville have så meget mere effekt, hvis du kom med en begrundelse for hvorfor de ting vi ved/tror/antager omkring Mac er forkerte. Jeg håber, at der andre begrundelser end at man kan bytte musen ud med en anden til gaming!?

Uhm... Mac'ens mus har været to-knap i mange år efterhånden. Derfor er det uvidenheden der spiller ind her...

Kom så, læs det jeg skriver en gang til  Jeg skriver intet om hvorvidt der er uvidenhed eller ej. Blot, at det ikke kan nå nye højde på samme udtalelser, som der altid bliver hevet frem. Det kan kun være samme niveau af uvidenhed.


Det er en utrolig vigtig diskussion der her er i gang!! Altså om hvorvidt en Mac har en mus med kun én knap eller hele to knapper. Lad os lige slå fast én gang for alle at der er hele 2 knapper på Apple's mus. De er blot kamufleret som kun en knap Hvor om alt er så behøver man ikke i samme grad højre knappen på en Mac som på en PC!! Jeg har derfor selv taget konsekvensen og konfigureret min mus som en en-knaps mus..... Så værsgo og hån mig med at jeg kun har en knap...  Netop denne diskussion synes jo at rangere på linie med "min er større end din" i dette forum   

Iøvrigt kan man til enhver tid smide en Logitech mus på og den spille max med det samme. Det er sket et par gange at jeg har måtte bruge min Logitech mus fra jobbet når Apple musen døde på batterierne.... Jeg indrømmer gerne at Apple musen ikke er verdens 8. vidunder, men det er som alt andet et tilvænings spørgsmål. Faktisk er den lille scroll knop super fed når man først har vænnet sig til den
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

 kan ikke se hvorfor alle som har købt en Mac skal fortælle mig at det er det eneste rigtige.

Mac er ikke det eneste rigtige at købe langt fra, og dem der påstår det er ualmindeligt galt på den, til MIT hjemmebehov er en maskine der er klar på 7 sekunder frem for 60, uden sammenligning det rigtige for mig, på arbejde, hvor jeg skal bruge HP-Openview og andre syrede programmer skal det derimod være en windows maskine, Apple har simpelthen ikke maskiner der kan dække det der skal bruges i den sammenhæng, jeg har 2 arbejdsbærbare, som begge skal dockes når jeg kommer på en ny lokation, sikken et kabel helvede det ville være med Mac...

Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Jeg er nok også typen som pt ville købe en Samsung Omnia frem for en Iphone. Hvorfor? fordi, den har bedre spec. 5mp Kamera

Yikes, don't, medmindre du VIRKELIG er nørdet... eller elsker at bruge en stylus, windows mobile er simpelthen ikke gennemarbejdet nok til at kunne bruges udelukkende med fingrene, og så er den type touchskærm som omnia'en har efter min mening bare ikke så godt egnet til små enheder, som dem iPhone/iPod rouch bruger. forstår dog godt din anke med mms og kamera, men rygterne svirrer jo om at det bliver løst til sommer

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Kom så, læs det jeg skriver en gang til  Jeg skriver intet om hvorvidt der er uvidenhed eller ej. Blot, at det ikke kan nå nye højde på samme udtalelser, som der altid bliver hevet frem. Det kan kun være samme niveau af uvidenhed.

Så det du siger er, at du er godt klar over at dit argument ikke holder, men at du godt lige vil gøre opmærksom på din overlegne evne i den danske sprog?

 

________________
P.s. Min ER faktisk større end din!



Redigeret af fumper - 07-April-2009 kl. 15:16
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Jeg har lige været inde og konfigurere en mac pro, så den ville benchmarke nogen lunde som min egen windåse (begge uden skærm, men inkl. os).

Mac: DKK 26.608

WinMinSelvByg: ca DKK 14.500

Sjovt... hvor har du fundet de Xeon 5520 Nehalem CPU'er som den Mac Pro du har været inde og konfigurere har? (Går ud fra du har været på Apple Store). De kan slet ikke købes i handlen endnu, og den eneste pris jeg har kunnet finde på dem er i Canada til ca. 720 Canadiske dollars stykket = 3300 DKK. Og med moms etc. (da man normalt skal gange fx USD med 8-10 for at finde danske prise) så bliver det nok en pris på ca. 5000 kr pr. CPU i Danmark. Dvs. der har din computer allerede koster 10.000 kr. Så du kan altså få motherboard, kabinet, RAM, harddiske, OS etc. der svarer til den Mac du har konfigureret for 4.500 kr?

Kan godt være de to maskiner du har lavet vil "benchmarke ens", men hvis du vil lave en fair sammenligning er du nødt til at bruge samme type/kvalitet komponenter. Samme CPU'er er fx ret vigtigt i det her tilfælde, da Apple har valgt nogle dyre af slagsen. Ellers holder sammenligningen ikke.

Selvfølgelig holder sammenligningen. Hele pointen er jo netop, at jeg har hardwarefrihed og ikke er bundet til en af de 2 cpu'er som Apple har valgt, at smide i deres maskiner. Sammenligningen holder 100 % såfremt jeg kan få samme ydelse ud af det jeg sammenligner med.

Det må være soleklar logik!

Hvis bare du selv tror på det... så fint med mig  Lidt det samme sammenligningsgrundlag som når Rabatten går ud og siger at alle rugbrød er ens, bare de opfylder deres formål (at gøre dig mæt).



Redigeret af Simon R. - 07-April-2009 kl. 15:24
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:25

________________
P.s. Min ER faktisk større end din!

[/QUOTE]

Du har ret Fumper!!! Dit TV er sgu 8" større end mit 


Redigeret af Diamanten - 07-April-2009 kl. 15:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu