recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Responstid på LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketResponstid på LCD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claus_d_p Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Responstid på LCD
    Sendt: 28-Juli-2005 kl. 17:58

Jeg er meget hooked på den nye Samsung LE-32R51B, som både er blevet rost her på sitet og i diverse anmeldelser.

Men da det står mellem ovennævnte og JVC LT-32S60, som jeg har hørt skulle have en responstid på 6 ms, ville jeg godt høre, om der er nogen, der ved, hvilken af de to, der er bedst på det område.

Jeg har spurgt Samsung og fået nedenstående svar:

På våre nye LCD Tv har vi ingen informasjon om responstid da dette kan måles på så mange ulike måter. Tidligere modeller har hatt responstid mellom 16ms og 25ms, men dagens nye modeller er mye hurtigere enn dette.

Våre LCD Tv har perfekt skjerpe og bildevisning medDNIe(tm), som er en teknikk som forsterker detaljer og kontraster i digitale bilder. Dette gir en fantastisk opplevelse, uansett om du ser på film eller stillebilder. DNIe(tm) tar for eksempel bort uklarheter i bevegelser og bildeforsinkelse, og til og med de minste detaljene løftes fram med utrolig klarhet.

Hvad siger I til dette svar?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 20:39

Ja, det lyder da meget godt i Samsungs favør  :-)

Hvis jeg skulle ud, at købe et fladskærms fjernsyn idag (hvad jeg ikke skal, butikkerne har lukket nu   ) Så ville jeg købe JVC LT-32S60S. Jeg har set det i Electronic World - det er et sindsygt flot billede, der står på det! Og så skulle det være et af markedets bedste til at vise et godt billede af analogt antennesignal - som vi jo skal leve med et stykke tid endnu. Det er ellers fladskærmenes problem generelt, at de ikke er/har været så gode til at vise almindeligt antennesignal. På JVC's hjemmeside var der også på et tidspunkt en flashdemo af den nye udgave af Dynapix teknikken og det var også yderst interessant læsning - til fordel for billedkvaliteten i LT 32S60S.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 21:32

Jeg har ikke set JVC modellen, men jeg har Samsung-en hængende i soveværelset

Samsung-en har ingen problemer med opdateringshastigheden, af hvad jeg har set. Det gælder også sport (selvom det er svært at bruge 3+ som grundlag ved fodbold, da de er så ringe i forvejen) og action-scener.

Billedkvaliteten fra mit kabel-tv står fint fint og farvemætheden kan man selv justere.

Jeg har set andre 32" LCD og ingen har så flot en kontrast som Samsung-en, hvor eks. kanal-logoerne står skarpt uden at flyde ud i hinandens farver.

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af claus_d_p claus_d_p skrev:

Jeg er meget hooked på den nye Samsung LE-32R51B, som både er blevet rost her på sitet og i diverse anmeldelser.

Men da det står mellem ovennævnte og JVC LT-32S60, som jeg har hørt skulle have en responstid på 6 ms, ville jeg godt høre, om der er nogen, der ved, hvilken af de to, der er bedst på det område.

Jeg har spurgt Samsung og fået nedenstående svar:

På våre nye LCD Tv har vi ingen informasjon om responstid da dette kan måles på så mange ulike måter. Tidligere modeller har hatt responstid mellom 16ms og 25ms, men dagens nye modeller er mye hurtigere enn dette.

Våre LCD Tv har perfekt skjerpe og bildevisning medDNIe(tm), som er en teknikk som forsterker detaljer og kontraster i digitale bilder. Dette gir en fantastisk opplevelse, uansett om du ser på film eller stillebilder. DNIe(tm) tar for eksempel bort uklarheter i bevegelser og bildeforsinkelse, og til og med de minste detaljene løftes fram med utrolig klarhet.

Hvad siger I til dette svar?

Vores model LT-32S60, har en response speed på 7 m/sek, og den måles fra hvid til sort og fra sort til hvid,herefter tager man gennemsnittet, og det giver så 7 m/sek, det er rigtigt som de siger fra Samsung at den kan måles på mange måder, vi bruger en af de mest oprigtige målinge former, andre måder kan være hvor man kun måler på 1/4 af skærmens størrelse, det giver en flot lav værdi, men den ændres betydeligt når du så måler på hele skærmens areal.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 11:14

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

 Vores model LT-32S60, har en response speed på 7 m/sek, og den måles fra hvid til sort og fra sort til hvid,herefter tager man gennemsnittet, og det giver så 7 m/sek, det er rigtigt som de siger fra Samsung at den kan måles på mange måder, vi bruger en af de mest oprigtige målinge former, andre måder kan være hvor man kun måler på 1/4 af skærmens størrelse, det giver en flot lav værdi, men den ændres betydeligt når du så måler på hele skærmens areal.

Hej Brian

Hvordan kan det ændre en måling, at man måler på hele skærmen?

Måler man ikke det enkelte pixel, eller er der noget jeg har misforstået ?

Stig



Redigeret af stigc
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2005 kl. 11:38

Hej Stig

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Vores model LT-32S60, har en response speed på 7 m/sek, og den måles fra hvid til sort og fra sort til hvid

Blot en lille korrektion, jeg formoder ikke at JVC ændrer på lysets hastighed, så Brian mener 7msek (milli-sekunder) - ikke meter pr. sekund.

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Hvordan kan det ændre en måling, at man måler på hele skærmen?

Måske fordi det kræver mindre strøm og det derved er hurtigere at hæve spændingen fra 0 - 12V (eller hvilken spænding der nu er tale om) på et mindre udsnit end på hele panelet? (Brian?)

Læs iøvrigt denne interessante artikel fra PC World: LCD Specs: Not So Swift. Interessant at grey-to-grey måske også burde opgives - i ViewSonic's analogi er det lidt som istedet for at måle en bil fra 0-100 km/t, at måle den fra 60-120 km/t (det er sådanne intervaller der er svære at styre på en skærm - og de derfor i praksis kan vise sig markant langsommere end de opgivne respons tider).

Konklusion: Opgivne respons tider kan ikke bruges til at sammenligne hvor gode de forskellige fabrikater er til at fremvise hurtig skiftende billeder.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu