|
Tapeconnection.dk igen på Firmatjek |
Besvar | Side <1 1213141516 17> |
Forfatter | ||||
DarkStar
Super bruger Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 12:04 | |||
Nogle gange virker det som om, at du hiver 25 ord ud af den blå luft, sætter dem sammen i en sætning og deler dem med os andre, i håb om at nogen kan trække noget fornuftig ud af den. Redigeret af DarkStar - 24-April-2009 kl. 12:09 |
||||
An a day...
|
||||
Mr. Pioneer
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 12:29 | |||
hvad er egentlig meningen med denne tråd ud over at skræmme folk fra at
handle i TC ? |
||||
Viking30
Bruger Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 12:32 | |||
Jeg skal ikke forsøge at tolke Star Treks indlæg men ovenstående indlæg er noget vrøvl. Det er useriøst at påstå at et firma der ender på firmatjek 2 gange på 2 år ikke har problemer med deres kundeservice. Om de har været i eksistens i 18 år og ikke haft problemer de første 16 er ikke relevant. Du handler der idag, ikke for 16 år siden.
Redigeret af Viking30 - 24-April-2009 kl. 12:36 |
||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 12:37 | |||
Det er der jo allerede skrevet masser af gange: At tage en debat om, at en forhandler gentagne gange ikke besvarer henvendelser fra forbrugerklagenævnet og at samme forhandler trækker sager i langdrag. Folk har forhåbentlig en egen fri vilje. Ingen forbyder dem at handle nogen steder. Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk) Redigeret af edtwodth - 24-April-2009 kl. 12:39 |
||||
Chr. R.
Bruger Oprettet: 26-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 13:13 | |||
Der er vist nogen der har for meget tid, og/eller har fået det "kald" at gøre os alle opmærksom på de fejl primært en forhandler laver. Der er i hvertfald ingen i denne tråd der (nu ) har noget i klemme hos denne forhandler, og sagen er tilmed afsluttet. Desuden kender vi reelt ingen af de involverede partners præcise udlægning af hele sagens forløb,da ingen af dem deltager her i debatten!!! Så hvad den dybere mening med denne tråd er, det undre også mig. |
||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 13:24 | |||
Chr. R. Du må da indse at Tapeconnection nu igen har valgt at ignorere forbrugerklagenævnet. Du må da også indse at TC igen har trukket en sag i langdrag. Du må da også indse at Tapeconnection igen først betaler en kunde, hvad denne har til gode, efter at være kommet på firmatjek. Det er da fuldstændig lige meget om nogen af os har noget i klemme pt hos TC. Det er jo netop for at folk selv kan tage stilling til om de vil handle hos en forhandler som ikke respekterer de normale regler på forbrugerområdet i Danmark. Kald det for meget tid og hvad du ellers gør, men det er en viden som jeg tror, og kan læse, mange er interesseret i. Go weekend Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk) |
||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 15:23 | |||
Det er useriøst at påstå at et firma har problemer med kundeservicen, hvis sagen ligger to år tilbage. Kan du se ligheden med din argumentation? Og du siger at vi skal forholde os til at handle der i dag. Ergo taler vi (læs: du) om én sag... Alt sammen iflg. din retorik. M.v.h. |
||||
Viking30
Bruger Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 16:17 | |||
Nej der er en voldsom forskel på at trække et firma's 18 årige historie frem, som du gjorde, som argumentation for at de ikke havde problemer med kundeservicen. Vi kan vel kun blive enige om at de 2 sager på 2 år ligger noget tættere på den virkelighed der er i butikken idag, da de begge er inden for de seneste par år? |
||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 18:42 | |||
sagen har altid to sider. man høre sjælendt dem begge. lovgivningen er som regel også til forbrugerens fordel eks hvis man køber en 30 år gammel spand ved en autoforhandler,er det så fair at der er garanti? hvis du sælger din bil til en forhandler som har en defekt,hvilke retigheder har forhandleren så?man kan blive ved jeg syntes generelt at det må være svært som forhandler vs kunde jeg er ikke selvstændig
|
||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 19:09 | |||
Selvfølgelig har en sag altid 2 sider. Tapeconnection har bare valgt ikke at svare tilbage på forbrugerklagenævnets henvendelser. Så hvordan skulle forbrugerklagenævnets så vide TC's fremstilling af sagen? Lovgivningen er nu engang, som den er. Men skal man bare ignorere den, fordi man er uenig? Det ville godt nok blive et rodet samfund, hvis vi alle gjorde dette! Hvis man uenig, må man komme ind i kampen, og argumentere for sine synspunkter og forsøge at få ændret lovgivningen gennem påvirkning af beslutningstagerne. Her kunne TC gørre brug af den erhvervsorganisation, man er medlem af, hvis man er medlem af nogen. Men jeg vil vove den påstand, at erhvervsorganisationerne ikke er enige i den fremgangsmåde TC ligger for dagen? Desuden sidder erhvervsorganisationer selv med i forbrugerklagenævnet. Bare at holde sin mund og ignorere dem, der henvender sig, har aldrig nogen sinde ført noget godt med sig Go weekend Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk) |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 19:39 | |||
Mener du dermed også, at firmatjek listen er useriøst? |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 24-April-2009 kl. 19:46 | |||
Hvad er dog det for en gang sludder. Lovgivningen er nu fastsat for at lave nogle rimelige forpligtigelser og krav både til den ene og den anden part. Ikke nok med det, så har brancheforeningen selv været med til at lave loven. Så hvis du mener den tilgodeser en part frem for en anden, så har den anden part altså ikke været skide kvik!
Hvis man køber en 30 år gammel spand for penge, så er det vel fair at der er en eller anden form for garanti mod, at den virker efter hensigten. Og bemærk venligst, at prisen sættes oftest efter hensigten. Dvs. du kan godt få en 30 årig gammel spand for noget nær ingeniting, uden garanti for, at den så også virker UD over forventningerne.
Præcis de samme! Oftest aftales prisen ud fra standen og evt. defekter på en bil. Deri ligger at man må formode at bilforhandleren så også har forstand nok på biler til at kunne spotte den, for ham, rigtige pris.
Der er så heldigvis ingen der tvinger forhandlerne til at være forhandlere. De vælger det sørme helt selv.. Pudsigt ikk? Når nu lovgivningen er så håbløs for dem. Må jeg anbefale du læser lidt på www.forbrug.dk Det er faktisk ret spændende læsning, både som forbruger men sørme også som forhandler.
|
||||
Besvar | Side <1 1213141516 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |