recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection.dk igen på Firmatjek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection.dk igen på Firmatjek

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
Forfatter
Besked
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man kan vel god sige at TC's manglende kundeservice,
og de derfor igen
og igen skal hives over forbrugerklagenævn, kan god forstå at de er
havnet i Firmatjek.

Måske skulle TC overveje om de overhovde skulle drive en butik.


Nogle gange virker det som om, at du hiver 25 ord ud af den blå luft, sætter
dem sammen i en sætning og deler dem med os andre, i håb om at nogen
kan trække noget fornuftig ud af den.

Redigeret af DarkStar - 24-April-2009 kl. 12:09
An  a day...
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 12:29
hvad er egentlig meningen med denne tråd ud over at skræmme folk fra at
handle i TC ?
Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Startrek.

Nu må du sat'me styre dig! TC lider ikke af manglende kundeservice. Det er sgu langt ude i skoven, når man kan finde på at generalisere på den måde!!! Det er dybt useriøst - uanset hvad man ellers måtte mene om firmaet. Vi taler om et firma som har eksisteret i 18 år, og hvor man kan trække to sager frem, indenfor de seneste to år...

Gosh mand, få lige tingene i rette perspektiv!

M.v.h.

Jeg skal ikke forsøge at tolke Star Treks indlæg men ovenstående indlæg er noget vrøvl.

Det er useriøst at påstå at et firma der ender på firmatjek 2 gange på 2 år ikke har problemer med deres kundeservice. Om de har været i eksistens i 18 år og ikke haft problemer de første 16 er ikke relevant. Du handler der idag, ikke for 16 år siden.

 



Redigeret af Viking30 - 24-April-2009 kl. 12:36
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

hvad er egentlig meningen med denne tråd ud over at skræmme folk fra at
handle i TC ?


Det er der jo allerede skrevet masser af gange:

At tage en debat om, at en forhandler gentagne gange ikke besvarer henvendelser fra forbrugerklagenævnet og at samme forhandler trækker sager i langdrag.

Folk har forhåbentlig en egen fri vilje. Ingen forbyder dem at handle nogen steder.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


Redigeret af edtwodth - 24-April-2009 kl. 12:39
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

hvad er egentlig meningen med denne tråd ud over at skræmme folk fra at
handle i TC ?

Der er vist nogen der har for meget tid, og/eller har fået det "kald" at gøre os alle opmærksom på de fejl primært en forhandler laver.

Der er i hvertfald ingen i denne tråd der (nu ) har noget i klemme hos denne forhandler, og sagen er tilmed afsluttet. Desuden kender vi reelt ingen af de involverede partners præcise udlægning af hele sagens forløb,da ingen af dem deltager her i debatten!!! 

Så hvad den dybere mening med denne tråd er, det undre også mig. 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

hvad er egentlig meningen med denne tråd ud over at skræmme folk fra at
handle i TC ?

Der er vist nogen der har for meget tid, og/eller har fået det "kald" at gøre os alle opmærksom på de fejl primært en forhandler laver.

Der er i hvertfald ingen i denne tråd der (nu ) har noget i klemme hos denne forhandler, og sagen er tilmed afsluttet. Desuden kender vi reelt ingen af de involverede partners præcise udlægning af hele sagens forløb,da ingen af dem deltager her i debatten!!! 

Så hvad den dybere mening med denne tråd er, det undre også mig. 



Chr. R.

Du må da indse at Tapeconnection nu igen har valgt at ignorere forbrugerklagenævnet.

Du må da også indse at TC igen har trukket en sag i langdrag.

Du må da også indse at Tapeconnection igen først betaler en kunde, hvad denne har til gode, efter at være kommet på firmatjek.

Det er da fuldstændig lige meget om nogen af os har noget i klemme pt hos TC.

Det er jo netop for at folk selv kan tage stilling til om de vil handle hos en forhandler som ikke respekterer de normale regler på forbrugerområdet i Danmark.

Kald det for meget tid og hvad du ellers gør, men det er en viden som jeg tror, og kan læse, mange er interesseret i.

Go weekend

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Det er useriøst at påstå at et firma der ender på firmatjek 2 gange på 2 år ikke har problemer med deres kundeservice. Om de har været i eksistens i 18 år og ikke haft problemer de første 16 er ikke relevant. Du handler der idag, ikke for 16 år siden.

Det er useriøst at påstå at et firma har problemer med kundeservicen, hvis sagen ligger to år tilbage. Kan du se ligheden med din argumentation? Og du siger at vi skal forholde os til at handle der i dag. Ergo taler vi (læs: du) om én sag...

Alt sammen iflg. din retorik.

M.v.h.

Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Det er useriøst at påstå at et firma der ender på firmatjek 2 gange på 2 år ikke har problemer med deres kundeservice. Om de har været i eksistens i 18 år og ikke haft problemer de første 16 er ikke relevant. Du handler der idag, ikke for 16 år siden.

Det er useriøst at påstå at et firma har problemer med kundeservicen, hvis sagen ligger to år tilbage. Kan du se ligheden med din argumentation? Og du siger at vi skal forholde os til at handle der i dag. Ergo taler vi (læs: du) om én sag...

Alt sammen iflg. din retorik.

M.v.h.

Nej der er en voldsom forskel på at trække et firma's 18 årige historie frem, som du gjorde, som argumentation for at de ikke havde problemer med kundeservicen. Vi kan vel kun blive enige om at de 2 sager på 2 år ligger noget tættere på den virkelighed der er i butikken idag, da de begge er inden for de seneste par år?

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 18:42

sagen har altid to sider.

man høre sjælendt dem begge.

lovgivningen er som regel også til forbrugerens fordel

eks hvis man køber en 30 år gammel spand ved en autoforhandler,er det så fair at der er garanti?

hvis du sælger din bil til en forhandler som har en defekt,hvilke retigheder har forhandleren så?man kan blive ved

jeg syntes generelt at det må være svært som forhandler vs kunde

jeg er ikke selvstændig

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

sagen har altid to sider.

man høre sjælendt dem begge.

lovgivningen er som regel også til forbrugerens fordel

eks hvis man køber en 30 år gammel spand ved en autoforhandler,er det så fair at der er garanti?

hvis du sælger din bil til en forhandler som har en defekt,hvilke retigheder har forhandleren så?man kan blive ved

jeg syntes generelt at det må være svært som forhandler vs kunde

jeg er ikke selvstændig

 



Selvfølgelig har en sag altid 2 sider. Tapeconnection har bare valgt ikke at svare tilbage på forbrugerklagenævnets henvendelser. Så hvordan skulle forbrugerklagenævnets så vide TC's fremstilling af sagen?

Lovgivningen er nu engang, som den er. Men skal man bare ignorere den, fordi man er uenig?

Det ville godt nok blive et rodet samfund, hvis vi alle gjorde dette!

Hvis man uenig, må man komme ind i kampen, og argumentere for sine synspunkter og forsøge at få ændret lovgivningen gennem påvirkning af beslutningstagerne.

Her kunne TC gørre brug af den erhvervsorganisation, man er medlem af, hvis man er medlem af nogen.

Men jeg vil vove den påstand, at erhvervsorganisationerne ikke er enige i den fremgangsmåde TC ligger for dagen?

Desuden sidder erhvervsorganisationer selv med i forbrugerklagenævnet.

Bare at holde sin mund og ignorere dem, der henvender sig, har aldrig nogen sinde ført noget godt med sig

Go weekend

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Det er useriøst at påstå at et firma der ender på firmatjek 2 gange på 2 år ikke har problemer med deres kundeservice. Om de har været i eksistens i 18 år og ikke haft problemer de første 16 er ikke relevant. Du handler der idag, ikke for 16 år siden.

Det er useriøst at påstå at et firma har problemer med kundeservicen, hvis sagen ligger to år tilbage. Kan du se ligheden med din argumentation?

Mener du dermed også, at firmatjek listen er useriøst?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

lovgivningen er som regel også til forbrugerens fordel

Hvad er dog det for en gang sludder. Lovgivningen er nu fastsat for at lave nogle rimelige forpligtigelser og krav både til den ene og den anden part. Ikke nok med det, så har brancheforeningen selv været med til at lave loven. Så hvis du mener den tilgodeser en part frem for en anden, så har den anden part altså ikke været skide kvik!

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

eks hvis man køber en 30 år gammel spand ved en autoforhandler,er det så fair at der er garanti?

Hvis man køber en 30 år gammel spand for penge, så er det vel fair at der er en eller anden form for garanti mod, at den virker efter hensigten. Og bemærk venligst, at prisen sættes oftest efter hensigten. Dvs. du kan godt få en 30 årig gammel spand for noget nær ingeniting, uden garanti for, at den så også virker UD over forventningerne.

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis du sælger din bil til en forhandler som har en defekt,hvilke retigheder har forhandleren så?man kan blive ved

Præcis de samme! Oftest aftales prisen ud fra standen og evt. defekter på en bil. Deri ligger at man må formode at bilforhandleren så også har forstand nok på biler til at kunne spotte den, for ham, rigtige pris.

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg syntes generelt at det må være svært som forhandler vs kunde

Der er så heldigvis ingen der tvinger forhandlerne til at være forhandlere. De vælger det sørme helt selv.. Pudsigt ikk? Når nu lovgivningen er så håbløs for dem.

Må jeg anbefale du læser lidt på www.forbrug.dk Det er faktisk ret spændende læsning, både som forbruger men sørme også som forhandler.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu