recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma dør IKKE! LÆS...(HDguru.com)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma dør IKKE! LÆS...(HDguru.com)

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 09:02
At producere et plasma tv er dyre end lcd og derfor vil lcd/led overtage markedet. Jeg læste en direktør fra LG, synes plasma er bedre men det er fordyrt og producere.

Mange vil sikkert vælge lcd pågrund af strøm. Det kan vi hurtig blive enige om. 

men plasma vil også være der nogle år frem i 50 tommer og op.
Men vil henvende sig til forskellige kundesegmenter.

Det havde været noget andet hvis begge teknologier kunne levere det samme billede, så havde jeg da også valgt det tv som brugt mindst strøm.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Der ingen tvivl om at strømforbrug er med i manges overvejelser når de skal købe tv. Men jeg tror at det ryger langt ned på listen over prioriteringer når først man kommer ud og ser på grejet. Så tror jeg at det primært kommer til at handle om: synes man billedet er godt, designdetaljer, smarte funktioner etc. tror at strømforbrug bliver et noget fjernt og abstrakt begreb for de fleste når man står og "tænder på" det nye grej.

Iøvrigt et lille regnestykke (i grove tal, hvor jeg nok har været lidt for "god" ved LCD, ligesom elprisen nok er i den høje ende. Men for at illustrere at forskellen ikke er tusindvis af kroner):

LCD 100w: 0,1Kw x 5 timer x 365 dage x 2 kr/kw = 365kr om året

Plasma 250w: 0,25Kw x 5 timer x 365 x 2 kr/kw = 912kr om året

Så plasmaen er i mit eksempel næsten 550kr dyrere om året. På den ene side et stort beløb, på den anden side næppe det der vælter budgettet... Tror ikke det får ret mange (om nogen) til at fravælge plasma.

Du har fuldstændig ret. Strømforbruget er ikke den eneste parameter, når der skal vælges tv, men det er en, der vil få stigende betydning.

Og det er de mange bække små.

Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:50

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tror i virkelig at pioneer er lukket pågrund af strømforbrug. Så skulle ferrari jo lukke pågrund af benzinforbrug.

Pioneer har jo bare lavet et ganske almindeligt tv, at hverken samsung sony eller panasonic kan lave et lige så godt tv er vel ikke pio skyld.

Alle tv burde jo være på pioneer niveau i 2009. Køber jo selv et tv som ikke er godt nok, men på grund af design og andre ting.

man bliver ved at sige et led bruger mindre strøm og det er jo fint nok.
Men det kan jo ikke levere et billede som jeg er tilfreds med . Så kunne jeg jo også bo i en 50 m2 lejlighed, den bruger jo mindre varme, men jeg mangler jo plads.
  

Nej,
der er sikkert mange grunde til, at Pioneer ikke kan konkurrere med de andre. Lige nu ser det ud til, at alle taber penge på tv-markedet og Pioneer pengepung er åbenbart ikke stor nok, til at de kan blive ved med at tabe penge.

Men, for lige at vende tilbage til strømforbruget. Panasonic 42G10 er også blevet testet på hdtvtest.co.uk. Der var strømforbruget kalibreret standard mode 235 w!
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10 b-20090415146.htm

 Sammenlignet med Samsungs 78 w. Panasonic bruger 3 gange så meget! Det kan ikke holde i længde.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:48

Der ingen tvivl om at strømforbrug er med i manges overvejelser når de skal købe tv. Men jeg tror at det ryger langt ned på listen over prioriteringer når først man kommer ud og ser på grejet. Så tror jeg at det primært kommer til at handle om: synes man billedet er godt, designdetaljer, smarte funktioner etc. tror at strømforbrug bliver et noget fjernt og abstrakt begreb for de fleste når man står og "tænder på" det nye grej.

Iøvrigt et lille regnestykke (i grove tal, hvor jeg nok har været lidt for "god" ved LCD, ligesom elprisen nok er i den høje ende. Men for at illustrere at forskellen ikke er tusindvis af kroner):

LCD 100w: 0,1Kw x 5 timer x 365 dage x 2 kr/kw = 365kr om året

Plasma 250w: 0,25Kw x 5 timer x 365 x 2 kr/kw = 912kr om året

Så plasmaen er i mit eksempel næsten 550kr dyrere om året. På den ene side et stort beløb, på den anden side næppe det der vælter budgettet... Tror ikke det får ret mange (om nogen) til at fravælge plasma.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tror i virkelig at pioneer er lukket pågrund af strømforbrug. Så skulle ferrari jo lukke pågrund af benzinforbrug.

Pioneer har jo bare lavet et ganske almindeligt tv, at hverken samsung sony eller panasonic kan lave et lige så godt tv er vel ikke pio skyld.

Alle tv burde jo være på pioneer niveau i 2009. Køber jo selv et tv som ikke er godt nok, men på grund af design og andre ting.

man bliver ved at sige et led bruger mindre strøm og det er jo fint nok.
Men det kan jo ikke levere et billede som jeg er tilfreds med . Så kunne jeg jo også bo i en 50 m2 lejlighed, den bruger jo mindre varme, men jeg mangler jo plads.
  


Rigtig godt eksempel :-)

Plasma dør naturligvis ikke...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:32
Tror i virkelig at pioneer er lukket pågrund af strømforbrug. Så skulle ferrari jo lukke pågrund af benzinforbrug.

Pioneer har jo bare lavet et ganske almindeligt tv, at hverken samsung sony eller panasonic kan lave et lige så godt tv er vel ikke pio skyld.

Alle tv burde jo være på pioneer niveau i 2009. Køber jo selv et tv som ikke er godt nok, men på grund af design og andre ting.

man bliver ved at sige et led bruger mindre strøm og det er jo fint nok.
Men det kan jo ikke levere et billede som jeg er tilfreds med . Så kunne jeg jo også bo i en 50 m2 lejlighed, den bruger jo mindre varme, men jeg mangler jo plads.
  

Redigeret af xcardman - 18-Maj-2009 kl. 08:33
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg tror faktisk ikke på at plasmateknologien overlever indtil OLED tar over . Problemet er,at måske over 90% af fladskærmskøberne fravælger plasma udfra uvidenhed,fordomme og forkert rådgivning .

Jeg har stor respekt for folk som tænker "grønt" og el-besparende. Men når argumentet bruges i diskusionen plasma vs LCD , fornemmer jeg at det misbruges lidt i mangel på bedre argumenter .

Forventer i det mindste at folk som har valgt LCD ud fra strømforbrug, - allerførst skiftede deres stationære PC ud med en bærbar ? ?

Lennon! Jeg er meget enig med dig, OG..., selvfølgelig har de gjort dét, og de bruger også lysdæmper og cykel som jeg gør. DET gør alle LCD-ejere da. Selvfølgelig... Pssst. Mit CRT tvs strømforbrug er MAX 130 watt...

Psst.... Samsung UE407020 bruger kalibreret i movie mode 78W:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b7020-ue40b7000-2 0090502147.htm

Samsung LE55A956 i movie mode 121 W:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le55a956-20081106134. htm

Jeg tror næppe dit crt er i nærheden af 55', men det er det måske . Visse af Samsungs tv er blevet svanemærket, såh.........

Og så tænk lige på, det er Hr. og Fru Danmark, der gennem deres forbrugsmønster bestemmer udbuddet af tv. Og deraf, hvad I kan få lov til at købe. Hr. og Fru Danmark (og tilsvarende i udlandet), har vist tommelfinger ned til Pioneer (årsagen dertil er næsten ligegyldig) og derfor lukke de butikken.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 06:33

Nu har jeg jo fulgt min samsung ps50b855 i us.
næsten ingen snakker om strøm og de vælger ikke en 50 tommer, men en 58 model, eller deres 63 tommer model.
Det er jo kun her i danmark mange synes et 40 tommer er stort.

Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 01:15
Ja det er jo lidt anden model på det danske marked, som er en del mindre end det amerikanske 

Vi betaler mere for tingene, selv efter det ekstra moms og told.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Først prisen. Derefter leveringsudgifter. Oveni det samlede beløb: 12% told. Derefter en høj fortjeneste til den danske forhandler+25% moms. Hvis man SELV importerer den fra USA, kan man slippe en del billigere.

Men dét har man sikkert ikke noget ud af. For det første kører disse modeller garanteret kun på 110 Volt, på nuværende tidspunkt = MEGET dyre omformer skal tillægges. Dernæst virker den indbyggede NTSC-HD tuner ikke i lille DK...

M.v.h.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Til Arcona:

7000 Dollars svarer vel til ca. 38.000 Danske Kroner?

Hvordan kan den koste 70.000 Kr?

Først prisen. Derefter leveringsudgifter. Oveni det samlede beløb: 12% told. Derefter en høj fortjeneste til den danske forhandler+25% moms. Hvis man SELV importerer den fra USA, kan man slippe en del billigere.



Redigeret af Firebird - 18-Maj-2009 kl. 00:32
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg tror faktisk ikke på at plasmateknologien overlever indtil OLED tar over . Problemet er,at måske over 90% af fladskærmskøberne fravælger plasma udfra uvidenhed,fordomme og forkert rådgivning .

Jeg har stor respekt for folk som tænker "grønt" og el-besparende. Men når argumentet bruges i diskusionen plasma vs LCD , fornemmer jeg at det misbruges lidt i mangel på bedre argumenter .

Forventer i det mindste at folk som har valgt LCD ud fra strømforbrug, - allerførst skiftede deres stationære PC ud med en bærbar ? ?

Lennon! Jeg er meget enig med dig, OG..., selvfølgelig har de gjort dét, og de bruger også lysdæmper og cykel som jeg gør. DET gør alle LCD-ejere da. Selvfølgelig... Pssst. Mit CRT tvs strømforbrug er MAX 130 watt...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu