recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:07

Ser lige nu Terminator 2. Helt utrolig god lyd i HD Master.

Desværre fik jeg ikke skrevet i min anmeldelse, at et af de i mine øjne meget stærke sider ved Pioneer SC-LX71 (i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet) er stemmer - kommunikation på såvel film som musik. Stemmer står bare meget klart

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


kan være det lyder dumt, men hvor har du sat din sub henne, i forhold til resten af dit setup. Har min foran i højre siden ved min front, men kunne godt finde på og smide den bagved. Men er lidt bange for det vil ødelægge lydbilledet. bruger ikke sub til stereo.

 

Min står ude i venstre side (foran til),afstanden mellem sub og front er 80 cm,har også prøvet at ha den til at stå bagved fronthøjttalerne,det var ikke et ret godt resultat jeg fik ud af det,jeg bruger helle ikke sub til stereo,kun til surround.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ser lige nu Terminator 2. Helt utrolig god lyd i HD Master.

Desværre fik jeg ikke skrevet i min anmeldelse, at et af de i mine øjne meget stærke sider ved Pioneer SC-LX71 (i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet) er stemmer - kommunikation på såvel film som musik. Stemmer står bare meget klart

Der er nogle der kan var John,det er godt når det virker det hele

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


kan være det lyder dumt, men hvor har du sat din sub henne, i forhold til resten af dit setup. Har min foran i højre siden ved min front, men kunne godt finde på og smide den bagved. Men er lidt bange for det vil ødelægge lydbilledet. bruger ikke sub til stereo.

 

Min står ude i venstre side (foran til),afstanden mellem sub og front er 80 cm,har også prøvet at ha den til at stå bagved fronthøjttalerne,det var ikke et ret godt resultat jeg fik ud af det,jeg bruger helle ikke sub til stereo,kun til surround.


det tænkte jeg nok, men nu havde du prøvet og stille den forskellige steder.Alt mit udstyr er bare samlet på et værelse i øjeblikket, da jeg er så småt er begyndt og skal lave stuen om. Så det er nok bedst og have den stående foran.
tak for svar

Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 13:29
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:38

Hej Hother!

tak for svaret!

Du skriver at du rigtig nok får menuen fra din LX71 frem på tv skærmen, hvilken knap bruger du (Home menu eller....)??? Har du andre kabler imellem enhederne udover HDMI kabler?

Ps. er der stor forskel på dit KRP500 efter det er blevet ISF kalibreret?

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:41
John,efter jeg har fået mit sat mit surround så optimeret op som muligt,oplever du det samme som jeg gør,at man høre noget som man ikke har hørt før.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother!

tak for svaret!

Du skriver at du rigtig nok får menuen fra din LX71 frem på tv skærmen, hvilken knap bruger du (Home menu eller....)??? Har du andre kabler imellem enhederne udover HDMI kabler?

Ps. er der stor forskel på dit KRP500 efter det er blevet ISF kalibreret?

Hvis dine anlæg er opsat korrekt, og bruger den rigtige indgang på dit tv, via HDMI, så trykker du bare på Home menu, og vupti, så kommer menuerne op 

ISF kalibrering, tja det giver en forbedring i forhold til Pure indstillingen. Men det er svært at beskrive.

Pure indstillingen er i sig selv glimrende og nær korrekt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

John,efter jeg har fået mit sat mit surround så optimeret op som muligt,oplever du det samme som jeg gør,at man høre noget som man ikke har hørt før.

Hvis du mener detaljer i lyden, så er svaret absolut ja  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:13

Hej Hother, nu skriver du pure indstilling, men du mener vel Optimum under AV valg? Mht. opsætning, jeg har kørt alle enheder igennem min SC-LX81 Ligesom der er beskrevet på side 96 i KRP500A manualen.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother, nu skriver du pure indstilling, men du mener vel Optimum under AV valg? Mht. opsætning, jeg har kørt alle enheder igennem min SC-LX81 Ligesom der er beskrevet på side 96 i KRP500A manualen.

Nix, absolut ikke, pureindstillingen giver absolut det bedste og mest korrekte billede på en KRP model.

Nu kender jeg ikke til 500A og dens "boks", men hvis du har gjort som beskrevet, så er det vel på plads 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MrJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 18:14

Tak for en god anmeldelse.

Kan kun tilslutte mig at det er et rigtig godt produkt. Har den selv tilsuttet en Pioneer KRP-500M...super film-setup!

Ser frem til at høre hvad du synes om DLNA delen når du får gang i din router.

Jeg har rippet alle mine CD'ere i WMA lossless format. Min oplevelse er at lyden hermed er bedre end afspilning via blue-ray. Også er det nemmere, da man aldrig skal have fat i CD'erne.

Eneste anke er at Pio'en ikke understøtter DLNA-video (kun musik+billeder)

 

Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

PS. De store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

Fuldstændigt enig. Personligt leder jeg lige nu efter en varevogn med et varerum som i en Transporter, men som ikke fylder mere end min Getz når jeg skal parkere den. Nogle ting er bare fysisk umuligt, det er ikke alt vi bare kan gøre mindre sæson for sæson...

VI ? er du producent ?

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

men ellers en lækker sammenligning du har gang i

 

btw. NAD kommer også snart med nogle HD receiver, der kan stå i sterio bænken uden at skulle lave hul i vægen



Redigeret af PLASMABOY - 23-Maj-2009 kl. 18:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu