recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det bedste mailsystem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet bedste mailsystem?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Der kan mod betaling tilknyttes eget domæne, hvilket jeg vil foreslå, at man gør, så man altid kan flytte til et andet firma uden at ændre sin mailadresse.


Det er gratis via Googles Apps. Jeg har lige flyttet min webmail til Google. Der er så adgang via mail.mitdomæne.dk


Ja, men via betalingen for Google Apps betaler du også for domænet. Vælger man en gratis Gmail-konto, skal man betale for domænet.

EDIT: Har man i forvejen et domæne, kan det bruges, så skiftet til Gmail er gratis.

Redigeret af jeje - 25-Maj-2009 kl. 13:15
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har min leverandørs mailboks, som har fulgt mig siden begyndelsen og så min Hotmail. - Jeg synes det er praktisk at adskille tingene lidt.

Men er der nogle, som har haft problemer med at skifte mailsystem i forbindelse med netsider og netbutikker?


Problemet ved skift af mailadresse er gammel korrespondance med den gamle mailadresse. I en af de danske nyhedsgrupper kan man læse om et VVS-firma, som har haft mailadresse på vvs.dk. Vvs.dk var ejet af CyberCity, og deres kunder kunne oprette mailadresser på domænet. Men nu har CyberCity solgt vvs.dk til VVS-firmaets konkurrent, så nu er der en risiko for, at VVS-firmaets gamle kunder sender mails til konkurrenten.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 14:22
Men hvad så med den almindelige netbruger - det skaber måske ingen problemer med skifte af mailsystem i forbindelse med mine eksempler?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Men hvad så med den almindelige netbruger - det skaber måske ingen problemer med skifte af mailsystem i forbindelse med mine eksempler?

Rent teknisk burde der ikke være problemer. Du kan jo også prøve den nye mailkonto, før du oplyser andre om den nye mailadresse. Og du kan kun selv afgøre, om det er et problem at skifte mailadresse. Hvis du fx er på Facebook kan folk vel nå dig ad den vej, når blot de ved, at den gamle mailadresse ikke længere kan bruges. Skriver de til din gamle mailadresse, kan det muligves ske, at de ikke får svar tilbage om, at adressen er nedlagt, og så kan der gå et stykke tid, inden de får mistanke om, at du ikke har fået mailen. Eller også tror de, at du ikke vil svare dem. Men du kan jo bruge begge mailadresser i et stykke tid.

EDIT: Rettet stavefejl

Redigeret af jeje - 25-Maj-2009 kl. 14:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu