recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har i Samsung LED og DVB-C  problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar i Samsung LED og DVB-C problemer

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Emne: Har i Samsung LED og DVB-C problemer
    Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Don Diego Don Diego skrev:

Jeg  vover pelsen og deler her mine positive erfaringer med Samsung og CAM.
 
Jeg købte i November et Samsung LED (55UE7070) og tilhørende CA-modul købt hos El-giganten (Strong Viaccess). Jeg havde i begyndelsen samme problemer som mange andre i denne tråd, men efter at jeg fik et nyt programkort fra Yousee forsvandt problemet. Før havde jeg et 'gammelt' TDC programkort. Mit setup har nu fungeret uden fejl i et par måneder.Big smile
Det er altid rart at høre om positive oplevelser.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg fik skiftet 3 ca-moduler hos yousee, og alle med fejl på. Så fandt jeg ud af at det blev meget varmt. Og så købte jeg dette i stedet for.

http://www.licotronic.com/product.asp?product=3028#logo

Og der var lige 2 gange hvor den gjorde det i starten. Men nu har det kørt perfekt i 14 dage.

Det virkede fint ca 14 dage af gangen, og så skulle det lige ud og ind en tur. Men nu har jeg fået en firmware opdatering, og efter den har det hele bare kørt perfekt.
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Don Diego Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 07:17
Jeg  vover pelsen og deler her mine positive erfaringer med Samsung og CAM.
 
Jeg købte i November et Samsung LED (55UE7070) og tilhørende CA-modul købt hos El-giganten (Strong Viaccess). Jeg havde i begyndelsen samme problemer som mange andre i denne tråd, men efter at jeg fik et nyt programkort fra Yousee forsvandt problemet. Før havde jeg et 'gammelt' TDC programkort. Mit setup har nu fungeret uden fejl i et par måneder.Big smile
Mvh
Johnny
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:02
Det lader til, at jeg har fået løst mit CA-modul problem. Det har virket hele weekenden uden, at komme med nogle kode fejl overhovedet.
Det nye kort er indkøbt i Elgiganten og er det Strong modul, som andre også har haft gode erfaring med.
Det tidligere kort hed MAXIMUM Viaccess Cam, som også skulle passe til Samsung og YouSee. Men selv efter ha fået det byttet til et nyt, gjode ingen forskel det blev ved med at komme med kanalen er kodet.
Til top
Urban Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2009
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:24
Jeg har endnu ikke fået "Kodet signal" efter jeg for 2 uger siden skiftede til Strong modulet.
 
Her er lidt reklame tekst der relaterer sig til varme gætterier:
"- Ny version med forbedret varmebestandighed" eller timing måske, "- Dual processor for hurtigere kanal-skifte ved brug sammen med single tuner"
 
/Urban
Til top
sbcellis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:09
Jeg tror du har ret i din teori om overspænding. Jeg har prøvet at køre tv'et 2 timer uden CaModul. Hvis jeg isætter CaModul med kortet får jeg kodefejl efter 5 til 10 min. Jeg kan så udtage og indsætte modulet og kodefejlen optræder efter 1 til 2 min.
Hvis jeg derefter tager et andet camodul, isætter samme kort, og sætter det i tv'et, kan jeg se kanalen 5 til 10 min. før jeg får kodefejl.
Jeg tolker det derhen, at elektronikken på camodulet bliver varm, deraf kodefejlen.
Hvad vi så skal gøre for at løse problemet ved jeg ikke.
Hilsen
Søren
Til top
Jm84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 22:03
Hej
 
Jeg har et samsung Led UE46-8050 TV med et DiLog modul samt yousee-program kort i. Alle mine HD-kanaler forsvinder også efter ca. 1 time og skriver "kodet signal" og så slukker jeg tvet og tænder igen, og så virker de krafteme igen, men dog kun i ca. 5 min. og sån ka jeg blive ved. Men hvis jeg lader tv'et stå på samme hd-kanal uden at skifte kanal kan den køre hele dagen?!?!  Underligt!! Det ka sgu ikke passe det skal være sådan.
 
Jeg har både prøvet med Dilog Viacess og Maximum kortet, men ingen succes. Tror dog jeg vil prøve det Strong modul der, hvis det virkelig er så godt.....! Men tvivler...Der har været snak om noget volt/overspænding mellem tv/modul?  Derfor det blir så varmt...!
 
Fjernsynet er sat rigtigt op med net-id og alt det.
 
Jeg har både haft ringet til samsung og yousee.  Samsung siger at det nok er modulerne der er noget galt med og yousee siger det er TVer der er noget galt med og som går ind og koder signalet, men det benægter samsung dog. En ting er sikkert, når man ringer til begge steder(hvilket jeg har gjort MANGE gange) finder de ALDRIG en brugbar løsning !
 
Man kan self. "bare" købe den åndssvage HD-boks yousee reklamere med, men hvem fanden gider ha det lort stående når det "burde" kunne klares så enkelt med et CA-modul proppet i tvet !
 
Der må sgu snart være en samsung/yousee tekniker der får løst problemet, for det her ka man sgu ik leve med !!!
 
 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Urban Urban skrev:

Tak Flemming! - Det modul du pegede på har nu virket i knap en uge.
Så langt så godt.
Der må være en fejl et eller andet sted når så mange har det problem. Der kommer forhåbentlig en firmware update på et tidspunkt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Urban Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2009
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:51
Tak Flemming! - Det modul du pegede på har nu virket i knap en uge.
Til top
mole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 09:31
Jo, det var servicemenuen jeg mente!
Jeg var jo ikke klar over at tv'et var parallel importeret. Så havde jeg ikke købt det!
Jeg kan slet ikke komme ind og taste netværksid'en, det er det der er problemet!
Men tak for dit svar under alle omstændigheder!
Tv'et kan jo godt tage de digitale dignaler via DVB-T tuneren, så det er da altid noget. Men det der nok pisser mig mest af er den arrogante holdning deres service-medarbejdere har.
Og så den elendige software i deres maskiner! Har jo også en Samsung DVD/harddisk optager. Tænk, man kan ikke kopiere kanal-setuppet fra tv'et til optageren direkte! Man skal sgu sidde ig indstille det hele forfra på DVD'eren igen. Og så går det UFATTELIGT langsomt.
Før havde jeg et Phillips tv (Katode) og en panasonic DVD/HD, og da virkede alt: Kopiering af kanal-setup, timeshift, og det hele. Nu kører jeg KUN samsung, og nu er der stort set intet der virker!
Som sagt før: Jeg er færdig med det mærke!!!
Mogens
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af mole mole skrev:

Jeg har været så "dum" at købe samsung 37" : LE-37A656A1F.
Kan heller ikke finde de nye digitale kanaler fra yousee.

Samsung svarede efter en evighed, at det desværre ikke var en "Nordisk" model og at den derfor ikke kunne tage de nye digitale kanaler.
Og da jeg havde været inde i firmware-menuen, så dækkede garantien nu heller ikke mere!
Jeg kan sige en ting med sikkerhed: Jeg køber ALDRIG samsung igen!
Jeg har desværre også en samsung harddisk-recorder. Elendig maskine: Langsom og bruger-fjendsk så man tror det er løgn.

Så nu står jeg med et10.000 kr 37" hd-tv uden garanti, der ikke kan tage de digitalekaler?!?!?!?!? Død over det firma!!!!



Øh, for det første, for at modtage de "nye" digitale kanaler, her mener du vel blandt andet DR HD, DR K og DR Ramasjang? Det kræver det jo sådan set en MPEG-4 tuner i Tv'et, for at modtage de nye kanaler, og det understøtter fjernsynet ikke.

I bund og grund er det jo din egen fejl. Du køber et parallelimporteret Tv, og derfor er der automatik risiko for, at Tv'et digitale tunere, i dette tilfælde Dvb-c tuneren ikke vil virke herhjemme. Samsung DK gør blandt andet også opmærksom på hjemmesiden, at der kan opstå komplikationer med de digitale tunere, ved køb af en parallelimporteret skærm.

Firmware-menuen? Mener du ikke service-menuen?

Men har du har indtastet netværksnummeret inde i menuen, før du søger på de digitale kanaler? Hvis du ikke har gjort det, så prøv desuden også kun at søge på de digitale kanaler, ikke Analog/digital.


Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 19:46
Det virker som en sag for Basta!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu