recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Emne: Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?
    Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:35
Det bliver kanon fedt hvis de kører gennem DVB-C.. skal snart på fibernet i Sydenergis net, så håber de følger trop og sender på DVB-C så jeg kan gøgle mig et mediecenter sammen!
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 15:01
Det bliver godt når fiber-selskaberne kan tilbyde DVB-C.

Men det vil være endnu bedre hvis de også kunne tilbyde web-TV, så alle ens (kablede) computere med ét slag kunne bruges som fjernsyn.

Altså et modtræk til Yousee's Web-TV.



Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Kan Fiberselskaberne styre adgangen til lille, mellem og stor pakke uden brug af dekoder/kort ligesom Yousee?

Jeg mener Yousee kan jo gøre det fordi der er monteret et analogt filter på antennesignalet hos dem som har mellem/lille pakke. De genbruger så at sige bare den "gamle" teknologi til at opdele pakkerne.

Der er ihvertfald ikke meget ved det hvis man hurtigt løber ind i behov for dekoder/kort.

Men det er ihvertfald spændende, jeg fravalgte selv TV fra Profiber fordi Yousee indførte frit digitalt spejl - jeg vil helst undgå alle de eksterne bokse - endvidere var jeg ikke synderligt imponeret over den der tilginboks, sammenlignet med Yousee's.

Det skal dog siges at "start forfra" og "TV-arkiv" fra Yousee er genialt og kan gøre at jeg alligevel bliver hos dem.

Fiberselskaberne styre hvilke kanaler du har idag ved at spærre for kanaler ikke sendes ud til den fiberconverter boks hver hjem har.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 18:05
Kan Fiberselskaberne styre adgangen til lille, mellem og stor pakke uden brug af dekoder/kort ligesom Yousee?

Jeg mener Yousee kan jo gøre det fordi der er monteret et analogt filter på antennesignalet hos dem som har mellem/lille pakke. De genbruger så at sige bare den "gamle" teknologi til at opdele pakkerne.

Der er ihvertfald ikke meget ved det hvis man hurtigt løber ind i behov for dekoder/kort.

Men det er ihvertfald spændende, jeg fravalgte selv TV fra Profiber fordi Yousee indførte frit digitalt spejl - jeg vil helst undgå alle de eksterne bokse - endvidere var jeg ikke synderligt imponeret over den der tilginboks, sammenlignet med Yousee's.

Det skal dog siges at "start forfra" og "TV-arkiv" fra Yousee er genialt og kan gøre at jeg alligevel bliver hos dem.
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 16:57
Det kan jo nemt styres....
Det jo blot at lave programpakker, som du dertil køber kort og ca-modul.

Istedet for ufuldendte svar, så kontaktede jeg CanalDigital som jo har overtaget kontrollen af Profibers kabeltv.
De skrev dette tilbage til mig.


Det er ikke alle kanaler der bliver tilgængelige via DVB-C nettet, men næsten dem alle sammen. Selve Mix-kanalerne (de to valgfri samt dem du kan tilkøbe) og HD-kanalerne (ikke DR HD) vil ikke være at finde uden en dekoder og kort, dvs boksen.

Snarligt bliver det muligt at købe et CA-Modul til tv’et såfremt du kan bruge sådan en med dit hardware, og på den måde kan du også slippe for boksen.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:14
Ja det bliver spændende at se hvad der sker ang kanal og pakkeudvalg og hvordan de vil styrre det på dvb-c .
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 10:17
Profiber har netop skrevet til mig at der i øjeblikket arbejdes på en måde så "tv-boksen" bliver overfflødig.... Den kan man så tolke som man vil, men jeg tolker det således at deres fiberpakker også bliver tilgængelige på dvb-c :-)

Hun ville naturligvis ikke kommentere på kanaler og pakker endnu, men opfordrede blot til at holde øje med hjemmesiden.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:17
Jeg har også et Sony 40W4000 søgte efter din anvisning   med Hurtig scanning, Frekvens 143Mhz, NetværksID auto og symbolrate 6,9Msym/s.  35 kanaler og 4 radio og også Dr hd .
Og en auto scaning giver kun 4 radiokanaler .
 
Har Profiber boende i Horsens så nu bliver konen glad da hun stort set kun bruger tv et ( nuværende Analog ) da hun sunes det er lidt svært at bruge Tilgin boksen  .
 
Havde godt nok hørt en fugl synge  om det men det blev ikke bekraftet da jeg spurgte om det med kundeservise for nylig .
 
 


Redigeret af janbau - 23-Januar-2010 kl. 21:18
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af jachan jachan skrev:

Jeg har fået følgende svar på et spørgsmål vedr DVB-C fra Profiber, så de er også ved at komme med på DVB-C vognen (svaret er fra 19. januar 2010).
 
Ja vi håber at vi i den nærmeste fremtid vil kunne sende de samme kanaler som dem vi har i vores analoge tv-pakke, i digital version således de kan modtages via DVB-C.  Der er i øjeblikket ingen udmelding om hvornår det går i luften, men jeg vil opfordre dig til at holde øje med vores hjemmeside i den nærmeste fremtid.
De er der nu bare ikke officielt da det stadig er i testfasen, jeg har 42 kanaler på DVB-C  altså de kanaler der har været der analog plus DR-HD.
På Sony 40W4000 søgte jeg med Hurtig scanning, Frekvens 143Mhz, NetværksID auto og symbolrate 6,9Msym/s.
Fuld søgning giver ingenting.
Så mangler vi bare at de andre kanaler/HD-kanaler fra Family Mix pakken kommer på DVB-C også så kan fiberboksen få lov til at hvile i fred indtil den kommer til at kunne noget mereBig smile
 
 


Redigeret af styker - 23-Januar-2010 kl. 15:09
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:40
Vi har Smile Content gennem Energimidt .
Energimidt sendte breve ud i sidste uge , med besked om at fra den 1-2-2010 , vil man kunne se tv kanalerne digitalt hvis man har en DVB-C modtager.
Jeg mener at det kun er dem som har "Multi tv" eller den store tv pakke .
 
PS : hvor finder man et par billige DVB-C bokse ?


Redigeret af Ole Pihl - 23-Januar-2010 kl. 14:43
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Oprindeligt skrevet af lunapark lunapark skrev:


Fedt fedt fedt n glæder mig til at høre mere, for så skal Profiber jo bare tage sig sammen eller rettere sagt CanalDigital for er det ikke dem der har taget kontrollen af Profibers tv??
Hvor har du den information fra?
Skrev de ikke engang i december at pr. 1 jan 2010 så overtog Canal Digital styringen af deres kabel-TV ?? Det mener jeg bestemt.
Og godt det samme, for mage til amatør kabel-TV skulle man lede længe efter...
- Lyden ligger i ikke i samme niveau
- Lyden kan helt forsvinde på en kanal.
- En gang imellem pixelerer billedet eller en tv-kanal falder helt ud.
 
Men det lyer fedt at de er på vej med dvb-C.... Det ærgelige er så bare at det kun er med de analoge tv-kanaler, og ikke også med de Viasat og CanalDigital aftaler de har på fiber-området.
Til top
jachan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 13:24
Jeg har fået følgende svar på et spørgsmål vedr DVB-C fra Profiber, så de er også ved at komme med på DVB-C vognen (svaret er fra 19. januar 2010).
 
Ja vi håber at vi i den nærmeste fremtid vil kunne sende de samme kanaler som dem vi har i vores analoge tv-pakke, i digital version således de kan modtages via DVB-C.  Der er i øjeblikket ingen udmelding om hvornår det går i luften, men jeg vil opfordre dig til at holde øje med vores hjemmeside i den nærmeste fremtid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu