recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 slim - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 slim - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12345 39>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1

Ja, havde desværre ikke opdateret til 3.00 inden jeg fik min Slim.

Der er 2.80 på den HDD lige pt.

Det er mest savegames som jeg er ked af. Bl.a. Resident Evil 5 og Batman Arkham Asylum, som jeg var kommet langt i.

Hvordan kan jeg bibeholde dem?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:19
Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges


Redigeret af Anima - 01-September-2009 kl. 23:22
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu har jeg haft min i et par timer, og på nogle
områder er jeg desværre en anelse skuffet..

Blæserstøj
Ikke helt enig. Har nu haft min stående tændt siden kl. 17
og synes den er noget mere stille end fatty'en. Har skiftevis spillet og set
en BD på den.


Intet HDMI-kabel
Helt enig. Det er en smule sølle. Det havde jo ikke kostet
Sony en pjalt at vedlægge et HDMI-kabel med de mængder, de skulle
købe hjem...de laver dem sikkert selv alligevel.


Stadig for kort USB-kabel
Absolut helt og aldeles enig. Simpelthen
hovedrystende.


Harddisk larm
Det registrerede jeg heller ikke meget af under spil og BD-
film. Jeg sidder også 3 meter væk.




Redigeret af Shiva - 01-September-2009 kl. 23:56

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 07:29

Hej igen!

Min larmer ikke umiddelbart, men den har en anden og lidt anderledes højfrekvent lyd som er retningsbestemt. Måske skal jeg lige vende mig til den. Den gamle PS3'er larmer mere, hvor det er luften man kan høre, hvorimod det er mere selve blæseren på den nye slim.

Ellers kan jeg kun sige at Bitstream lyder rigtig godt!

Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 07:43

Jeg er nu blevet en glad ejer af slim, og er positivt overrasket over "blæserstøj". Da efter min mening er stort set væk nu.

 

THUMBS UP Sony

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej igen!

Min larmer ikke umiddelbart, men den har en anden og lidt anderledes højfrekvent lyd som er retningsbestemt. Måske skal jeg lige vende mig til den. Den gamle PS3'er larmer mere, hvor det er luften man kan høre, hvorimod det er mere selve blæseren på den nye slim.

Ellers kan jeg kun sige at Bitstream lyder rigtig godt!



Det har du faktisk ret i - jeg har vendt min 90 grader nu, og er slet ikke så generet af støjen.

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Du skriver din 320 g ikke virker med din nye slim - korrekt?

Min tanke er, at du ikke kan bruge en maskine sammen med en harddisk med ældre firmware. Derfor:

Opdater slim til 2.8
Indsæt hdd - virker den?
Hvis ja, opdater til 3.0

Hvis ikke - game over


Man skal nu også være opmærksom på at der er forskelle i hvordan vi opfatter støj. Jeg har en rigtig god hørelse, og er meget opmærksom på blæserstøj.  Men jeg er ved at blive mere og mere overbevist.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1

Ja, havde desværre ikke opdateret til 3.00 inden jeg fik min Slim.

Der er 2.80 på den HDD lige pt.

Det er mest savegames som jeg er ked af. Bl.a. Resident Evil 5 og Batman Arkham Asylum, som jeg var kommet langt i.

Hvordan kan jeg bibeholde dem?



Jeg tror desværre ikke du kan gøre noget som helst.

Jeg har selv lavet samme nummer da jeg på et tidspunkt fik byttet min PS3.
Selvom firmware blev opgraderet til samme version så ville den alligevel ikke acceptere min 320gb harddisk som jeg havde siddende i den der blev byttet.
Men det gjorde nu ikke så meget. Jeg spiller gerne mine spil igennem igen, så det blev til en formatering og en frisk start.

Du skulle have taget backup af de forskellige ting da harddisk sad i den gamle PS3.
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Problemet kendte jeg godt på forhånd. Det skyldes at på "fat" lå firmwaren (2.80) i en chip, men i den nye slim har de fjernet chippen for at spare penge og plads. Derfor ligger firmwaren på harddisken. Det vil med andre ord sige at du forsøger at starte en computer uden styresystem.

Eneste løsning er at kopiere dine gemte spil over på en anden harddisk og så hente den nyeste firmware fra Sonys hjemmeside. Så kan PS3 slim installere firmwaren igen, hvorefter du kan flytte dine gemte spil tilbage på harddisken.

Jeg tør ikke sige om du kan lade dine gemte spil ligge på din harddisk under installationen, men jeg ville ikke turde. Det er bedre at være på den sikre side.


Redigeret af Willum - 02-September-2009 kl. 10:04
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Problemet kendte jeg godt på forhånd. Det skyldes at på "fat" lå firmwaren (2.80) i en chip, men i den nye slim har de fjernet chippen for at spare penge og plads. Derfor ligger firmwaren på harddisken. Det vil med andre ord sige at du forsøger at starte en computer uden styresystem.

Eneste løsning er at kopiere dine gemte spil over på en anden harddisk og så hente den nyeste firmware fra Sonys hjemmeside. Så kan PS3 slim installere firmwaren igen, hvorefter du kan flytte dine gemte spil tilbage på harddisken.

Jeg tør ikke sige om du kan lade dine gemte spil ligge på din harddisk under installationen, men jeg ville ikke turde. Det er bedre at være på den sikre side.


Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 10:27

@Anima

Du har ret i at de burde lave de skide kabler laengere. MEN, hvor tit har du sidet med en afladet controller midt i et spil? Jeg har haft maskinen siden day one, og det er sket for mig 4-5 gange. Der var det sikkert ogsaa paa tide med en pause paa et kvarter. Det hjaelper naturligvis at have to controllere.

Du undervurdere nok ogsaa omkostningerne ved at forlaenge kabler med 2m.

Det samme gaelder Shivas paastand, at det ikke have kostet Sony en pjat at vedlaegge et HDMI kabel. Det er nu ikke rigtigt. Hvis det var, havde de jo gjort det, men i glemmer at de jo ikke saelger en eneste officiel Sony HDMI kabel, hvis de allerede ligger i boksen. Deres fortjeneste paa de kabler overgaar fortjenesten paa alt andet.

Desuden glemmer i ogsaa, at folk skal bruge forskellige laengder, saa hvis de havde indlagt en paa 1-2m saa havde vi alligevel haft forbrugere, der brokker sig.

 

 


BORING!
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:


Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Nej, så er løbet kørt...

Redigeret af Lightyear - 02-September-2009 kl. 10:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu