recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

 Besvar Besvar Side  <1 34567 145>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders


Jeg går ud fra at der ikke er andre der har problem nr. 1 beskrevet ovenfor, siden der ikke er nogen der har svaret. Jer hvor det fungerer fint, hvilket udstyr optager I på (skriv gerne modelnummer osv.)?

/Anders
 
Jo, jeg havde problemer med at bruge USB harddisk og memory stick. Men kan ikke huske om det var præcis som nr. 1
Og der stod også noget om problem med brug af USB disk, var vist på et tillægsblad til manual.
Så har af flere årsager afleveret til Harald igen.
 
EPG viser ikke altid korrekt. Hvis det er så tidligt på dagen at udsendelser på DR K og DR HD ikke er startet, viser den kun Nu&Næste, og det gentager den så i resten af oversigten.
Og selv på TV2 oplevede jeg det under formiddagsudsendelser.
 
Og kunne kun få den til at vise EPG for samme dag. Havde forventet 7 dage som på mit Pana 42X10Y
Så kunne ikke programmere til optagelse for kommende dage, medmindre jeg tog en udsendelse for samme dag, og så manuelt rettede til anden dato/klokkeslet. Confused
 
Afspilning af optagelserne på USB, man kan kun spole med forhøjet hastighed, ingen GOTO og memory funktion. Dvs. ved stop i film skal man starte forfra Ouch
 
Remote var noget ufølsom, skal pege meget bestemt på receiver.
 
Men den har da også gode sider, billedkvalitet er ganske god. Clap
På DR update med HDMI er den tydeligt bedre end 42X10Y's indbyggede DVB-T. Ses meget tydeligt på logo'et (det er fast reference punkt ved omskiftning Wink )  På TV'ets tuner ligner det et analogt signal  Ouch
 
Og ved brug af timer kunne den starte optagelse på min HX710 recorder med Sync Rec, altså uden at skulle programmere begge apparater.
 
Samlet set vil jeg mene den ikke er færdigudviklet, og der kommer da sikkert en opdatering på et tidspunkt.
Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Mvh JørgenT
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Jeg er klar over at det er "off topic", men:
 
Jeg har spurgt Fantec om de understøtter DVB-undertekster, samt fremsendt eksempel til dem, men har aldrig fået nogen bekræftelse på, at de understøtter DVB-underteksterne.
 
Har du fået en sådan bekræftelse???

Se: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player
Mvh Hansemand
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Jeg er klar over at det er "off topic", men:
 
Jeg har spurgt Fantec om de understøtter DVB-undertekster, samt fremsendt eksempel til dem, men har aldrig fået nogen bekræftelse på, at de understøtter DVB-underteksterne.
 
Har du fået en sådan bekræftelse???

Se: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player
Hvad sker der lige med hvem skriver hvad i quote her? Confused
 
Men nej, jeg har ikke spurgt Fantec, men ifølge Badsted skulle det virke med .ts DVB-underteksterne  Big smile
Så har bestilt og krydser fingre Smile 
Og fik e-mail tirsdag aften at den var sendt fra Tyskland, måske kan den være fremme imorgen
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 19-November-2009 kl. 14:04
Til top
inshadow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 19:38
Jeg har skrevet med Denver importøren...

Om EPG-fejlen skriver han følgende:
Citér
Vedr. EPG fejlen der er nævnt. Det er ikke noget vi har set her, men har jeg givet det videre til fabrikken som vil arbejde på en update.

Om PVR-fejlene:

Citér
Det samme med PVR. Men det skyldes i store træk inkompatibelt udstyr. (der er nogle USB sticks der ikke er hurtige nok, og der kan være noget drilleri med visse eksterne harddiske. Specielt hvis der ligger filer på i forvejen.. Der kan det klart anbefales at formattere dem inden brug.

Måske det kan hjælpe nogen.

Mvh Stig
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Jeg har skrevet med Denver importøren...

Om EPG-fejlen skriver han følgende:
Citér
Vedr. EPG fejlen der er nævnt. Det er ikke noget vi har set her, men har jeg givet det videre til fabrikken som vil arbejde på en update.

Om PVR-fejlene:
Citér
Det samme med PVR. Men det skyldes i store træk inkompatibelt udstyr. (der er nogle USB sticks der ikke er hurtige nok, og der kan være noget drilleri med visse eksterne harddiske. Specielt hvis der ligger filer på i forvejen.. Der kan det klart anbefales at formattere dem inden brug.



Jeg har også skrevet med dem og fået det samme at vide mht. PVR, har iøvrigt også problemet med EPG.

Det undrer mig bare at en helt ny 500GB HD (IOMEGA prestige med ekstern PSU) skulle være inkompatibel, det er jo lidt af et lotteri at finde en kompatibel når man ikke ved hvad man skal gå efter.
Jer hvor PVR virker fint, hvilken HD benytter I?

/Anders
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 10:25
Samme eksterne harddisk.....Samme problem. Cry

Har også forsøgt mig med en Maxtor Onetouch, med samme resultat. Cry

Har også prøvet med en 16 GB DataTraveler USB stick....Samme resultat.Dead

****edit *****
Har nu også prøvet med en Seagate Freeagent Pro....Duer heller ikke.Angry





Hvad skal vi så forsøge os med?


Redigeret af jan348 - 26-November-2009 kl. 15:37
Til top
Henriette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henriette Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 14:00
Hej.
Har lige et par hurtige spørgsmål:

Nogen der har gjort sig erfaringer med specifikke USB sticks eller harddiske, der med sikkerhed virker?

Han boksen programmeres til blot at starte modtageren, således man kan optage på en (ekstern) harddiskoptager?

Mvh
Henriette
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Henriette Henriette skrev:

Han boksen programmeres til blot at starte modtageren, således man kan optage på en (ekstern) harddiskoptager?
 
På side 5 i tråd nævner jeg lidt om at optage med Sync Record på HX710, og det virkede (men har kun testet ganske lidt)
Men vær opmærksom på mit problem med at indstille Timer med EPG i samme indlæg.
Hvis det ikke bliver løst, er den noget træls at indstille timer på.
 
Mvh JørgenT
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 02:02
Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
Niels
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
 
Kender ikke hvilke formater Haenlein kan klare, men kan evt. konverteres til noget det kan anvende.
Som beskrevet på side 2 i tråd:
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Filerne fra Denver-afspilleren kan godt afspilles på PC efter en "konvertering" med ProjectX. ProjectX kan hentes på SourceForge eller som en færdigkompileret udgave på:
http://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Fremgangsmåden er at indlæse .pvr filen i ProjectX, tryk "Prepare", Kryds i "to TS". Tryk derefter på "Play" knappen så kommer der en .ts fil i samme mappe som .pvr filen der kan afspilles i VLC. Der er en del andre indstillingsmuligheder som der selvfølgelig kan leges med.
 
Mvh JørgenT
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
 
Kender ikke hvilke formater Haenlein kan klare, men kan evt. konverteres til noget det kan anvende.
Som beskrevet på side 2 i tråd:
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Filerne fra Denver-afspilleren kan godt afspilles på PC efter en "konvertering" med ProjectX. ProjectX kan hentes på SourceForge eller som en færdigkompileret udgave på:
http://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Fremgangsmåden er at indlæse .pvr filen i ProjectX, tryk "Prepare", Kryds i "to TS". Tryk derefter på "Play" knappen så kommer der en .ts fil i samme mappe som .pvr filen der kan afspilles i VLC. Der er en del andre indstillingsmuligheder som der selvfølgelig kan leges med.
 
Mvh JørgenT

TS Doctor skal bruges til MPEG4 var konklusionen vistSmile
Til top
Seatrout Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 19:48
Er den opdatering af firmwaren, der er kommet på producentens hjemmeside, ikke løsningen på mange af jeres problemer med den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 145>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu