recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

 Besvar Besvar Side  <1 56789 145>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Først, fjernbetjeningen er håbløs! Har andre nævnt det? Jeg skal bogstavelig talt 20 cm tæt på boksen, før den virker. Har prøvet nye batterier.

Godt nok skal der peges på boksen, men på 2mtr virker den da ok her? så måske ja, en mandags model?

 
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?
Kører med en "stue" antenne (10cm magnet baseret antenne) modtager rigtig mange (20+) dvbt kanaler fra Nakskov senderen (ca. 15km væk)

Der kan helt sikkert være forskelle, og jeg hørte da også i butikken er den nye model er mindre? måske er din boks fra den gamle serie som er ses på webshoppen?
Der kan jo også være tuner forskelle.
 


Redigeret af pendec - 04-December-2009 kl. 23:38
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:35
har prøvet med optage med ældre usb stick uden det virker med - skal det være en ny?
 og hvis man køber en 16 GB hvor timer er der plads til? 
Til top
OrdR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OrdR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Først, fjernbetjeningen er håbløs! Har andre nævnt det? Jeg skal bogstavelig talt 20 cm tæt på boksen, før den virker. Har prøvet nye batterier.

Godt nok skal der peges på boksen, men på 2mtr virker den da ok her? så måske ja, en mandags model?

 
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?
Kører med en "stue" antenne (10cm magnet baseret antenne) modtager rigtig mange (20+) dvbt kanaler fra Nakskov senderen (ca. 15km væk)

Der kan helt sikkert være forskelle, og jeg hørte da også i butikken er den nye model er mindre? måske er din boks fra den gamle serie som er ses på webshoppen?
Der kan jo også være tuner forskelle.
 


Pokkers, det er sådan noget bøvl at sende tilbage til netbutikker... Måske man lige skulle høre, om de kunne sende en ny fjernebetjening til test.

Og der er flere modeller? Var jeg ikke klar over, måske det er en gammel en.
ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtcrec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:

Hey derude - jeg har netop købt boksen her til min far, men er mildest talt skuffet.


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?

 
Jeg mener ikke denne box leverer 5 volt på antenneindgangen, som aktive antenner kræver.
Og man skal nok være heldig hvis en "gammel" fællesantennetilslutning leverer noget brugbart
DVB-T signal, da kanalerne for det meste er omsat. Det drejer sig nok snarere om indstråling på kablet.
Den bedste løsning (synes jeg) en en retningsbestemt (flerelementet dipol) antenne.
Jeg har faktisk lavet en "renseribøjleantenne" som blev formet til en foldet dipol på ca. 18 cm (Københavnsområdet). Den var markant bedre end en DVB-T pisk med forstærker.
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtcrec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:14
Hvis nogen har lyst til en "do it yourself" løsning
Her kan man beregne en kanalskåret antenne til sit område.
Til top
AndersTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 11:52
Har lige købt pågældende boks. Følger som naiv amatør spændt med i sagaen om at optage på fx USB-nøgle og flytte til PC for at afvikle programmet herfra.
 
Er kommet så langt, at optaget film  kan flyttes til og afspilles på PC, men kun billeddelen. Lyden kommer ikke med. Er der et enkelt svar?
 
MVH Anders T. C.  
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtcrec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af AndersTC AndersTC skrev:

Har lige købt pågældende boks. Følger som naiv amatør spændt med i sagaen om at optage på fx USB-nøgle og flytte til PC for at afvikle programmet herfra.
 
Er kommet så langt, at optaget film  kan flyttes til og afspilles på PC, men kun billeddelen. Lyden kommer ikke med. Er der et enkelt svar?
 
MVH Anders T. C.  
DVBViewer klarer både lyd og billede
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 12:32
Hmm .. mystisk. Købte en i onsdags (firmware  20091114) og kan ikke få den til at opgradere til versionen fra 4/12.

Boksen mener ikke der er en upgrade fil - og har prøvet alt muligt - både med og uden upgrade dir.
Og ja - boksen kan godt se der en en usb pen (og har kunnet optage på den)

USB stikket virker jo, da boksen har kunnet optage på USB pennen
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtcrec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:

Hmm .. mystisk. Købte en i onsdags (firmware  20091114) og kan ikke få den til at opgradere til versionen fra 4/12.

Boksen mener ikke der er en upgrade fil - og har prøvet alt muligt - både med og uden upgrade dir.
Og ja - boksen kan godt se der en en usb pen (og har kunnet optage på den)

USB stikket virker jo, da boksen har kunnet optage på USB pennen
Husk at filnavnet skal være med STORE bogstaver: NEC_EMMA3SLHD.UPG
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 13:31
Glemte at skrive at jeg havde købt 2 stk, - kun den ene kunne opdateres.
Den anden som ikke kan opdateres fejler i øvrigt ikke noget - andet end lige det ....

Til top
BeatlesFan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeatlesFan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 14:16
Har ligeledes anskaffet en igår.
 
Boxen kan sagtens opdateres til nyeste fw. og kan optage på en 2 år gammel SandDisk 1GB USB pen .... men
 
Antenne Loop-Through ser ikke ud til at virke. Jeg kan kun se TV via dets indbyggede mpg4 modtager, når DMB105 er tændt. Ved standby eller slukket box, sendes signalet ikke videre til mit TV. Da jeg ikke ønsker at have boxen tændt permanent, er den for mig ret uanvendelig.
 
Er dette generelt, eller bare en fejl på min box.
 
\jan
Til top
Wildstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wildstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 14:48
Har netop opgraderet firmware, men nu vil boksen ikke modtage DR-HD, DR-Update, DR-K - altså kanalerne, som sendes i mpeg4.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 145>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu