recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 56789 164>
Forfatter
Besked
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:46
Har andtesteds haft gang i en HD Homerun tråd.
 
Hvis nogen skulle have interesse ift til HD HR/MP/Yousee er den her

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69501&title=mp-hd-homerun-yousee
/olebent
Til top
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér King Nothing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 19:09
Jeg har det samme problem finder heller ikke nogen dvb-c kanaler i Quick-tv, eller når jeg scanner. Jeg har YouSee (grundpakke). Jeg en antenneforstærker (WISI MINI LINE VX 81p) kan det have inflydelse på det digitale signal? dvb-t virker tilgængæld ganske fint. Har også prøvet at scanne i Win7mc og mediaportal (på en xp computer), uden held.
Har i nogen ideér?

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af King Nothing King Nothing skrev:

Jeg har det samme problem finder heller ikke nogen dvb-c kanaler i Quick-tv, eller når jeg scanner. Jeg har YouSee (grundpakke). Jeg en antenneforstærker (WISI MINI LINE VX 81p) kan det have inflydelse på det digitale signal? dvb-t virker tilgængæld ganske fint. Har også prøvet at scanne i Win7mc og mediaportal (på en xp computer), uden held.
Har i nogen ideér?

Har du sat antennestik i begge Tunere på boksen?
Hvad vælger du under fanen Tuners i HDHomerun Setup?
 
Jeg havde samme problem.
Jeg havde kun antennastik i Tuner 0 og havde derfor sat Tuner 1 til Disable i Setup.
Da jeg ændrede denne til Digital Antenna fandt jeg alle kanaler på Digital Cable på Tuner 0.
Til top
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér King Nothing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 19:55
JEg har antenne (dvb-t) i den ene og kabel i den anden. under tuners har jeg valgt en af hver, men når jeg søger finder den kun dvb-t kanalerne har.
Til top
Win7 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Win7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 22:50
DVBLogic har netop frigivet TVSource i final - er der nogen der har prøvet at få dvb-c (f.eks. Yousee) i Windows 7 Media Center på den måde? 
Pressemeddelelsen siger:

22 November 2009

DVBLink TVSource is released!!
Today we release DVBLink TVSource v1.0! Built on our own satellite, cable and terrestrial tuner engine, DVBLink TVSource does not require an external application to run, which greatly improves stability of the system and simplifies setup.
DVBLink TVSource works with a wide range of tuner cards, including simple diseqc, diseqc 1.x and CI module support.
We would like to thank all our alpha and beta testers for their time and valuable feedback!

 
Andre ser ud til at have fået det til at fungere med andre tunere, f.eks. på tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69522&title=har-nogen-prvet-dvblink-tvsource 
 
Hvad med HDHomerun?
Til top
madslaegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslaegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 11:37
Hej

Er der nogen som har et bud på følgende problemer men min HD HR og W7 MCE:

- TV2 kommer ikke med når jeg scanner efter kanaler (kommer fint med i HD HR egen app.)
- Flere kanaler skriver kodet signal, (kommer fint med i HD HR egen app.)
- Kan ikke finde punktet tilføj manglende kanal i MCE :( det var der i gamle dage da jeg havde analog tuner

Håber i kan hjælpe :)

Mads
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 11:40
Hej mads - en hel del af de svar du søger er i selvsamme tråd her - det er bare at læse igennem den.
Til top
madslaegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslaegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 09:22
ups, det er vist mig som var lidt hurtig, troet beta driveren løste problemet med tv2. Nå men det bliver nok løsningen med ekstern antenne og DVB-T.

Mads
Til top
V8Camaro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér V8Camaro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 16:53

Overvejer kraftigt at anskaffe mig en HDHR. Smile

Tænkte på om der er nogle problemer med at optage programmer, hvis computeren er sat i slumre, eller "vågner" den godt nok op, og virker som med en intern tuner?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 21:18
umiddelbart ville jeg sige at en HDhomerun ikke har noget som helst med den del at gøre. Det er enten MCE eller hvilken løsning man nu skulle finde på at bruge til scheduling som har indflydelse på det. slumring og vækning er jo komplet ligeglad med om der kommer en datastrøm ind via netkort eller usb-port. det er selve computeren der skal time. Det er ikke noget der sættes i selve tunerenheden.
Så hvis dit valg af OS, software app etc kan klare det, så kan den også gøre det med en HDHR.
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcdong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 18:17
Er der nogen som har fået HDhomeRun til at virker med Win7 MCE og Yousee?
Jeg tænker her på TV2 og DR HD som indtil nu ikke kommer frem når man laver en kanalsøgning med WMC
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 13:28
Meget spændende produkt.
Så vidt jeg kan se på nettet kan XBMC finde HDHomerun, hvilket næsten er eneste grund til jeg ikke har brugt XBMC.
Jeg tænker her på windows udgaven af XBMC. Se video her

Jeg ser også at der er plug ins til popcorn hour.

Nogen der kan sige mere om XBMC og Popcorn hour i forhold til at vise TV via HDHomerun?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu