recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat på mediecenter - sådan !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat på mediecenter - sådan !

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:55
Det ligner ikke en som har helt rent mel i posen ;)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 01:09
Han er bare ved at fylde Benzin på. Han har en Hummer!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 20:42
Hejsa

Jeg har det til at virke dvbviewer, smargo, newcs og ACamd og det kører upåklageligt.
Det er nu ret let at få til at køre ;)

Men spørgsmålet er hvad der skal til for at få flere "kanaler" så man kan se TV på en kanal og optage en anden - Jeg kan godt regne ud at der skal en dvb-s tuner til pr. kanal og et LNB med flere hoveder, men hvordan er SW opsætningen - jeg mener at have læst et sted at ACamd kun understøtter 1 decodning af gangen ?

Er der nogen der ved hvordan sådan en ged skal barberes?



Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 21:10
#thepulse
Kører du newcs under windows?

Hvis der ikke er andre muligheder, kunne der opsættes flere dvbviewer med tilhørende smartcard, lidt ligesom opsætningen til DVBlink??
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 21:39
Jeps jeg kører newcs i windows!

Det skal køre DVBLink til MCE (det er ikke sat op endnu) og så er det vel ikke muligt at have flere DVBviewer kørende?


Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

 
Det skal køre DVBLink til MCE (det er ikke sat op endnu) og så er det vel ikke muligt at have flere DVBviewer kørende?

 
 
Her finder du opskriften på og kører med flere tunere. Du skal installere lige så mange DVBViewer instancer som du har tunere - men så skulle det også virker. Der er en grundig guide med DVBLink (har ikke selv prøvet - men har tænkt mig og arbejde på sagen for en Boxer DVB-T løsning)
Still learning ...
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Hejsa

Jeg har det til at virke dvbviewer, smargo, newcs og ACamd og det kører upåklageligt.
Det er nu ret let at få til at køre ;)
 
 
 
Du behøver faktisk ikke newcs, men kan lade ACamd være både kortlæser og decoder.
 
Irriterende at jeg ikke kan få mine windowsmaskiner til at køre med det, men må ty til vmware og ubunto, men pyt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Men spørgsmålet er hvad der skal til for at få flere "kanaler" så man kan se TV på en kanal og optage en anden - Jeg kan godt regne ud at der skal en dvb-s tuner til pr. kanal og et LNB med flere hoveder, men hvordan er SW opsætningen - jeg mener at have læst et sted at ACamd kun understøtter 1 decodning af gangen ?

 
For resten ! hvis du kun har 1 tuner, kan du være heldig at en af de kanaler du også gerne vil kunne optage, ligger på samme transponder. DVBDream viser altid hvilke kanaler man kan optage samtidig.
 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 


Redigeret af confused - 26-November-2009 kl. 23:34
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:42
Acamd kan sagtens decode mange kanaler ad gangen - mit favoritprogram til disse eksperimenter, DVBDream, kan lave Picture in Picture - det har jeg ikke set andre steder.
 
I dens pluginmappe, er der undermapper til hver kanal, således at den første ligger i 00 og den næste i 01.
 
Her skal der bare placeres en instans af acamd i hver af mapperne. Eneste forskel er at login til softcam'et skal være forskelligt i hver af mapperne. Dvs du skal altid have et unikt login til hvert "billede"
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 
Hvis man køber http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10 kan man se alle kanaler uanset polarisation. Det er bare 249 kroner og et ekstra kabel ned til tuner 2 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 
Hvis man køber http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10 kan man se alle kanaler uanset polarisation. Det er bare 249 kroner og et ekstra kabel ned til tuner 2 
 
Jeg tror du missede min pointe.... det handlede jo NETOP om at undgå flere kabler, hvis det ikke er nødvendigt. Som mit hus er bygget op, trækker man ikke bare sådan lige et ekstra kabel desværre, ellers havde jeg for længst sat en quad lnb op.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Jeg tror du missede min pointe.... det handlede jo NETOP om at undgå flere kabler, hvis det ikke er nødvendigt. Som mit hus er bygget op, trækker man ikke bare sådan lige et ekstra kabel desværre, ellers havde jeg for længst sat en quad lnb op.
Point taken, men det kan jo være at andre har bedre mulighed for at trække et ekstra kabel, så det var bare til info
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu