recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til det fuldendte fladskærms-tv

 Besvar Besvar Side  <1 23456 49>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


men som Anima skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et.
så kan man altid sætte nogen til.


Man kunne evt. brokoble den jeg har i tankerne. Så er der nok power til at trække de fleste anlæg med en ok volumen, og stadigt er det ganske ok lyd. Den fylder ihverfald ikke meget:

http://www.41hz.com/showgraph.asp?ID=217

Redigeret af Anima - 14-November-2009 kl. 23:14
Til top
red_martians Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 23:31
 - Helst plasma men hvis det er LCD:
 - Ser jeg gerne at der bliver brugt IPS-paneler. Kan ikke udstå egoist-LCD-skærme med dårlige betragtning. Så hellere lidt dårligere sort, så hele familien og vennerne også kan nyde fordel af det gode billede.
 - Ellers vil et design ala LG's og panasonics fulde glas-overflade tiltale mig en del.
 - Kablerne højt og nedad, så de er lette at samle.
 - En udvidet idé som IP-tv kunne være sjovt tiltag.
 - Simple menuer, gerne som panasonic.
 - Meget hurtigt kanalskifte.
 - Gerne to tunere med PIP/PAP
 - En idé kunne være en indbygget popcorn hour.
 - Jeg ser i modsætning til andre, gerne at højttalerne er indbygget. (og gerne at de lyder ok)
 - Lad det ikke blive for dyrt. Ingen grund til at kaste formuer i tynde LED-fjernsyn og dyre fancy processorer. At tweake gårsdagens teknologi er ti gange bedre.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 23:34

Men hvorår er det planlagt at lande på markedet og til hvielken pris??

2 ting som der vist burde være styr på.
Til top
Elme Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 23:51
Det er helt sikkert en gentagelse af hvad andre har foreslået.
 
fjernsynet skal bestå af 4 dele.
1  Selve panelet
Panelet skal være rimeligt stort  .over 55" .
Panelet skal være det  PT det bedste der gøres bedre. ( muligvis Pio. KRP 60 tommer)
Selve skærmen skal være så minimalistik som muligt og kun have HDMI/DVI, strømstik og evt. opdatering via USB eller datakabel.
 
2  Medieboks med DVB C/T/ eller S + Harddisk (evt. Solid state disc) samt scaler.
Medieboksen skal have en overkapacitet så det evt er muligt at se 9 kanaler på en gang (3*3)
og optage 5 andre kanaler samtidigt. kanalskift skal gå hurtigere end de gamle CRT på analog signal. Samtidig skal have et lavt strømforbrug når den ikke laver så meget...(meget svært)
 
3 Aktive højtaler der tilsluttes via f.eks optisk kabel (evt trådløst)
 
4 Fjernbetjening. Design ala B&O dog med trykfølsom OLED skærm og Bluetooth der tilbagemelder info fra medieboksen. Fjernbetjeningen må godt kunne lidt det samme som Logitec's Harmony. Fjernbetjenings brugerflade skal minde lidt om smartphones.
 
Der skal være en sammenhæng i designet at de 4 enkeltdele.  Medieboksen skal IKKE have display. (displayet  er i fjernbetjeningen) Skal så vidt det er muligt være støjfri og være smuk på alle kanter så det bliver valgfrit om den hænges på væggen eller sættes på hylden. Kabler skal diskret ledes væk fra medieboksen. 
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 00:02
 
Mine forslag til det fuldendte fladskærms-tv vil være:
 
  • Ingen højtalere - og hvis der endelig skal være, så put noget ordentligt ind i tv´et
  • Med tunere (DVB-C/T MPEG4) Personligt synes jeg der er nok bokse i forvejen med forstærker og PS3, så ikke flere bokse, det er der ingen grund til!
  • Enkelt sort design - ikke noget med et strejf af sølv som på Panasonic eller den røde linje på Samsung. Sort, sort, sort og atter sort
  • Ordentlig fjernbetjening, ikke nødvendigvis som B&O, men bare bedre end alt det der bliver sendt med ud til Samsung, Sony osv. Og med bluetooth som PS3 fjernbetjeningen!
  • Sorthedsniveau som på KURO - eller bedre!
  • Meget simpel og let adgang til at "pusle" rundt med sine kanaler og omdøbe dem
  • Harddisk til optagning på DVB-C og DVB-T MPEG2/4 som NAD topmodellerne
  • "One-click" system - altså når man slukker/tænder for TV´et tænder forstærkeren også
  • Bordstand skal købes ved siden af og ikke være standard
  • Indgange skal sidde på siden eller ned af og ikke bagud så skærmen kommer længere ud end nødvendigt
  • Menu og EPG skal være lækker at se på og enkelt at manøvrere rundt i
  • PiP
  • Gode muligheder for tilpasning af billedindstillinger og 3 "personlige favoritvalg". I ved så man kan indstille billedet til bluray, HD, SD - eksempelvis og bare kan trykke een gang så er billedet "tilpasset" bluray som man gerne selv vil have det
  • Personligt vil jeg foretrække plasma hvis skærmen er 46-60" og 32-46 er LCD. Ved selvfølgelig ikke hvilke formater i vil producere det i?
  • En knap til at trykke på så der kommer information på skærmen om programmets længde, hvor længe den har været i gang, beskrivelse af programmet, klokkeslæt osv.

Det er nok nogenlunde mine krav til det fuldendte tv!



Redigeret af Newliving - 15-November-2009 kl. 12:26
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 03:12
Syntes ikke lige jeg kunne se nogen der er fremkommet med det mest indlysende råd til dette projekt: Stop før i kommer for godt i gang. Lyder i mine ører som et godhjertet men komplet håbløst projekt. På chanceskalaen giver jeg det nul stjerner ud af seks!
 
I har formentlig hverken resourcer eller viden til at lave og markedsfører et kommercielt gangbart produkt.
 
Men I kan da godt få et held og lykke med her fra.
 
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 11:33
jeg så gerne at tv'et rent designmæssigt lænede sig op ad Pioneers. Derudover vil jeg mene at RS-232 er et must (kan evt. implementeres via ethernet, det er ikke det vigtige). Jeg tror ikke det bliver så let at gøre alle tilfredse, men idéen med modulopbygning er fin i teorien, alternativt kan man jo plastre tv'et til med alle de tunere der nu er brug for, bare der er en seperat indgang for hver. Ang. idéen med en seperat boks til tilslutninger er jeg lidt delt, jeg har færre kabler til tv'et uden boks end tv'et med boks (pio 436 og pio 5090h). Det kan jo evt. laves som et tilvalg som på 8g pio.
 
Derudover synes jeg ikke rigtigt der er nævnt software nogen steder. Jeg synes det er vigtigt at der er fuld adgang til en fuld CMS, hvor alt kan indstilles fra 10IRE til 100IRE, ikke bare en høj/lav indstilling (om det rent faktisk er praktisk muligt at lave det uden at f.eks. 10IRE har indflydelse på 20IRE skal jeg så ikke kunne udtale mig om).


Redigeret af Brasch - 15-November-2009 kl. 11:38
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Syntes ikke lige jeg kunne se nogen der er fremkommet med det mest indlysende råd til dette projekt: Stop før i kommer for godt i gang. Lyder i mine ører som et godhjertet men komplet håbløst projekt. På chanceskalaen giver jeg det nul stjerner ud af seks!
 
I har formentlig hverken resourcer eller viden til at lave og markedsfører et kommercielt gangbart produkt.
 
Men I kan da godt få et held og lykke med her fra.
 
 
Undskyld mig, men hvad f!%#"n er det for en kommentar at komme med?!
 
Helt seriøst, tag dig sammen. Slet dit indlæg eller ændr det til noget positivt som nogle forslag til projektet!
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:58
Hvorfor ikke bruge oled hvis det er alligevel er til prof brug ;)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Hvorfor ikke bruge oled hvis det er alligevel er til prof brug ;)

hvorfor skulle man lige tage dette seriøst og så fra et branchemedlem.

de kan sku da ikke udvikle et helt nyt panel


kom med nogle gode indput, inden denne tråd bliver totalt useriøs.

Til top
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 13:37
Jeg kan ikke se hvorfor mit indlæg skal slettes. Der er intet ondt ment med det. Jeg tror bare det er et projekt der er alt for meget op af bakke og kræver temmelig dybe lommer for at lykkes med og her kan den nævnte konstellation ikke (tror jeg) finde en passende niche i TV parkedet hvor de kan lave noget kommercielt gangbart.
Omvendt kan jeg selvfølgelig godt se, at indlæg af denne type tager lidt af den positive pioner ånd ud af denne tråd. Moderator er så velkommen til at slette indlæggene hvis de mener det er upassende.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 14:04
Ang. den seperate medieboks, så skal den være 100% modulært opbygget. Jeg forestiller mig, at man tager udgangspunkt i et mediecenterkabinet, hvor man kan udskifte bundkort, tunere osv. relativt nemt. På den måde kan man bygge sin egen medieboks efter helt egne præferencer, og løbende opgradere når man finder det nødvendigt.

Med denne løsning er det muligt kun at have 2 kabler - strøm og data.

Jeg synes der skal være eksterne højttalere, som på pioneer. Hvis ikke, så undvær højttalerne. Period. Det er synd at have pap-lyd på sådan et tv.

Som sagt før, så skal tv'et udfærdiges i gode materialer; gerne sort børstet aluminium, og ikke højglans. Lidt ligesom denne telefon:

http://www.3g.co.uk/PR/July2007/Shine_Titanium.gif

og så med lidt japansk kanji eller kalligrafi til at stå på siden eller lign? Sådan lidt kuro-agtigt - måske med ordene "Beyond Limits"?

Ville også være fedt med et navn på projektet...



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 49>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu