recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 lyd på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 lyd på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 23456 66>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 13:06
Jamen jeg ved ikke så meget andet end jeg har læst at boxen understøtter HE-AAC, som er det komprimerede format lyden sendes i. Og så må der foregå en konvertering inde i boxen til et format, som kan decodes af recieveren. Jeg siger ikke at boxen sender et DTS signal, men at det signal den sender åbenbart kan dekodes som et DTS format.Smile
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 14:22
DTS kan godt sendes som PCM - det er således, at DTS CD er lavet (det er en CD, der ligner enhver anden CD, og en standard CD-afspiller sender blot det digitale signal videre som et PCM Stereo lydspor, som så opfanges af receiver, detekteres som at være i DTS format - selv om standarden foreskriver, at det er sendt som PCM - og så dekoder det).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 16:02
Hmm.. det lader til at DR har fjernet det 'engelske' lydspor med HE-AAC 3/2.1 - så nu er det 2 kanals lyd tilbage igen....
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hmm.. det lader til at DR har fjernet det 'engelske' lydspor med HE-AAC 3/2.1 - så nu er det 2 kanals lyd tilbage igen....


Ja det lader det til. Men igår, der modtog jeg kun 2.0 fra min sagem box. Skønt den skulle konventere  til dtsConfused er der nogen der har haft sammen problem med sagem?
Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:14
Jeg har præcis samme problem, men jeg må indrømme jeg tvivler på at alle deres programmer sendes med 5.1 lyd. Så vidt jeg kan se, er næste udsendelse med 5.1 fredag kl 21:30
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:25
Panic room der kommer her kl. 20:30 burde være i 5.1 står der på http://www.dr.dk/tjenester/programoversigt/
Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:26
Der står hverken stereo eller surround i min browser, det gør der imidlertid fredag 21:30. Men jeg vil da lige smutte ind i stuen og se om der er noget at komme efter om lidt :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:22
Ja så iaften var der kun STEREO på både Julekalenderen og Filmen. Hvad hulan laver de nu derinde i DR HDUnhappy
Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 23:08
Jep heller ingen 5.1 her Cry
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 23:16
 Edit:Borte tog det hele Clown

Redigeret af katbird - 02-December-2009 kl. 23:23
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja så iaften var der kun STEREO på både Julekalenderen og Filmen. Hvad hulan laver de nu derinde i DR HDUnhappy

Mon ikke de nye kanaler og det digitale skifte har været en lidt vel stor mundfuld for DR?

I øvrigt er 5.1 desværre nok uinterressant for de fleste der modtager via det terrestriske net. De billigste bokse (hvor der næppe er de store hardwaremæssige forskelle) omdanner såvidt jeg kan se ikke HE-AAC til DTS eller DD. På min maximum t-102 får man enten PCM 2.0 eller HE-AAC når der bitstreames og det er der vist ingen surroundreceivere der klarer.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:


I øvrigt er 5.1 desværre nok uinterressant for de fleste der modtager via det terrestriske net. De billigste bokse (hvor der næppe er de store hardwaremæssige forskelle) omdanner såvidt jeg kan se ikke HE-AAC til DTS eller DD. På min maximum t-102 får man enten PCM 2.0 eller HE-AAC når der bitstreames og det er der vist ingen surroundreceivere der klarer.
 
Ja, og det gælder nok også for rigtig mange TV med MPEG4 tuner.  I hvertfald omdanner mit Sony 40W4500 (som ellers er Boxer godkendt) alt HE-ACC lyd til PCM 2.0 - dvs ingen mulighed for 5.1 lyd fra DR HD via DVB-T  Cry
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 66>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu