recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVR afspilning skifter mellem 4:3 og 16:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVR afspilning skifter mellem 4:3 og 16:9

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Niels Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 09:27
Tak for dit svar, selvom det ikke var så positivt.
 
Lige for at præcisere: er det WSS signal, som formodes at være problemet det samme hvis man bruger en digital dekoder inden recorderen? Ville recorderen ikke virke med en dvb-c dekoder til få hundrede kroner inden recorderen?
Til top
normann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 22:02
Du kan godt glemme alt om at få din Pioneer til at virke. Problemerne går nu 1½ år tilbage, og sagen er til kundernes store vrede bleve syltet af både YouSee og Pioneer, og der kommer ikke en løsning på problemet. Du kan med andre ord som alle andre rende og hoppe og gøre som mig, nemlig smide din gamle optager ud, med mindre du kan sælge den til nogen, som ikke er kunde hos YouSee.

Jeg har som det fremgår i dialogen her købt en anden optager, både en Sony (sjovt nok Pioneer-baseret) HDD-recorder til analog optagelse og en BlueTinum DVB-C-optager til digital optagelse.

Jeg har skrevet lidt om mine erfaringer med to DVB-C-optagere, som du måske kan lade dig inspirere af:

http://www.dubbekarl.dk/blog/2010/07/05/ud-med-abeo/


Redigeret af normann - 10-Februar-2011 kl. 22:03
Til top
Niels Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 21:45
Nu genopliver jeg en gammel tråd, håber ikke jeg bliver upopulær på det, og med mit første indlæg no less...
 
Jeg er den indtil nu rimeligt lykkelige ejer af en Pioneer 630H, og er i vinteren overgået til Yousee, fra tidligere at få leveret kabeltv af ComX....og oplever nu det samme problem som flere her. Nuvel, i det mindste er det blevet dyrere AngryDead 
 
Jeg har tidligere prøvet ufrugtbare kampe med Yousee (TDC) og orker ikke engang at gå igang med det.
 
Mest af alt har jeg bare lidt spørgsmål:
 
1) Er der nogen der har fundet en løsnign? SmileCry Alternative tilslutninger af apparatet, indstillinger, firmware etc?
 
2)Kan problemet fjernes, hvis man bruger det digitale signal, leveret gennem kabelnettet, altså køber en DVB-c boks. De kan jo fås ret billigt efterhånden, ikke? Gå gerne i detaljer med udstyr, men forklar gerne for en forholdsvis teknisk uvidende.
 
Egentlig vil jeg jo helst gerne fortsætte med analogt signal, da mine erfaringer med digitalt signal, -Selector, Digital Vision box, og mine forældres digitale tv-boks, (spørg ikke hvad det er for en Big smile)-, ikke er specielt positive. Kan det lade sig gøre? Det ville jo være frygteligt at købe en anden recorder med det samme problem, eksempelvis.
 
Jeg kører med et gammeldaws 4:3 Sony tv, som dog kan skiftes manuelt til at vise 16:9, og bruger altså det analoge signal leveret af Yousee til min Pioneer 630H.
 
På forhånd tak.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 12:40
Ole J
Min egen ”workaround” på problemet er at overspille fra HD-recorderens scartstik til en PC, og ved hjælp af lidt software brænde til DVD, når jeg har behov for det. Optagelser gemt på HD-recorderen kan jeg udmærket se på TV’et uden at opleve formatskift.
 
Men så har udbyder vel også opnået deres formål, man må godt kopiere noget via Scart  Wink
Til top
Ole J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 00:51

Personligt har jeg opgivet at gå i yderligere dialog med både YouSee og Pioneer. Ingen af dem agter tydeligvis at gøre noget for et lille mindretal. Der er ikke penge i det. Det er åbenbart helt i orden at lave en forringelse for nogle få, hvis det store flertal oplever en forbedring.

 
Min egen ”workaround” på problemet er at overspille fra HD-recorderens scartstik til en PC, og ved hjælp af lidt software brænde til DVD, når jeg har behov for det. Optagelser gemt på HD-recorderen kan jeg udmærket se på TV’et uden at opleve formatskift.

 

”Intet nederlag er endeligt. Nederlag er simpelthen erfaringer, der må gøres for at forberede det næste større angreb” citat General Von Stülpnagel



Redigeret af Ole J - 26-Januar-2011 kl. 00:56
Til top
Madseckert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 00:36
Hej

Er der kommet noget nyt i sagen?

Min far har en pioneer dvr-433h-k, som oplever nøjagtigt de samme problemer med formatskiftet mellem 4:3 og 16:9. Den er også på YouSees net (Esbjerg).

At denne optager understøtter wss kan der ikke være tvivl om, idet det tydeligt er oplyst i manualen på s. 104 i det tredje afsnit. Der står følgende:

Screen is stretched vertically or horizontally:
• Make sure that the TV Screen Size setting (page 97) is correct for the kind of TV you have (see also page 101).
• If you have a widescreen TV, check its aspect ratio settings.
• This recorder’s input switches into wide mode automatically according to the input signal. When the unit connected is not compatible with VIDEO ID-1 (widescreen signalling), set the connected component to output 4:3 aspect ratio (standard) video.


Desuden kan jeg oplyse at Expert tager 598 kroner for at diagnosticere problemet, som de gladeligt diagnosticerer som et defekt brænderdrev som de da gerne vil udskifte for 3000kr. De har dog betalt pengene tilbage efter jeg kunne vise dem at det da ikke var tilfældet.
Til top
normann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2010 kl. 16:42
Selvfølgelig er der noget, der får Pioneeren til at skifte, og det kan ikke være andet end WSS-signalet i YouSees signal. YouSee påstår at dette signal udsendes korrekt og at det derfor er Pioneer, der ikke detekterer det korrekt. Pioneer siger, at de slet ikke understøtter dette signal. Med andre ord fralægger begge virksomheder sig ansvaret, og kunderne må tage skraldet.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2010 kl. 16:03
Selvfølgelig er der forskel på YouSee og så CarPark, men nu tænker jeg på hvis en person, undtagen direktøren Selv, annullerer en Parkeringsbøde, nå nej, afgift.  Embarrassed  Selvfølgelig holder sammenligningen ikke vand. Men der MÅ vel være noget som får Pioneeren til at skifte?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 15:37
Se på det der skift som en slags anden tilgang til forhindre nogen i kopiere noget, virker trods alt ret effektivt, ikke?  Wink    Wink  Noget siger mig YouSee sidder med Aben, Pioneers Tv er måske så Fremtidssikret at YouSee's signaler af den ene eller anden grund lykkes snigløbe samme, fremtidssikretheden, hvad dette end er.  Jeg mener ikke have nogen særlig grund til tro på YouSee Support, Whistleblowing eller hvis man oplyser noget andet "Andet end det man må", er vel reelt fyringsgrund.

Redigeret af moho - 02-September-2010 kl. 15:42
Til top
normann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 20:27
Jeg kan bare ikke undgå at bemærke, at YouSee ikke har kommenteret min påstand om den pludselig ændrede opførsel på Kanal 5.

Er der nogen der efterfølgende har været i kontakt med Pioneer og set om de efter YouSees "afsløringer" her i forummet vil stå til ansvar for miseren?
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 10:14
Det svar vi postede i sin tid, var en kommentar om det research vi og Pioneer har udarbejdet i fællesskab. Yderligere support skal rettes imod Pioneer
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
normann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2010 kl. 20:03
Jeg synes, at YouSeesupport hurtigt blev stille igen. Jeg må vel deraf konkludere, at vi stadig står, hvor vi hele tiden har stået.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu