recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 21:9 det nye format i 2010 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket21:9 det nye format i 2010 ?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:19
Otto - Brug nu ikke for mange resourser på dette projekt, JA er en gammel kending som du flere gange har diskuteret med (under forskellige navne), jeg tror ikke du kan overvise ham om noget som helst.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis phillips skulle have det mest "korrekt" billede af alle lcd.
B&O er jo også foran, bare som et eksempel
ergo skulle deres 9074 have et meget korrekt billede. Hvorfor giver phillips så ikke mulighed for at indstille det ordenligt. Samt phillips selv udtaler deres billede er et kompromi. Lavet ud fra en masse bruger undersøgelse fra hele verden.
det er så deres valg og nogen kan så åbenbart lide og fred være med det  
hvorfor skulle jeg blandes ind i det.

Nu mener både Philips og B&O at de har det beste bilde af alle TV på marked, og det skal kunde ikke rode med, at der er en standart inden for det område, er både Philips og B&O ligeglad med, de prøvet sikker at indfør der eje standart.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis phillips skulle have det mest "korrekt" billede af alle lcd.
B&O er jo også foran, bare som et eksempel
ergo skulle deres 9074 have et meget korrekt billede. Hvorfor giver phillips så ikke mulighed for at indstille det ordenligt. Samt phillips selv udtaler deres billede er et kompromi. Lavet ud fra en masse bruger undersøgelse fra hele verden.
det er så deres valg og nogen kan så åbenbart lide og fred være med det  
hvorfor skulle jeg blandes ind i det.

Nu mener både Philips og B&O at de har det beste bilde af alle TV på marked, og det skal kunde ikke rode med, at der er en standart inden for det område, er både Philips og B&O ligeglad med, de prøvet sikker at indfør der eje standart.

det har du helt ret i desværre.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:



Jaså, det er dig der udbreder misinformering på recordere.dk - endnu engang.
 
Ja uha da. Når vi står med to ret modstridende udtalelser, skal vi så ikke lige få fastlagt hvem der har ret, før vi konkluderer hvem der leverer misinformation?

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:



Jeg kan slet ikke se analogien mellem det du skriver og hvad denne test oplever, har du en forklaring på den ganske store divergens ? Har dú nogle testresultater du kan fremvise fra dine egne test of en eller flere Philips 2009 modeller ?
 
Jeg skal se om jeg kan finde noget konkret info frem. Jeg tror ikke jeg har nogle data liggende, men jeg synes man kunne starte med at forholde sig til Rasmus' kritik af 9704.
 
Spørgsmålet er hvorfor du per definition antager at den givne anmelder har bedre forståelse for hvad "korrekt" er, end jeg har. Jeg har set talrige anmeldere angive at farverne er "fuldstændigt korrekte", fordi grundfarverne ligger rigtigt i et CIE diagram, og at hvidbalancen er 6500 kelvin. Men korrekt farvegengivelse er meget mere end dét, f.eks. farvedekodning (lysstyrken af hver farve i forhold til hinanden, noget man ikke kan læse på CIE diagrammet), samt lineariteten, dvs. at det ikke bare er yderpunkterne der er korrekte, men at forløbet imellem dem er korrekt. Derudover er "korrekt" også andet end farver, eksempelvis at gengive den fulde detaljegrad uden signalbehandling der enten giver kunstig skarphed eller
 
I det hele taget er jeg ligeglad med hvad andre siger og skriver, jeg siger bare hvad jeg oplever. Som sagt, jeg vil prøve at få tid til at lave noget konkret information på hvor det er jeg mener Philips afviger fra det korrekte. Som kommende konkurrent, kan jeg naturligvis ikke tillade mig at levere sådan en udtalelse uden at bakke det op med fakta. Som sagt, så mener jeg dog at Philips fortalere kunne starte med at modbevise de ting Rasmus Larsen allerede har lagt frem. Der er endnu ingen af dem der har lovprist f.eks. 9704, der har lagt målinger frem. Når Rasmus netop allerede HAR underbygget sine argumenter med målinger, samt fremlagt det for Philips der ikke har været i stand til at argumentere imod at tv'et ikke gengiver billedet korrekt, så burde bolden være på tilhængernes banehalvdel på nuværende tidspunkt. Men, som sagt, jeg lover at jeg vil forsøge at finde tid til at lave en gennemgang af en af de nye modeller. Hvis nogen i Midtjylland "tør" lægge tv til (enten 9664 eller 9704), så vil jeg gerne kigge forbi mellem jul og nytår. Det medfører en gratis kalibrering, men man skal kunne holde til at jeg peger på alle fejlene i tv'et, i formentligt lidt mere grove vendinger end jeg gør overfor betalende kunder...
 
Men for nu at være lidt grov, så kan vi jo starte med en meget simpel måling som alle kan foretage: Vis et 4:3 billede på et af de nyeste Philips modeller. Tag en tommestok frem, og mål bredde og højde på billedet. Fortæl mig så om billedet vises i det korrekte aspect ratio. Dét er et klokkeklart eksempel på at producenten ikke interesserer sig for at vise billedet korrekt. Derudover er et tv med farveskiftende baggrundslys per definition en afvigelse fra det korrekte, så hvis vi antager at vi bedømmer tv'et inkl. ambi-light, så er det per definition en ukorrekt måde at gengive billedet på, uanset hvordan selve billedet ser ud. Hvis du tog, lad os sige et Pioneer KRP-600 som jeg mener er det bedste tv der findes p.t., kalibrerede det perfekt, og lagde ambilight til, så ville billedet være ukorrekt.
 
Derudover, så synes jeg vi skal være enige om hvorvidt vi skal sammenligne tv der er kalibreret professionelt, eller hvor korrekt en gengivelse man kan opnå som almindelig bruger uden professionel hjælp. Ikke at det nødvendigvis flytter på konklusionen, men personligt omtaler jeg per definition kvaliteten efter kalibrering medmindre jeg specifikt siger andet, men fakta er at 99% af befolkningen ikke får tv'et professionelt kalibreret, og derfor antager jeg omvendt at hvis ikke folk specifikt nævner at de omtaler et kalibreret eksemplar, så taler vi om hvad en almindelig bruger typisk kan få frem. Men som sagt, det ændrer egentlig ikke på min konklusion.
 
En enkelt ting vil jeg dog gerne have fra dig: Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan undgå at du efter at jeg lægger nogle data på bordet, afviser det med at jeg bare ikke har været lige så dygtig til at kalibrere det som pågældende anmelder?


Din lange lange (bort )  forklaring, hvor du bl.a.  taler på vegne af en 3. part ændre ikke på forholdet, at du udtaler dig om noget du ikke selv har konstateret - du skal lige finde noget dokumentation frem - måske du først fandt dokumentationen  frem, derefter udtalte dig. avforums review har haft denne model på bordet, kallibretet den, og givet en konklusion - jeg selv har denne model - du udtaler dig udfra rene gæt, udfra noget du har læst år tilbage der end ikke vedrører 2009 modellerne - nu ved vi hvor xcardman får sine misinformerede meninger fra "Philips har besluttet at de ikke vil vise korrekte farver, men deres egen farver" og lign misinformering, som om et TV ikke kan indstilles/kallibreres - men du/i er ikke de eneste på recordere der udbreder useriøs misinformation.

Og hvad har Ambiligt at gøre med dette ?  Lister igen avforums konklusion, som sagt milevidt fra dine egen gæt og fordomme:

Colour is also absolutely excellent: accuracy is at the level of the Pioneer KURO Plasma displays and exceeds the THX certified Panasonic Plasmas.

The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking.


I was very impressed by the accuracy of the colours and calibrated greyscale being put out by the display.

http://www.avforums.com/reviews/Philips-32PFL9604-LCD-HDTV-Review.html



Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 13:36
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:20
Ja

at du gider og vil du være venlig og blande mig helt uden om.
hvis jeg er uenig med Otto skal jeg nok selv sige til.
Men fleretallet kan se det med deres egne øjne. 
 
samt vi har vist haft den debat en gang før og kun er en gentagelse.
fint du er tilfreds med dit tv.










Redigeret af xcardman - 23-December-2009 kl. 13:44
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:41
21:9 (21:9 ødelægge mulighed for et korret bilde) og Ambiligt (er lavet for at snyde øjet til at tro at tv kan vide et beder sort end det vinklig kan) er noget fis som Philips har fundet på, tro at Otto ville givet mig ret i dette.

Mene at Otto ikke har kunne indstille Philips korrekt, da det ikke skulle være en menu der ville gør det mulig.

Men hvordan at man skal læse dette "The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking." ved jeg ikke måske er avforums stor fan af Philips.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:50
avforums stor fan af Philips så burde phillips jo næsten være den producent som solgte flest tv.
ud fra den test er en 9604 jo næsten en reference model.
Rasmus kommer jo snart med test af endnu en phillips
så kommer der sikkert endnu en debat.
Men alle test som siger noget negativ omkring phillips er vil misinformation.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

21:9 (21:9 ødelægge mulighed for et korret bilde) og Ambiligt (er lavet for at snyde øjet til at tro at tv kan vide et beder sort end det vinklig kan) er noget fis som Philips har fundet på, tro at Otto ville givet mig ret i dette.

Mene at Otto ikke har kunne indstille Philips korrekt, da det ikke skulle være en menu der ville gør det mulig.

Men hvordan at man skal læse dette "The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking." ved jeg ikke måske er avforums stor fan af Philips.


Der er flere fordomme og misinformeringer der florerer på recordere:

1) Ambilight er lavet for at snyde øjet ved visning af sort.
NEJ - Ambilight er lavet som "ambilight". Hertil, øjet snydes ikke, pupillen trækker sig sammen når en lampe bliver tændt, ganske som blænden på et kamera, dvs noget fysisk betinget ikke psykologisk. Derfor kan de sidste nuancer ikke ses blot en enkelt lampe er tændt. Alle har prøvet at gå ind i et mørkt rum og lukke døren - det tar lidt tid at se konturene i rummet.

2) Philips har valgt ikke at vise korrekte farver, men deres egne farver. Clap

3) Man kan ikke indstille et Philips korrekt. ( læs Otto kan ikke finde ud af det )

4) Det er ligegyldigt om et TV er HD eller Full HD, man kan ikke opfatte opløsningen alligevel.
NEJ - det afhænger om man får 1080i eller 720P ind. Omskallering af billedet betyder artifakter, takkede linjer, og i mere eller mindre grad blur af billedet. Hertil for LCD, flere pixels at arbejde med desto bedre for billedekvaliteten.

5) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede.
Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrekt" billede.



Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 14:16
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:06
) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede. Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrelt" billede.
 
OK du mener så næsten alle tv fra 2009 kan indstilles til et "korrekt" billede.
Ingen her har sagt et lcd ikke kan indstlles korrekt, en grund til Otto er i gang med et lave et lcd som kan levere et mere korrekt billede. 

Men det billede vil jeg næsten med garanti tro du ikke bryder dig om, hvis du mener phillips levere et nogenlunde korrekt billede.   
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede. Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrelt" billede.
 
OK du mener så næsten alle tv fra 2009 kan indstilles til et "korrekt" billede.
Ingen her har sagt et lcd ikke kan indstlles korrekt, en grund til Otto er i gang med et lave et lcd som kan levere et mere korrekt billede. 

Men det billede vil jeg næsten med garanti tro du ikke bryder dig om, hvis du mener phillips levere et nogenlunde korrekt billede.   


Nej - jeg påstår/skriver ikke at næsten alle LCD fra 2009 kan indstilles til at vise et "korrekt" billede. Jeg begrænser mig til af afvise påstanden, at LCD ikke kan vise et "korrekt" billede - ved at give ét eksempel - ét eksempel er nok. Bortset fra det, er mine forældres nye 32PFL7694 på linje med 32PFL9604 hvad angår naturlig gengivelse af farver ( i min optik ) - selvom det "kun"har 14 bit RGB istedet for 17.

2009 blev året hvor LCD gik fra at være noget tåleligt, til fuld billedeoplevelse uden fornemelen at se på et LCD. 2010 bliver endnu bedre - 21:9 skærmen var god nok, men kan gøres bedre, det bliver rigtig spændende at se hvad 2010 bringer mht 21:9.

Held og lykke til Otto der vil forsøge at lave en LCD med "korrekt" billede, ved brug af 2008/2009 teknologi ( han skal ikke regne med at få sidste nye panel/teknologi som en lille aftager ).




Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 14:28
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede. Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrelt" billede.
 
OK du mener så næsten alle tv fra 2009 kan indstilles til et "korrekt" billede.
Ingen her har sagt et lcd ikke kan indstlles korrekt, en grund til Otto er i gang med et lave et lcd som kan levere et mere korrekt billede. 

Men det billede vil jeg næsten med garanti tro du ikke bryder dig om, hvis du mener phillips levere et nogenlunde korrekt billede.   

Hvis man kan lide billede med pangfarver, så køber man et tv fra B&O eller Phillips, og et tv med pangfarver er jo netop det et tv blive solgt på i butikken, så hvorfor skal kunde ikke havde den samme oplevelse der hjemme som i butikken, det er vel den tanke som Phillips og B&O har gjort sig og her snakker vi ikke om vise et "korrekt" billede, men kan at sælge så mange tv som mulig, godt hjulpet frem af tidsskrifter og hjemmesider der er betalt at div. firma.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede. Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrelt" billede.
 
OK du mener så næsten alle tv fra 2009 kan indstilles til et "korrekt" billede.
Ingen her har sagt et lcd ikke kan indstlles korrekt, en grund til Otto er i gang med et lave et lcd som kan levere et mere korrekt billede. 

Men det billede vil jeg næsten med garanti tro du ikke bryder dig om, hvis du mener phillips levere et nogenlunde korrekt billede.   

Hvis man kan lide billede med pangfarver, så køber man et tv fra B&O eller Phillips, og et tv med pangfarver er jo netop det et tv blive solgt på i butikken, så hvorfor skal kunde ikke havde den samme oplevelse der hjemme som i butikken, det er vel den tanke som Phillips og B&O har gjort sig og her snakker vi ikke om vise et "korrekt" billede, men kan at sælge så mange tv som mulig, godt hjulpet frem af tidsskrifter og hjemmesider der er betalt at div. firma.


Endnu en misinformering på recordere.

" TV X viser pang farver, fabrikant Y viser pang farver"
Alle TV kan indstilles til at vise pangfarver. Jeg lister igen hvad der gælder i 2009:

Colour is also absolutely excellent: accuracy is at the level of the Pioneer KURO Plasma displays and exceeds the THX certified Panasonic Plasmas.

The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking.


I was very impressed by the accuracy of the colours and calibrated greyscale being put out by the display.

http://www.avforums.com/reviews/Philips-32PFL9604-LCD-HDTV-Review.html

( Er der nogen der ikke forstår dette, brug Google til at oversætte til dansk )


Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 14:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu