recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - computer spil ikke egnet som idræts gren?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcomputer spil ikke egnet som idræts gren?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: computer spil ikke egnet som idræts gren?
    Sendt: 30-December-2009 kl. 14:07
Godt nok har vi ikke mange udfoldelser i computerspil som kræver fysiske udfoldelser endnu, hvis vi trækker Wii ind i billedet kan det da være de slet ikke har ret mere.

men er Dansk Skyde union ikke primært en psysisk udfoldelse med delvis afvigere hvor der løbes på ski og sån og kræver vel ikke meget fysik udover en sikker hånd og koncentration og gode øjne... kvaliteter som også bør være på plads hos computer spillere?
Så hører de hjemme på DIF, så kan en computer union vel snart også indfindes der...

Hvad mener i andre?  (måske ikke lige rigtig konsol relateret, men da tæt på)

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:22
Nu har jeg ikke skudt i mange år, men jeg betragter det i høj grad som en mere fysisk disciplin end typisk computer- og konsolspil (med undtagelse af diverse fysiske spil til Wii og PS Eye Toy). Skydning giver ikke i sig selv god fysik, men det kræver en god fysik at stå stille nok. Et typisk computer- eller konsolspil har ikke noget tilsvarende krav til spillerens fysik.
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:43
Jeg er selv aktiv i en eSport klub i Roskilde. Jeg kan godt forstår at folk har svært ved at se det som en fysisk sportsgren. men når vi spiller mod hinanden 1 on 1 eller hold mod hold, så går der jo meget hurtigt "sport" i det og man spiller for at vinde. Så på den måde vil jeg da elske hvis vi kunne få støtte som skak og dart klubber kan, så vi kan udvikle både spillere, klubberne og turneringerne i danmark op på et højere niveau som man ser det i fx. Korea.

Redigeret af karkov - 30-December-2009 kl. 14:48
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu har jeg ikke skudt i mange år, men jeg betragter det i høj grad som en mere fysisk disciplin end typisk computer- og konsolspil (med undtagelse af diverse fysiske spil til Wii og PS Eye Toy). Skydning giver ikke i sig selv god fysik, men det kræver en god fysik at stå stille nok. Et typisk computer- eller konsolspil har ikke noget tilsvarende krav til spillerens fysik.
jeg tror en del pro spillere derude vil være uenig, for det er jo så lidt nyt for folk at betragte det som sport på lige fod med andre sports prægede områder..

Men jo, fysikken er jo hvad man lægger i det, og har man ingen fysik har og er slatten når man går ind til en kamp i et computerspil, tror jeg desværre resultatet er lidt det samme.. om man skal have helt styr på begge hænder ved keyboard / joystik og funktioner som kræver at stå og koncentrere sig, er sikker bare en anden del af kroppen og hjernen som skal fungere og trænes.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:55
Man skal også være i god form for at gå på arbejde og holde koncentrationen en hel dag. Skal vi så ikke også lægge arbejde ind under sportsorganisationerne?

At man præsterer bedre i et spil, hvis man er i god fysisk form, er ikke det samme, som at spillet er fysisk krævende.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

At man præsterer bedre i et spil, hvis man er i god fysisk form, er ikke det samme, som at spillet er fysisk krævende.

og så ender vi jo med at en skytte ikke har noget fysisk behov for for at hans ryg eller ben er trænet, når han kan læne sig op at borde, bruge støtter og hvad ved jeg..

Skydning er ikke fysisk krævende men det kan være en stor fordel..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:21
Jeg betragter skam skydning som fysisk krævende. Det giver bare ikke fysisk form.

Jeg betragter ikke computerspil som fysisk krævende. Det giver en fordel at være i god fysisk form, men det gør det i stort set alle livets forhold.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Hvad mener i andre?  (måske ikke lige rigtig konsol relateret, men da tæt på)

Det handler om penge, ikke andet. DIF ønsker at holde e-sporten ude, fordi de ikke vil dele deres økonomiske tilskud med dem.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 17:34
Spil er sgu fysisk krævende. Bare spørg min rygsøjle!

Er skak fysisk krævende? Er det virkelig kun fysisk belastning, der afgører om vi snakker om en sportsgren eller ej.

Allan, imo er det rimelig fysisk krævende hvis man skal være pro-gamer. Bare tænk på al træning man skal gøre, samt hvor hårdt det må være at deltage i en turnering, hvor du stort set er på hele tiden.

Men nu vil A og V da gerne bringe debatten på banen og gøre e-sport til en officiel sportsgren. Thumbs up for det!

BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Spil er sgu fysisk krævende. Bare spørg min rygsøjle!

Er skak fysisk krævende? Er det virkelig kun fysisk belastning, der afgører om vi snakker om en sportsgren eller ej.

Allan, imo er det rimelig fysisk krævende hvis man skal være pro-gamer. Bare tænk på al træning man skal gøre, samt hvor hårdt det må være at deltage i en turnering, hvor du stort set er på hele tiden.

Men nu vil A og V da gerne bringe debatten på banen og gøre e-sport til en officiel sportsgren. Thumbs up for det!

Hvis man er pro-spiller, og spiller 8-10 timer dagligt, kan jeg ikke se andet end at man bør have et abonnement hos et fitness center, eller lave anden form for sport i løbet af ugen - det ville i hvert fald være det sundeste for kroppen.

Men om skak og counter-strike er fysisk hårdt/krævende ville jeg da ikke mene at det er, én ting er  dog sikkert, og det er at det kræver masser af træning og vedligeholdelse for at kunne være med i toppen, og det kommer ikke af sig selv.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:08
Jeg burde gå i fitnesscenter men spiller kun 4 timer om ugen. LOL

BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:17
Jeg går i fitness, men burde så omvendt spille noget mindre haha.  - Jeg tror at jeg har skudt 100 timer i Dragon age allerede o_0
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu