recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LBA75 - hjemmebio projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LBA75 - hjemmebio projekt

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 28>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 19:53
Ps: Laver du 2.35:1, 2.37:1 eller 2.40:1? Eller er det flueknipperi?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej igen

Har ikke umiddelbart fundet nogen monteringsvejledning til de skinner..... Har du?

Du skyder det på?.... Hvilken hæfteklamme pistol bruger du - luft/el eller manuel?
Tag endelig nogle billeder af processen!

Lykke til 😉

Mvh
Lba75


Har heller ikke fundet noget på det..

Jeg har en kraftig manuel klammepistol jeg låner af min arbejdsplads, den har virket fint indtil nu. Min ramme er som din også lavet af mdf. Dog er den samlet med beslag m.m. og den har ingen tværstivere.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Ps: Laver du 2.35:1, 2.37:1 eller 2.40:1? Eller er det flueknipperi?


Hej


Da Screen Excellence 4K dugen i udgangspunk leveres i 2,37:1 - så bliver det mit valg.
Dugen er 279x118 og rammen er lavet til det mål.


Mvh
LBA75
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 16:11
Hej



Er på kursus i Norge - så derfor lidt stilhed...... men nu er der da bestilt sort DekoMolton igennem www.priebe.dk

Fin service iøvrigt!






Mvh
LBA75
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 20:33
Hej
 
 
 
Skal smække noget isolering på bagvæggen i morgen - er bare lidt i tvivl om hvor stort et område som skal dækkes og hvor "tykt" et lag?
 
Har som udgangspunkt tænkt 100mm "Flexibat"s på hele bagvæggen...... vil så umiddelbart opgradere dette ude i begge sider med yderligere "Terrenbats" som bas-absorbers..... men hvor meget skal der  til?
Hvor meget skal der til for at gøre en forskel, og ikke bare være der for syns skyld? - alle har jo begrenset plads! For en bas-absorber, så er hjørnerne jo de vigtige - skal det så være "dybden ud fra hjørnet der tæller?
 
Tænker jo lidt på denne tråd?
 
 
Mvh
LBA75
 
 
 
 


Redigeret af LBA75 - 25-Februar-2013 kl. 10:56
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 21:53
Så er der bestilt lidt nyt til indvielsen af min nye hjemmekino.....
 
Skyfall
Open Range
Prometheus
The Avengers
 
 
 
Wink
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 22:24
Hej



Så er der sket lidt nyt igen...... noget nyt er opbygget, og noget pillet ned og bygget lidt om og op igen Embarrassed


Først så kom mit "skumgummi/foam" til baffelvæggen - 10 mm tyk i sort/gråt.....så er det bare igang med limen!


Der prøves og måles..... og den første stribe til højre er halvt limet på.


Sideløbende med limning af skumgummi/foam på baffelvæg, arbejdede jeg med isolering og tiltag for at forbedre støjdæmpning mellem 1.st og stueetagen......
Har lukket alle sprækker mellem vægge og spærbjælker og detsuden smidt yderligere 200 mm isolering i skunken.


Da jeg fjernede den hvide kabelbakke, så så jeg til min skræk, at der var en 1-2 cm sprække mellem væg og gulv..... next stop mine børns lofter i stueetagen.... intet under at der var ganske "lydt"
Det er nu stoppet til med isolering, skum og mere isolering.....


2. stribe med skumgummi/foam er ved at blive monteret, mens jeg sideløbende arbejder med isolering bag/under min kabelbakke.


Så er der lavet hylder til mine LCR (Disse bliver dog fjernet igen, pga udfordringer med at montere isolering til absorbering på bagvæggen. Confused)


Så starter "absorberings festen"..... fik ikke noget svar på mit spørgsmål i mit forrige indlæg, så fulgte de fleste råd og anvisninger, som jeg kunne læse mig til herinde.
Mine LCR hylder blev fjernet igen, og der blev monteret 200mm "spær-bjælker" på bagvæggen.
Der blev derefter installeret 100 m "flexibats" i den yderste del - så resultatet er 100mm isolering og 100mm "hulrum"
Alt dette hviler i en skillerumsprofil på gulvet og derefter 2 lag med "lyd-trins-plader" under. 


Her ses isolering og hulrummet bag, samt de 2 lag "lyd-trins-plader".


Næsten færdig med skumgummi/foam og arbejdet med isolering/absorbering bag, skrider roligt frem...


Lille stof test: min grå maling.... selvom at den er super mat... reflekterer for meget lys.
Planen er nu, at lime sort scenemolton på væggen foran lærredsvæg (der der allerede er malet gråt + lidt ekstra) - ses ikke på billedet, men effekten er markant!!
Testede bare med noget "spraylim" og stoffet kan forholdsvis nemt rives af, skulle man fortryde i fremtiden.


Arbejdet skrider frem..... 


Så er der kommet isolering på hele bag-væggen, og alt skumgummi/foam er monteret.
Burde isolering gå helt op til loftet???


Så er der skåret ud til LCR og gulvtæppet er monteret igen.
Har genbrugt mit eksisterende gulvtæppe.... men det "burde" være sort/mørkt..... bliver måske et fase 3 projekt eller måske bare en lille stribe sort tæppe foran lærredsvæggen.....???


Nu med 3 x LCR monteret på sin plads..... (føles lidt "klein" i forhold til Mr. Jonas`projekt Wink)


Sådan ser det ud bagfra baffelvæggen..... måtte jo ombygge mine tidligere LCR hylder, for at lave plads til isolering på en nem måde.
Den midterste hylde er monteret igen......for afstivning og ikke mindst til et huse min nye Emotiva XPA-3 effektforstærker.
Min gamle anlægsreol er også skubbet ind på plads igen.... så alt kommer bag lærredsvæggen!




Det var alt for i dag.......
Kan som en sidebemærkning nævne, at hustruen var på besøg i rummet i dag, og hun kommenterede den forbedrede akustik.... uden at blive stilt ledende spørgsmål!....... dejligt at det virker, og at "ikke troende" bemærker forskellen  Clap

Satser på at det skal sættes til i morgen, samt at lærredsrammen skal monteres med lærreds-dug.



Spørgsmål:
Skal isoleringen gå helt op til taget, eller er det bedre med lidt "luft" så rummet bag kan "ånde".... der er jo også et vindue derinde??

Er det bedst med 100mm isolering og 100 hulrum, eller skal jeg lave 200 mm isolering?

Skal vel lave nogle mere dedikerede "bas-traps" i hjørnerne - hvor meget og hvor "dybe" skal de være?





Anyhow - nu er det tid til et afsnit "Fringe" sammen med fruen  - natter.
Mvh
LBA75


Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 23:37
jeg vil nok lede der være frit i topen så der kan "ånde",hvis der er yder mur du har der så mo du heler ikke after isolere mere and 1/3 af den menge som du har i selve vægn pg kondens, hvis der komer mære and de 1/3 så skal de ny dampspær  der fik jeg af vide 

da du har plads i hjørnene så kan du med fordel laver "bas- traps" hvis der er behov

nu nævner du at din emotiva kommer til at stå på den hylde i midten, der  vil jeg have min betenkning pg alt der isolering du har bagved, der vil konstant dryse små partikler på den ,
du bürde beklade den isolering med billig  stof fra ikea eller jysk for at forhidre isolering at komme i rumet,

PS: der er bileder af mit troldtekt projekt med stof imelem isolering og rumet på side 20 i dit tråd  


Redigeret af sani - 26-Februar-2013 kl. 23:39
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 11:13
Der er nemlig en risiko for mugdannelse på væggen bagved isoleringen. Tror faktisk du bør lave luft i bunden også, så der bliver et luftflow
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 11:22
Hej begge 2


Tak for svar.... jammen det bliver intet problem at lave luftflow både oppe og nede.
Oppe kan jegbeholde det som det er, og nede skal jeg alligevel have lavet lidt gennemføring i isoleringen til kabler mm.



Mvh
LBA75
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:


nu nævner du at din emotiva kommer til at stå på den hylde i midten, der  vil jeg have min betenkning pg alt der isolering du har bagved, der vil konstant dryse små partikler på den ,
du bürde beklade den isolering med billig  stof fra ikea eller jysk for at forhidre isolering at komme i rumet,



Hej Sani



Tak for det gode råd..... der er bestilt stof fra "Priebe.dk", så hele bagvæggen skal beklædes med sort stof.



Mvh
LBA75
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 20:33
Hej


Dagens update..... tjaaa, desværre ikke sket det helt store.
Ambitionerne var at betrække lærredsrammen med den nye AT dug, og havde også en dialog med P.Las for lidt gode råd og how-to-do. Han har skudt/stiftet sit lærred på, men jeg prøver nu først med de medfølgende "lister".
Dog endte dagen med 3 timers computer "telefon support" med svigermor, så de kunne få deres emails til at virke igen.... fixed!..... så nåede kun at montere listerne.


Dog kom der en lille gave, så I kan da få et par billedder af den nye amp.
1 stk Emotiva XPA-3 effektforstærker.
3 x 200W RMS i 8 Ohm.
3 x 300W RMS i 4 Ohm
Transformer rating: 850 VA
Kampvægt: 26 kg









Valgte den bla. ud fra følgende:
Valget faldt på denne pga. flere ting
1) God kritik fra flere medier og brugere.
2) Fordelagtig pris
3) God mængde Watt og amp.
4) 3 kanaler i et kabinet (LCR)
5) 12v Trigger (til min Anthem)


Skal sættes til i morgen Tongue



Mvh
LBA75


Redigeret af LBA75 - 27-Februar-2013 kl. 20:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu