recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBasta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 00:46
Kan det ses online et sted?
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Kan det ses online et sted?
 
du kan se den på sputnik
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 03:39
Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.
 
Enig, programmet er generelt væsentligt mere useriøst end de ting de kritiserer. Det MÅ kunne lade sig gøre at lave oplysende forbruger-tv der er interessant nok til at folk gider glo på det, uden at det skal være Ekstra Bladet i tv-form. Jeg synes det er enormt irriterrende at de gør så meget ud af de tekniske tests af tingene, og så planter en ekstremt sensationsliderlig reportage ovenpå.


Redigeret af AV Precision - 09-Januar-2010 kl. 09:14
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:


jeg synes da at programmet belyser nogle vigtige faktorer for samfundet. Jeg synes det er forkert at sige at det er et af de mindst seriøse programmer i dansk tv bare fordi at de rammer branchen. Det er jo et forbruger program. Og de har jo ret.
 
Nu er det lidt nemt at sige at det bare er fordi de rammer branchen at jeg kalder programmet useriøst, især når jeg netop har bakket programmets kritik op. Jeg brokker mig over dét program ved enhver tænkelig lejlighed, men det opdager du naturligvis ikke når det ikke har med denne branche at gøre, for så sker det jo ikke hér. Jeg har venner der ser det konsekvent, og derfor har jeg nogle gange været tvangsindlagt til at se det, og selv når de har 100% ret i den kritik de fremfører, og det er en ualmindeligt god sag de fører, så krummer jeg tæer over den journalistiske stil. Jeg synes det er en enormt usympatisk tankegang at det er i orden at tilsvine folk med alle midler, så længe det er "i forbrugernes interesse". Det har ikke en kæft med forbrugeroplysning at gøre, det er ren sensationsjournalistik. Forbruger-delen er bare midlet, og tilfældigvis et ganske effektivt middel.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 09:46
Jeg er enig med dig der Otto

Journalisterne kan hurtigt blive trættende at høre på. Men det synes jeg egentlig, er et generelt problem blandt dem. Det samme sker, når der er interviews i tv2 nyhederne, om et stort emne, og de snakker med den "skyldige". De stiller spørgsmål, mange gerne vil have besvaret. Problemet er så at når modparten kommer med sine argumenter, bliver de afbrudt med et nyt spørgsmål, inden de er færdig. Derfor føler man også tit, at man aldrig får hele forklaringen med. Så det der startede some et interview, hvor modparten har mulighed for at forklare sig selv, løber til sidst ud i det rene mudderkast fra journalistens side.

Jeg har i hvert fald tit følt, at jeg ikke har fået hele forklaringen med, og det gør ofte hele interviewet ubrugeligt for mig.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Journalisterne kan hurtigt blive trættende at høre på. Men det synes jeg egentlig, er et generelt problem blandt dem.

Enig. Mange journalister er mere interesserede i at fungere som anklager end at få sagen belyst.

Derfor ser man alt for tit, at offeret - sagligt eller usagligt - forsøger at forklare, hvad der faktisk er sket, så man bedre kan tage stilling til, om der overhovedet er noget at kritisere. Men i stedet for at bore mere i disse argumenter og se, om de holder, ignorerer journalisten totalt offerets argumentation og bliver ved med at køre rundt i spørgsmål af typen "Kan du ikke selv se, at det er for dårligt?" og "Hvad vil du gøre for, at det ikke sker igen?"

Der var et godt eksempel i går i sagen om de 56 slettede mails i beskæftigelsesministeriet. Ministeren (som jeg virkelig ikke kan lide, så her er jeg ikke farvet til hans fordel) lød faktisk til at have en ret interessant forklaring, men han blev afbrudt så meget, at vi aldrig fandt ud af om den holdt. Men vi fik så meget med, at jeg tror, at det var det her, han forsøgte at forklare:

Disse mails var reelt ikke slettede. De var flyttet fra en forkert placering til en korrekt placering. Forseelsen bestod alene i, at man åbenbart kun må kopiere en mail til den korrekte placering, ikke flytte den.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:04
Uanset indslaget, så kan man vel sige at man betaler for meget for de helt dyre HDMI-kabler i forhold til ydelse.   Køber man et billigt kabel der ikke virker, ja så er det jo bare ned og bytte...
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Uanset indslaget, så kan man vel sige at man betaler for meget for de helt dyre HDMI-kabler i forhold til ydelse.   Køber man et billigt kabel der ikke virker, ja så er det jo bare ned og bytte...
 
Kan man jo kun hvis der er en fejl i kablet. Dvs den går ikke hvis man har bøjet og drejet stikket så meget det er gået løs, eller hvis man køber 15 meter for 100kr og tror det kan køre 1080p
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.
 
Enig, programmet er generelt væsentligt mere useriøst end de ting de kritiserer. Det MÅ kunne lade sig gøre at lave oplysende forbruger-tv der er interessant nok til at folk gider glo på det, uden at det skal være Ekstra Bladet i tv-form. Jeg synes det er enormt irriterrende at de gør så meget ud af de tekniske tests af tingene, og så planter en ekstremt sensationsliderlig reportage ovenpå.

Nemlig. Ved at gøre det på denne måde, skyder de sig selv i foden, da de mister de seere, som forventer reel journalistik. Programmets intentioner er gode nok (håber jeg - måske er de bare ude på at hænge folk ud), og de har en fin pointe, men som du skriver, er der andre måder at nå frem til samme resultat på, uden rendestens-journalistik.
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:32

Hvad gør de med alle de kabler som kommer ind til dem igen?

Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:56
Desværre er "i forbrugernes interesse" blive en blanco check for at hænge folk ud, i den senest tid, været flere eksempler, kan i flæng nævn Fældegården sagen (som har ødelage flere af personalet liv), muhammedkrisen (hvor man genoptrykke tegningen gang på gang "i forbrugernes interesse") og sidst modet på Maria Møller Christensen, hvor man hænge en mand ud med bilde og navn, hans live er for altid ødelagt.

Derved blive presse i Danmark også til den dømme ret, før at domstole har tale, i Danmark er man uskyldig til man er dømt, men ikke mere, her er den Danske presse blive til de ny domstol, dette er en farlig udvikling. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu