Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1134
|
Emne: Vil du købe de nye 3D produkter ? Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:46 |
Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres mening om de nye 3D produkter, der er på vej ind på markedet. Vil folk skifte deres tv, afspillere osv ud for disse nye 3D produkter. Jeg ved godt, at det er de færreste, der har set nogle af produkterne. Så, det er naturligvis kun ud fra hvad i har læst og set af billeder på nettet.
Mvh
Bowie
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12378
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:48 |
Ned med 3d
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:51 |
Det bliver spændende at se,men det varer sikkert mindst et par måneder efter intro inden jeg springer på
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Lomholt
Junior bruger
Oprettet: 29-December-2009
Point: 21
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:56 |
Kunne I ikke lige linke til nogen af de konkrete 3D produkter i taler om. Der er vel en del forskellige, eller??
|
 |
Speednut
Super bruger
Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:58 |
Jeg holder mig væk fra 3D. Jeg gider ikke sidde med briller, når jeg skal se film. Det er bare en ny metode til at få folk til at skifte udstyr igen.
Mine penge får de ikke
|
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
 |
MF1971
Guld medlem
Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 512
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 19:58 |
Jeg må indrømme, at jeg synes det er ved at være for meget. Det går sgu lidt for stærkt. Jeg sad og regnede ud at man inden for de sidste 5 år har skulle skifte tv 3 gange, hvis man ville være med helt fremme. Først skulle skærmen være HD-ready, derefter Full-HD og nu 3D og de har allerede Ultra-HD i støbeskeen. Jeg har fuldt med de sidste 15 år og kan godt lide at der sker noget nyt på markedet, men det virker som om vi bliver udnyttet en del fra producenternes side.
Så nej, jeg vil ikke skifte mit dejlige tv ud de næste 3-4 år.
Mvh Michael/MF1971
|
Mvh
Michael/MF1971
Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:36 |
Når man tænker over det er 3D vel på høje tid!
Nu har vi haft TV i så mange år hvor vi har set verdenen med et øje (prøv at lukke det ene øje og se dig omkring).
Tror da det bliver meget sjovt at få hjem i stuen.
Men 3D er ikke noget jeg vil give ret meget ekstra for (hvilket heller ikke bilver tilfældet), man skifter sikkert TV indenfor 2-3 år alligevel. Der kommer hele tiden noget nyt og bedre.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:40 |
Jeg synes det lyder spændende, jeg har intet problem i, at sidde med briller på.
@Naiera: Hvorfor ned med 3D ?
@Speednut: Hvorfor gider du ikke sidde med briller ?
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:03 |
Speednut skrev:
Jeg holder mig væk fra 3D. Jeg gider ikke sidde med briller, når jeg skal se film. Det er bare en ny metode til at få folk til at skifte udstyr igen.Mine penge får de ikke
|
Enig
DET HANDLER KUN OP AT FINDE PÅ NYT....,
OG DERVED TJENE.. ENDNU FLERE PENGE OG PROFIT
Vi er simpelthen for dumme, hvis vi hopper på "denne finte"
|
E.L.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12378
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:08 |
Hans j skrev:
@Naiera: Hvorfor ned med 3D?
|
Jeg synes at idéen i sig selv er noget pjank. Det tilføjer kun en wow-fornæmmelse og gør ikke noget videre for oplevelsen af historien. Desuden mener jeg ikke at 3d-film ser ud på nogen måde som vi oplever virkeligheden. Derudover er jeg træt af at firmaerne bare hopper på idéen fordi det er en undsyldning for ENDNU ENGANG at sælge os nyt udstyr. Der kunne snildt gøres MEGET ved billedkvaliteten, byggekvaliteten, brugerinterfacet osv. på samtlige tv på markedet (inkl. Panasonic plasma), uden at skulle hoppe på en 3d-bølge. I stedet hopper firmaerne i med begge ben og fortsætter deres dovne udvikling. Desuden mener jeg også, at der er masser at gøre med '2d'-film og lignende som det er i dag, uden at tilføje en ekstra dimension. I stedet for at fokusere på kvalitetsfilm vil vi nu se endnu mere skrammel fra MTV-instruktører og Michael Bays-wannabes, der ikke gør andet end levere en omgang effekter i 3d. Fokusen, frygter jeg (og med god grund, mener jeg), vil flytte (endnu mere) fra indhold og over på stil.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:21 |
Nu tror jeg man skal huske på at der er en stor udvikling igang mht. 3D, således at det skulle blive væsentligt bedre end det vi kender i dag med de farvede papbriller, og HVIS det bliver rigtigt godt, med briller der er behagelige at have på, så er jeg da bestemt ikke afvisende.
Om vi er "for dumme at hoppe på den finte" vil jeg mene er en overdrivelse, for hvor var vi hvis der ikke kom nyt til ? Sort/hvid, mono ? Nej udviklingen er jo valgfri,men alligevel er der jo ikke mange der ville købe et billederørs-tv i dag...
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:28 |
Naiera skrev:
Hans j skrev:
@Naiera: Hvorfor ned med 3D?
|
Jeg synes at idéen i sig selv er noget pjank. Det tilføjer kun en wow-fornæmmelse og gør ikke noget videre for oplevelsen af historien. Desuden mener jeg ikke at 3d-film ser ud på nogen måde som vi oplever virkeligheden.
Derudover er jeg træt af at firmaerne bare hopper på idéen fordi det er en undsyldning for ENDNU ENGANG at sælge os nyt udstyr. Der kunne snildt gøres MEGET ved billedkvaliteten, byggekvaliteten, brugerinterfacet osv. på samtlige tv på markedet (inkl. Panasonic plasma), uden at skulle hoppe på en 3d-bølge. I stedet hopper firmaerne i med begge ben og fortsætter deres dovne udvikling.
Desuden mener jeg også, at der er masser at gøre med '2d'-film og lignende som det er i dag, uden at tilføje en ekstra dimension. I stedet for at fokusere på kvalitetsfilm vil vi nu se endnu mere skrammel fra MTV-instruktører og Michael Bays-wannabes, der ikke gør andet end levere en omgang effekter i 3d. Fokusen, frygter jeg (og med god grund, mener jeg), vil flytte (endnu mere) fra indhold og over på stil.
|
Har du set Avatar? super film, og mega fed 3D fornemmelse. Visuelt den bedste film der nogensinde er lavet efter min mening, og især pga. 3D effekten, det er bare så meget federe at se på.
Glæder mig også til 3D spil, da jeg var på IFA så jeg et demoklip fra motorstorm, hvor mudderet flyver ud af skærmen. så jeg er slet ikke enig, det giver meget mere end højere kontrastforhold, og andre små forbedringer, det er kommet for at blive.
Udviklingen går hurtig, hvad regner i med? hvis Panasonic ikke lavede noget nyt som de kunne sælge, ville de jo gå konkurs, stop med de konspirations teorier, det er sådan det frie marked fungere 
|
Get HIFI or die trying c",
|
 |