recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona og provisionsprikken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFona og provisionsprikken?

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 14:31
Otto, jeg siger ikke at folk bliver snydt, men, at sønnen ringer til hans forældre og siger til dem at de er blevet taget ved næsen af den smarte sælger i butikken. Sandheden er dog, at folk jo selv er ansvarlige for deres penge, og det er sælgerens opgave at tjene penge ind til butikken. Nej, folk bliver ikke snydt, men, mange føler sig snydt når de f.eks får at vide af sælgeren i butikken at "LED" bare er det bedste, og så finder de ud af, at det ikke helt holder.

EDIT: Otto, nu vil jeg ikke ligefrem kalde www.flatpanels.dk for "kloge fætter Åge" som sønnen spurgte til råds hos. Jeg synes at Rasmus og co. gør et fint stykke arbejde generelt. Men, ork jada, jeg kender også en klog fætter Åge som bare VED at Samsung LCD er det bedste man kan købe for penge. Det må han da godt mene. Wink


Redigeret af Firebird - 18-Februar-2010 kl. 15:01
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 14:42
Firebird
 
26" = 28".
Alt efter hvor du måler på billedrøret... Wink
 
M.h.t. priser, så var det ofte dobbelt op eller mere, ved at gå f.eks. fra den billigste til den dyreste Philips.
 
M.v.h.
 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Firebird
 
26" = 28".
Alt efter hvor du måler på billedrøret... Wink
 
M.h.t. priser, så var det ofte dobbelt op eller mere, ved at gå f.eks. fra den billigste til den dyreste Philips.
 
M.v.h.
 


Også i 1981 hvor jeg var seksten? Nej, det var vidst nærmere fra midten af firserne. Pyyyh, ellers er jeg sgu gået glip af noget dengang jeg var teenager. Nå, jeg havde jo også kun fest og damer i hovedet. Embarrassed


Redigeret af Firebird - 18-Februar-2010 kl. 14:54
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:



EDIT: Otto, nu vil jeg ikke ligefrem kalde www.flatpanels.dk for "kloge fætter Åge" som sønnen spurgte til råds hos. Jeg synes at Rasmus og co. gør et fint stykke arbejde generelt. Men, ork jada, jeg kender også en klog fætter Åge som bare VED at Samsung LCD er det bedste man kan købe for penge. Det må han da godt mene. Wink
 
Nu taler jeg ikke om nogen bestemt situation. Fakta er at selv blandt "kloge fætter åge'rne", rammer Flatpanels og Recordere stadig kun mindretallet. Der er rigtigt mange der søger "rådgivning" hos familie og venner, og får mindst lige så fejlagtig rådgivning som af en ikke-uvildig sælger. Det er sådan set bare dét jeg vil sige. Det gælder naturligvis ikke HVER gang, ligesom det ikke gælder hver gang at en sælger er uduelig eller pengegrisk.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:



EDIT: Otto, nu vil jeg ikke ligefrem kalde www.flatpanels.dk for "kloge fætter Åge" som sønnen spurgte til råds hos. Jeg synes at Rasmus og co. gør et fint stykke arbejde generelt. Men, ork jada, jeg kender også en klog fætter Åge som bare VED at Samsung LCD er det bedste man kan købe for penge. Det må han da godt mene. Wink
 
Nu taler jeg ikke om nogen bestemt situation. Fakta er at selv blandt "kloge fætter åge'rne", rammer Flatpanels og Recordere stadig kun mindretallet. Der er rigtigt mange der søger "rådgivning" hos familie og venner, og får mindst lige så fejlagtig rådgivning som af en ikke-uvildig sælger. Det er sådan set bare dét jeg vil sige. Det gælder naturligvis ikke HVER gang, ligesom det ikke gælder hver gang at en sælger er uduelig eller pengegrisk.
Enig.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvad er det for årstal som du tænker på? Hvornår havde hvilke butikker 4-5 forskellige nye billedrørs modeller fra Panasonic i 26 tommer, og som kostede 11.000 kr.? Den tid som jeg tænker på, var dengang hvor der ikke kom 4-5 nye modeller i samme størrelse fra det samme firma hvert år. Altså, længe inden vi fik de første Plasma tv og LCD tv.

Hæhæ, du glemte det gamle mærke ITT. LOL
I 1990 gav jeg 4000 kr for et 20" goldstar TV med text-tv
 
I 1995 gav jeg ca. 15.000 kr for et 28" panasonic tv + en stereo video på tilbud!! (10K for TV & 5K for video)
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvad er det for årstal som du tænker på? Hvornår havde hvilke butikker 4-5 forskellige nye billedrørs modeller fra Panasonic i 26 tommer, og som kostede 11.000 kr.? Den tid som jeg tænker på, var dengang hvor der ikke kom 4-5 nye modeller i samme størrelse fra det samme firma hvert år. Altså, længe inden vi fik de første Plasma tv og LCD tv.

Hæhæ, du glemte det gamle mærke ITT. LOL
I 1990 gav jeg 4000 kr for et 20" goldstar TV med text-tv
 
I 1995 gav jeg ca. 15.000 kr for et 28" panasonic tv + en stereo video på tilbud!! (10K for TV & 5K for video)
I 2006 gav jeg 3.900 kr. for et 32 tommers JVC CRT tv. Det er godt at vide hvornår og hvad man bør bruge sine penge på.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som så får lov at stå i Dynamisk indstillingen og svitse folks øjenæbler.
 
Hvem taler om grov generalisering? LOL
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 11:02
Måske burde www.recordere.dk, få tryk en flyers som kan ligge hos de store elektronik kæder (et sted hvor den kan ses) og selvfølge især hos Fona, www.recordere.dk kunne måske få et samarbejdede i stand med forbrugerenævnet, derved gør men kunder opmærksom på at der er en uvildige sted kan kan få gode råd, før at man køber.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Måske burde www.recordere.dk, få tryk en flyers som kan ligge hos de store elektronik kæder (et sted hvor den kan ses) og selvfølge især hos Fona, www.recordere.dk kunne måske få et samarbejdede i stand med forbrugerenævnet, derved gør men kunder opmærksom på at der er en uvildige sted kan kan få gode råd, før at man køber.

Tror du selv på, at butikker vil uddele brochurer, som fortæller at man ikke kan stole på deres rådgivning? Confused
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 12:47
Problemet er jo at medierne styre sælgerne som de gør kloge åge. Så når medierne siger at samsungs led er det bedste, så mener sælgeren også dette, og sælgeren tror i bund og grund at han giver kunden en god rådgivning. Sælgeren syntes selv det står godt fordi han ikke ved hvad han skal se efter andet end det den alm kunde. Så kunden vil aldrig blvie "snydt" for de syntes billedet står godt. Hvis den tendens skal ændres skal sælgeren lærer mere om billedekvalitet. Men desværre har medierne meget at skulle have sagt. Jeg har da mistet kunder som gik ud af butikken igen fordi jeg prøvede at anbefale dem et plasma, så de mente at jeg ikke havde styr på tingene, men jeg har da også en del som bliver overbevist og føler de har fået den bedste service.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 12:55
Sigida.
 
Jeg kan tilslutte mig 100%.
Man kunder stiller sig på hælene, når man begynder at tale plasma, for "alle de andre steder" har de jo anbefalet LCD/LED. Når man så via fornuftig argumentation og fornuftige indstillinger, får vist de relle forskelle, så ender de oftest (95%) med en plasma.
Og det er også de kunder som kommer tilbage efterfølgende og siger: "Hold da op hvor er jeg/vi glade for det tv du solgte os. Det er en fornøjelse at se på".
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu