recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona og provisionsprikken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFona og provisionsprikken?

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Måske burde www.recordere.dk, få tryk en flyers som kan ligge hos de store elektronik kæder (et sted hvor den kan ses) og selvfølge især hos Fona, www.recordere.dk kunne måske få et samarbejdede i stand med forbrugerenævnet, derved gør men kunder opmærksom på at der er en uvildige sted kan kan få gode råd, før at man køber.
Det var da en gang lort at lukke ud undskyld mig. 
Hvad gør lige dette forum en bedre rådgiver end butikkerne? Når jeg læser herinde, så læser jeg næsten KUN personlige meninger når folk spørger til råds. Folk rådgiver næsten aldrig ud fra hvad kunden faktisk efterspørger, men hvad man personligt synes. Her tænker jeg specielt på alle de plasma forslag der kommer til kunder som efterspørger et TV som er så fladt for muligt og bruger lidt strøm. Her er Samsung LED jo den oplagte løsning, men alligevel bliver der råbt op om hvor fantastisk sort et plasma levere osv osv osv
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hr. og Fru Jensen tager en smut i byen for at købe en ny fladskærm. De kigger ind hos Fona hvor de tidligere har købt og fået en god behandling. Sælgeren fortæller dem at han har et rigtig godt tilbud til dem. Et "LED" tv som er nedsat. "LED er noget helt nyt, og bare det bedste", og så til "Kampagnepris"! Der var de godt nok heldige. De lader sig overbevise om at de gør en rigtig god handel. Få dage efter kommer den udeboende søn på besøg og spørger hans far hvad han gav for "LED" skærmen. Da han kommer hjem tjekker han lige på www.pricerunner.dk. Han finder ud af at hans forældre betalte 2.400 kr. mere med "tilbudet" i Fona end de kunne have fået det samme tv for i en webbutik. Ikke nok med dét. Ved et tilfælde kommer han ind på www.flatpanels.dk og opdager at hans forældre kunne have fået en noget bedre fladskærm i samme størrelse til en endnu lavere pris end selv prisen i webshoppen. Han ringer til hans forældre, og fortæller dem at de er blevet taget godt og grundigt ved næsen. De betalte for meget, for for lidt. Den slags historier er der desværre alt for mange af.
Det er bare SÅ forkert at trække pris i butikken vs. netbutik-kortet frem her. For hvor skal Hr og Fru. Jensen gå hen hvis de faktisk vil se TVet før de køber det? ja ikke netbutikken. 
Hvor kan de gå hen hvis de har nogle spørgsmål omkring brugen af TVet? Ja ikke netbutikken.
Hvor kan de få rådgivning om hvilket TV som passer dem bedst? Ja SLET ikke netbutikken.

Så kunne de gå ind på flatpanels og få rådgivning og med 99% sikkerhed få anbefalet et plasma ligemeget hvad de ellers havde af behov.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:12
Heldigvis har vi også internet medierne, og generelt bør man altid være kritisk før man køber f.eks en fladskærm. Jeg synes at folk der bare stoler blindt på dét en sælger siger, og ikke først informerer sig grundigt flere steder, f.eks på internettet, er ret naive. Jeg hører tit: "Dét vidste jeg godt nok ikke". Så plejer jeg at sige noget i denne stil: Hvis man ikke undersøger tingene grundigt, får man ingen viden.

Der er desværre alt for mange mennesker som bare køber fladskærme og alt muligt andet, uden at tænke sig om. Ganske enkelt fordi de ikke har gjort sig umagen, at undersøge tingene grundigt. Hvis de så finder ud af, at de har lavet nogle dumme handler, bliver de vrede på omverdenen, men, folk er selv ansvarlige for deres penge. Laver man en dårlig handel, bør man først give sig selv skylden, og ikke bare føle sig snydt. Det er alt for nemt.

Hvis jeg laver en god handel et sted, kommer jeg igen, og laver en ny god handel samme sted. Eller flere gode handler. LOL


Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 13:13
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Der er desværre alt for mange mennesker som bare køber fladskærme og alt muligt andet, uden at tænke sig om. Ganske enkelt fordi de ikke har gjort sig umagen, at undersøge tingene grundigt. Hvis de så finder ud af, at de har lavet nogle dumme handler, bliver de vrede på omverdenen, men, folk er selv ansvarlige for deres penge. Laver man en dårlig handel, bør man først give sig selv skylden, og ikke bare føle sig snydt. Det er alt for nemt.
 
Helt enig!
Men desværre går den offentlige mening i retning af, at ethvert individ i Danmark skal kunne lægge hjernen hjemme i garderoben og tage ud i byen og handle bevidstløst ind. Og hvis man føler sig snydt, så klager man bare - smider en masse brok i diverse fora og skynder sig og ringe til Forbrugerstyrelsen. Dead
 
M.v.h.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:28
Nemlig Henrik B. Jeg har arbejdet 4år i fona nu og har pt kun haft en utilfreds kunde på en plasma skærm og det var kun fordi det larmede og der var opstået burnin(retention) på skærmen. Ja kunderne bliver nærmest forbavset over jeg står og anbefaler dem en plasma. De siger det bruger mere strøm, så siger jeg bare er de 300kr ekstra om året du skal spændere mere i elforbrug ikke godt givet ud hvis du så får et billede du bedre kan nyde i de 360 dage om året du ser tv. Så kommer de med at man kan ikke se tv om dagen. Så skal man sige jamen fru jensen det har du ikke kunne de sidste 50år du har haft tv, så du skal jo ikke til at tilvænne dig en ny tilværelse, og du ser formentlig også mest tv om aftenen og hvem gider at nyde en god film midt om dagen. og så viser jeg hudtonerne og farverne som har større punch og mere naturlighed end lcdskærmen. Så kommer indvendigen jamen det står ikke ligeså skarpt, så siger jeg ja det har du ret i, men hjemme i din stue vil det blødere billede være mere behageligt at se på, da lysstyrken vil være for højt i alt andet end et butikslokale :p så er den solgt :P Thats how its done.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:30
SÅ hører man efter sin kollega sige til en kunde at plasma er død og kan kun bruges i en mørk kælder men nej den nye samsung led er et fantastisk billede. Hehe dem har jeg stadig ikke fået overbevist, hvordan overbeviser jeg dem. De syntes billedet på plasmaen er kedeligt, de snakker om strømforbrug og reflektioner.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hr. og Fru Jensen tager en smut i byen for at købe en ny fladskærm. De kigger ind hos Fona hvor de tidligere har købt og fået en god behandling. Sælgeren fortæller dem at han har et rigtig godt tilbud til dem. Et "LED" tv som er nedsat. "LED er noget helt nyt, og bare det bedste", og så til "Kampagnepris"! Der var de godt nok heldige. De lader sig overbevise om at de gør en rigtig god handel. Få dage efter kommer den udeboende søn på besøg og spørger hans far hvad han gav for "LED" skærmen. Da han kommer hjem tjekker han lige på www.pricerunner.dk. Han finder ud af at hans forældre betalte 2.400 kr. mere med "tilbudet" i Fona end de kunne have fået det samme tv for i en webbutik. Ikke nok med dét. Ved et tilfælde kommer han ind på www.flatpanels.dk og opdager at hans forældre kunne have fået en noget bedre fladskærm i samme størrelse til en endnu lavere pris end selv prisen i webshoppen. Han ringer til hans forældre, og fortæller dem at de er blevet taget godt og grundigt ved næsen. De betalte for meget, for for lidt. Den slags historier er der desværre alt for mange af.
Det er bare SÅ forkert at trække pris i butikken vs. netbutik-kortet frem her. For hvor skal Hr og Fru. Jensen gå hen hvis de faktisk vil se TVet før de køber det? ja ikke netbutikken. 
Hvor kan de gå hen hvis de har nogle spørgsmål omkring brugen af TVet? Ja ikke netbutikken.
Hvor kan de få rådgivning om hvilket TV som passer dem bedst? Ja SLET ikke netbutikken.

Så kunne de gå ind på flatpanels og få rådgivning og med 99% sikkerhed få anbefalet et plasma ligemeget hvad de ellers havde af behov.


Det er da ikke forkert. Store koncerner som f.eks Fona kan få meget større rabatter end en netbutik der har en årlig omsætning på f.eks 20 millioner.

Med den rådgivning der er mange i mange butikker, skal man ikke undre sig over at stadigt flere køber fladskærme og andet ind på nettet. Hvis jeg selv gerne ville købe en bestemt fladskærm lokalt, men, forretningen ikke vil give mig en lige så god pris som en netbutik, kan jeg ikke se noget galt i at købe hos netbutikken. Hvis jeg synes at prisforskellen er for høj, jamen, så er den for høj. For mig! Jeg er ret kold på det område.

Når der er nogle gode tilbud i Netto, tager jeg heller ikke til Føtex for at betale mere for de samme produkter. Gør du?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

SÅ hører man efter sin kollega sige til en kunde at plasma er død og kan kun bruges i en mørk kælder men nej den nye samsung led er et fantastisk billede. Hehe dem har jeg stadig ikke fået overbevist, hvordan overbeviser jeg dem. De syntes billedet på plasmaen er kedeligt, de snakker om strømforbrug og reflektioner.
 
Man viser dem bl.a. hvad den ringe betragtningsvinkel på en LCD/LED, gør ved billedet.  Wink
 
M.h.t. strømforbrug, så er forskellen ikke større, end hvad der svarer til prisen på en isvaffel, hver måned. Skift én pære til en sparepære, så går det lige op.
Kommer de fra et 28" billedrørs-tv, vil de ikke opleve større strømregning, hvis de skifter til en 42" plasma. Og med de kommende Pana skærme får strømforbruget yderligere et kæmpe hak nedad..
 
M.v.h.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

SÅ hører man efter sin kollega sige til en kunde at plasma er død og kan kun bruges i en mørk kælder men nej den nye samsung led er et fantastisk billede. Hehe dem har jeg stadig ikke fået overbevist, hvordan overbeviser jeg dem. De syntes billedet på plasmaen er kedeligt, de snakker om strømforbrug og reflektioner.
OMG LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Med den rådgivning der er mange i mange butikker, skal man ikke undre sig over at stadigt flere køber fladskærme og andet ind på nettet. Hvis jeg selv gerne ville købe en bestemt fladskærm lokalt, men, forretningen ikke vil give mig en lige så god pris som en netbutik, kan jeg ikke se noget galt i at købe hos netbutikken. Hvis jeg synes at prisforskellen er for høj, jamen, så er den for høj. For mig! Jeg er ret kold på det område.
 
D.v.s. at du er indstillet på, fremover, at det koster f.eks. 500,- at gå ind i en forretning, for at få råd og vejledning, og se modellerne op mod hinanden? 500,- som du så kan få refunderet, hvis du køber en skærm dér.
 
For du "nasser" jo på personalets uddannelse og viden, husleje, strøm m.v., når du forventer "internetpriser" i butikkerne.
 
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:


Når der er nogle gode tilbud i Netto, tager jeg heller ikke til Føtex for at betale mere for de samme produkter. Gør du?
 
Dårlig sammenligning! For når du handler madvarer, tager du jo også bare selv på hylderne. Du har ikke behov for at få en masse at vide af personalet o.s.v.
 
M.v.h.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:55

Yes henrik især på led skærmene er betragtningsvinklen virkelig elendig man skal bare træde et skridt til siden og den mister farve. Men lige pt har vi ingen rigtig plasma skærme, de er udgået indtil de nye modeller kommer.

Hehe Firebird.
 
Hvordan overbeviser dem, det er jo mega nemt med kunderne, men nej kollegaerne siger at billedet er mørkt kedeligt og hvidt er gråt og så kan man spejle sig i billedet og så koster de mere i strøm.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Med den rådgivning der er mange i mange butikker, skal man ikke undre sig over at stadigt flere køber fladskærme og andet ind på nettet. Hvis jeg selv gerne ville købe en bestemt fladskærm lokalt, men, forretningen ikke vil give mig en lige så god pris som en netbutik, kan jeg ikke se noget galt i at købe hos netbutikken. Hvis jeg synes at prisforskellen er for høj, jamen, så er den for høj. For mig! Jeg er ret kold på det område.
 
D.v.s. at du er indstillet på, fremover, at det koster f.eks. 500,- at gå ind i en forretning, for at få råd og vejledning, og se modellerne op mod hinanden? 500,- som du så kan få refunderet, hvis du køber en skærm dér.

Nej da, men jeg er typen som skam godt kunne finde på at købe en fladskærm som jeg har set på en messe, eller hos en af mine venner. Jeg ville heller ikke være bange for at købe en fladskærm hos en netbutik, uden at jeg har set den i en butik. Hvis skærmen er blevet anbefalet flere steder på nettet af profesionelle og folk som har købt den, og dermed har pratiske erfaringer med den hjemme i deres stuer.
 
For du "nasser" jo på personalets uddannelse og viden, husleje, strøm m.v., når du forventer "internetpriser" i butikkerne.

Det er et meget groft udtryk. Jeg køber andre elektroniske produkter end tv i butikerne. Hver gang jeg handler ind i Bilka, "nasser" jeg sgu da heller ikke på Bilka, bare fordi de har fladskærme stående, og jeg ikke køber min fladskærm i Bilka, men, f.eks i Fona eller i en netbutik, fordi jeg kunne få en bedre pris dér. Bilka tjener da stadigvæk penge på mig. Godt for Bilkas aktionærer.
 
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:


Når der er nogle gode tilbud i Netto, tager jeg heller ikke til Føtex for at betale mere for de samme produkter. Gør du?
 
Dårlig sammenligning! For når du handler madvarer, tager du jo også bare selv på hylderne. Du har ikke behov for at få en masse at vide af personalet o.s.v.

Det gør jeg heller ikke hvis jeg køber en af de nye Panasonic plasma tv. Skal vi vædde?
 
M.v.h.

Wink


Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 14:01
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu