recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRHD er væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDRHD er væk

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Så nu har jeg fået DR HD, Animal Planet HD og NG Wild HD tilbage på mit Panasonic S10 fjernsyn.

Yep... Jeg har dog kun den lille pakke men DR HD er nu tilbage igen... DEJLIGT...!

Så YouSee fik faktisk fikset problemet, ganske som de lovede mig lørdag formiddag. Clap

Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 18:37
Så nu har jeg fået DR HD, Animal Planet HD og NG Wild HD tilbage på mit Panasonic S10 fjernsyn.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Ja i skrivende stund mangler der SDT (Service Descriptor Table) på en masse af frekvenserne og så vil et almindeligt tv eller en boks ikke finde nogen kanaler.
Det er givetvis noget der er løst inden længe.


Jeg har lavet ny tråd med oversigt over kanalændringerne som YouSee gennemfører tirsdag den 2. februar. Det er denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75069&title=yousee-kanalndringer-2-februar

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 11:22
Ja i skrivende stund mangler der SDT (Service Descriptor Table) på en masse af frekvenserne og så vil et almindeligt tv eller en boks ikke finde nogen kanaler.
Det er givetvis noget der er løst inden længe.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 10:58
DR HD er igen dukket op på mit TV med dvb-c tuner men tilgengæld mangler der en stor bunke andre kanaler, både kanaler fra fuldpakken som jeg har og kanaler som det er muligt at tilkøbe. Har fortaget en fuld scanningen på alle dvb-c kanaler. Nå men det kommer nok til at virke imorgen igen, når Yousee er færdig med at rode rundt med kanalerne LOL
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 10:51
YouSee foretager kanalændringer i morgen, tirsdag den 2. februar. Nærmere tidspunkt er ikke angivet.

Da de driftsforstyrrelse der bl.a. angår modtagelse af DR HD ikke synes løst i øjeblikket, vil det nok være klogt, at de der bruger tv'ets indbyggede tuner, ikke foretager en kanalsøgning, før YouSee i morgen har gennemført kanalændringerne.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Ja - jeg bruger net-id 421 Klip...
Det undrer mig at man godt kan bytte om på rækkefølgen af kanalerne, men når man så tænder igen dagen efter, så er de tilbage hvor de var, da de blev læst ind? Meget irriterende, men man kan vel vænne sig til det.
Du bliver nødt til at slå dig til tåls med den rækkefølge programmerne lægges ind i.
Nogle Fladskærme placerer programmer i en rodebunke der næsten ikke er til manuelt at sortere på plads efter eget ønske, derfor er de specielle Fladskærmsnet oprettet.
Næsten alle netværk designet til Fladskærme har samme rækkefølge som YouSee digitalbokse.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Jeg har forstået det på den måde at det kun er dem, som har lavet en ny kanalsøgning her i weekenden, som ikke har fået DR HD med.


Ja men det er IKKE tilfældet... Det er ikke sådan det hænger sammen...

Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Knudsen, jeg vil ikke foreslå det her, for det går du sikkert ikke med til. Det kunne være sjovt hvis du vil genindlæse kanalerne på Sony'en og se om DR HD forsvinder. Evt. gøre det på Panasonic'en også, hvis nu problemet skulle være rettet i mellemtiden. Hvis DR HD er på begge tv efter denne omgang, så må alting vel være i orden. Hvis DR HD forsvinder på Sony'en, så må problemet vel ligge hos YouSee? Hvis DR HD ikke forsvinder på Sony'en, så må det være Panasonic, der har lavet en fadæse.


Det har jeg skam også overvejet... Og jeg har skam forsøgt flere gange (back to factory settings - og starte HELT forfra) på Panasonic'en med samme resultat. Så det ka' være jeg laver denne test senere i dag på Sony'en...! Det tager under 2 minutter at lave startup indstillingerne... og så passer den ellers sig selv i små 10 minutter... Men sæt nu jeg mister DR HD Wink - Jeg syntes faktisk det er en MEGA FED kanal...

Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Det ville være rart at finde ud af præcis hvor problemet ligger, før man begynder at kontakte enten Panasonic eller YouSee. Skrækscenariet er vel at man skal have en ekstern tunerboks for at kunne se HD-kanaler - det håber jeg sandelig ikke kan være rigtigt.


Problemet ligger mest sansynligt hos YouSee da de fik database-nedbrud... Men hvofor h..... kan dette bevirke at jeg får SLETTET en kanal på mit TV...? Jeg kunne forstå at der var sort skærm, men ligefrem have "admin rettigheder" på mit TV syntes jeg er lige groft nok...! LOL

Skrækscenariet med en ekstern tunerbox er en TOTAL NO GO for mig... Så fejlmelder jeg sgu lortet indtil det er rettet - og dermed BASTA...! Jeg frygter nu egentlig meget mere, at det er en sag som kommer til at tage 100 år og en ildebrand inden det er løst... men lad os nu se...!

Der ud over så er EGP også fulstændig fucked up så det er ganske tydeligt at der er problemer... Men som sagt så har jeg snakket med YouSee og de har kun løst problemet indtil videre med en eller anden for for "cowboy trick" og forventer at løse det RIGTIGT på mandag...! Og jeg skulle genoptage min sag mandag aften hvis jeg stadig har problemet...! Så indtil videre kan vi blot vente i spænding...!



Til top
thomas_morch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 21:39
Har stadig problem med mit 52W5500
Net ID : 251
Nyeste firmware 1.6 ???
Til top
pvh1987 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 21:38
Mit tv er det eneste der har MPEG4-tuner her i huset. Jeg har spurgt én anden som jeg kender, som godt kan modtage DR HD. Også i dag. Jeg har forstået det på den måde at det kun er dem, som har lavet en ny kanalsøgning her i weekenden, som ikke har fået DR HD med. Der står følgende på YouSee's hjemmeside:

http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341

I min tv-pakke (mellempakken) har jeg ikke andre HD-kanaler, så jeg kan ikke se om det kun er DR HD der er problemet.

Hvis det kun er Panasonic der har problemet, så foreslår jeg at de får udsendt en ny firmware ud i en fart (dvs. lige nu). Så kan de passende lige inkludere muligheden for at rette delay i lyden, når man bruger den optiske udgang og ikke har en AV-reciever der ellers kunne tage sig af den slags.

Knudsen, jeg vil ikke foreslå det her, for det går du sikkert ikke med til. Det kunne være sjovt hvis du vil genindlæse kanalerne på Sony'en og se om DR HD forsvinder. Evt. gøre det på Panasonic'en også, hvis nu problemet skulle være rettet i mellemtiden. Hvis DR HD er på begge tv efter denne omgang, så må alting vel være i orden. Hvis DR HD forsvinder på Sony'en, så må problemet vel ligge hos YouSee? Hvis DR HD ikke forsvinder på Sony'en, så må det være Panasonic, der har lavet en fadæse.

Det kunne også være en anden med to tv (hvor det ene er et Panasonic med DVB-C-tuner). Jeg har desværre kun ét tv der kan tage HD-kanaler og det er mit Panasonic P42V10E. Ellers ville jeg glædeligt teste det selv - så spændende er DR HD da heller ikke :P hehe

Det ville være rart at finde ud af præcis hvor problemet ligger, før man begynder at kontakte enten Panasonic eller YouSee. Skrækscenariet er vel at man skal have en ekstern tunerboks for at kunne se HD-kanaler - det håber jeg sandelig ikke kan være rigtigt. Jeg har som sagt kunne modtage DR HD, i hvert fald midlertidigt, før jeg indtastede det korrekte netværksid osv. Derfor tror jeg stadig problemet ligger hos YouSee, da dette skete ca. da de kom med den driftsmeddelelse, som jeg linker til i dette indlæg.
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er der andre som har mistet EPG (ud over nu og næste program) samtidigt med at DR HD forsvandt, og som ikke har fået den tilbage?


Yep... Sammen her... Eller det vil sige jeg har nu og næste, og brudstykker af EPG de næste par dage... Og det er BÅDe på mit Sony 32V5500 (som godt kan tage DR HD) og på mit Pana 42GA11...!


Oprindeligt skrevet af pvh1987<span id=userPro756785 =showDropDown'userPro756785', 'proMenu756785', 160, 0; =msgSidePro title=Se Drop Down></span> pvh1987 skrev:

Ja - jeg bruger net-id 421 (da jeg bor på Fyn og har indbygget tuner), firmware version er vist den nyeste: 2013-1000. Jeg har indtastet 143 MHz som frekvens og 6875 som symbolrate, som der står et eller andet sted på YouSee's hjemmeside.


Hvilket TV er det du har som også har problemet..? Og skal jeg forstå det sådan at du STADIG ikke kan se/finde DR-HD..?


Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg har netop opdateret min fw til 1215, men det gav ikke nogen forandring.


Yep... Bruder "Alias" kører også med 1215 og har samme problem... Men det var interessent om en opgradering ville "reset'e" noget så alt var OK igen...! - Men ak' nej...!

Overvejer at kontakte Panasonic da det tyder på at det "kun" er Panasonic der er problemet - og set i det lys at de måske skal re-vuderer måden de indlæser kanaler...!








Til top
pvh1987 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:44
Problemet ligger vel hos YouSee? Altså, at kanalen ikke kan findes når man søger. Jeg har hørt fra andre at de stadig har kanalen, og det er vel nok fordi de ikke har lavet en kanalopdatering her i weekenden. Såvidt jeg forstår problemet, så har det ikke noget med vores tv at gøre. Forhåbentlig da ikke, i hvert fald. Jeg har kunnet modtage kanalen før weekenden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu