recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - blueray ripper program
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketblueray ripper program

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 18:38
Hej - god tråd
 
MCenterFreak, du meget gerne smide en lille vurdering af programmet efter et par konverteringer :)
 
Mvh.
Iver
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 19:01
Ja det ser ikke så godt ud, men det er ikke programmets skyld. Jeg har ingen anelse om hvilke .m2ts filer jeg skal inkludere/udelade, så jeg satte den til at rippe det hele. Havde bare lige glemt at den maskine der har et Blu Ray drev, er en Atom maskine, så nu her 23 minutter efter jeg har sat den over, skriver den at der er 19:20:00 tilbage dvs. i morgen ved 14 tiden, så det går ikke. Må finde ud af hvad der skal rippes, kopiere de filer der er nødvendige, og køre det fra en kraftigere maskine.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 19:29
hej alle super god tråd... jeg har selv længe lajet med tanke men jeg troeder ikke at der var mulig men nu kan jeg se at der her programer siger spendede ud
jeg kune tænke min at ripe min søns bluray tegnefilm på HD...så jeg ikke skal op af stolen hver gang de skal skiftes Embarrassed(dovnskab lange live)
nu har jeg læset om de to programe som i anbefeler AnyDVD HD og Pavtube bluray ripper...
 
1. hvilke en af de to programer er nemere at bruger samt kune jeg godt tænke mig at  kun rippe film,danskeundertekste samt dansk og engelsk tele....  jeg vil helst haver kun en program der kan klare hele opgave... der skal siges at jeg er vilig at betale for program og prisen er ikke afgørende...
2. hvilke .fil jeg skal ripe bluray i så jeg få  den bedste mulig biled/lyd kvalitet  100% bluray.... filmene skal siges på lærred/projektor  så der er vigtig at jeg IKKE mister noget bileder/lyd  kvalitet på filen
3.hvor kraftig PC skal jeg haver og hvor lang tid tage det at rippe en bluray
 
tak
 


Redigeret af sani - 14-Februar-2010 kl. 21:41
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Agger
Hvordan hitter man rundt i hvilke .m2ts man skal tage med/udelade og i hvilken rækkefølge?
Jeg har f.eks. denne struktur fra Op. Troede så at hovedfilmen var den største fil på 50 min, men det er det ikke. Så er der en masse andre små filer. Har du en "opskrift"?


Hmm interessant, de film jeg har prøvet med har hovedfilmen ligget i en fil, så det var nemt at spotte hvilken m2ts der var på mere en 1 time etc. Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 22:04
Skal iøvrigt lige tilføje at det er en gammel demoversion jeg kører på, v3.2, den laver ikke pavtube overlay når man ripper, men virker kun i 7 dage.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

  Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?
Ja det var rigtigt kløgtigt, det havde jeg aldrig selv fundet ud afClap
Det jeg var ude efter var en lidt mere intelligent løsning hvor man kunne decode index filen, og derved vælge hvilke kapitler, og i hvilken rækkefølge de skulle demuxes.
At sætte sig ned og afspille over 60 filer. og derefter finde ud af hvad der skal med, og i hvilken rækkefølge, er efter min overbevisning en opgave der først vil give mening efter at jeg er gået på pension
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MDHell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 928
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 05:44
Jeg bruger DVDfab, det er relativ hurtigt, skal filmen ikke komprimeres så tager det ca 25-30 min at rippe en film uden alle reklamerne og ekstra materiale.


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Jeg bruger DVDfab, det er relativ hurtigt, skal filmen ikke komprimeres så tager det ca 25-30 min at rippe en film uden alle reklamerne og ekstra materiale.

Det program kan jeg også stærkt anbefale...
Dog tager det omkring 3 timer hvis filmen skal komprimeres  til feks. en blu ray disk på 25 gb.
Men stadig hurtigere end mange andre programmer...

Mvh
Michael/MF1971


Redigeret af MF1971 - 15-Februar-2010 kl. 07:10
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 10:15
dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 11:15
Ulempen ved DVDFab 6 er så at man kun kan gemme sine bluray rips i ISO, hvilket er et lidt trals format hvis man ønsker at afspille dem på sin xbox (extender)
Til top
MDHell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 928
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
 
Jeg har en Core I7 920 der sidder på et asus P6SE, et Gainward GTX275 og 3gb ram, det er pioneer BDR203 drev der læser og skriver med 8x på BD.
 
det tager ca halvanden time at komprimere til 25GB 1080p med HD lyd


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

  Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?
Ja det var rigtigt kløgtigt, det havde jeg aldrig selv fundet ud afClap
Det jeg var ude efter var en lidt mere intelligent løsning hvor man kunne decode index filen, og derved vælge hvilke kapitler, og i hvilken rækkefølge de skulle demuxes.
At sætte sig ned og afspille over 60 filer. og derefter finde ud af hvad der skal med, og i hvilken rækkefølge, er efter min overbevisning en opgave der først vil give mening efter at jeg er gået på pension


Well well, dem på 1 minut kan du roligt afskrive som reklamer, resten af de store burde ikke tage de fleste normalt fungerende mennesker mere end et par minutter at gå igennem ... hvis første frame du ser er en animeret hund og du har sat rambo i drevet osv ...

Stadigt en del hurtigere end de lidt mere nørdede løsninger, men hver sin smag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu