recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af ABEO digital kabel-tv box

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 23:14
Jeg vil her give en OBJEKTIV gennemgang af min Abeo's liv her hos mig.
Jeg købte boxen lige da de første kom til landet, men pga den megen dårlige omtale fik jeg kun kort afprøvet den og puttede den tilbage i kassen igen.

For et par måneder siden var stemningen blandt YouSee kunder her i forummet positiv over for boxen og jeg besluttede mig for at give den en chance – ikke mindst fordi Formel 1 grand Prix’erne blev kørt ukristeligt tidligt om morgnen og havde behov for at optage dem. Jeg installerede den på det tidspunkt nyeste firmware og satte boxen i serie med mit Sony TV.
Boxen fandt et par hundrede kanaler og billedet stod OK. De indbyggede menuer og funktioner er til at finde ud af, men fjernbetjeningen er der værste shit jeg nogen sinde har holdt i hånden, men OK er den mindre en 3 meter fra boxen, så kan man da få signalet over i boxen.

Som sagt er billedet OK. Det er bedre end signalet fra min Sony RDX 1020 analog recorder, men det er ikke topkvalitet. Selv DR HD gengives i 720P, og mange siger wow det er flot, når jeg afspiller en optagelse.
For optage kan den også. Jeg har købt en WD explore 500 GB harddisk og den får strøm via USB stikket, så der er ikke noget med en ekstra strømforsyning her. Omvendt så er boxens strømforsyning hårdt belastet når der optages. 5 volt spændingen er nede på 4,5 volt, men det går altså an. Optagelserne bliver som nævnt OK og sammenligner jeg igen med min 5.000 kr recorderen, så er Abeo boxen bedre!

Lidt fejl er der:

  • Hver gang en optagelse startes mangler der lyd i et par sekunder. Det er specielt irriterende ved lange optagelser for boxen deler filerne i ca 1½ GB (hvorfor ikke 2 GB der er FAT systemets max?).  Ved F1 løbene mangler der altså lidt lyd engang i mellem!

  • Nu har jeg som nævnt serieforbundet boxen og tv’ets antennesignaler. Det giver det underlige resultat at fx 3 Puls er umulig at se på TV’et, hvis boxen optager det signal. Jeg kan så se boxens signal, men det er noget ringere end mit fjernsyns tuner og så er der en stor rød klat og REC øverst tv i billedet.

  • Jeg kan ikke slukke helt for boxen, for så forsvinder signalet til mit TV. Men OK jeg kan lade være med at serieforbinde apparaterne.
 
Det du får for de 500-700 kr er ikke et perfekt apparat. Det virker efterhånden OK, men har en primitiv brugerfalde og elendig fjernbetjening – det er faktisk svært at selv få lov til selv at sætte optagelses tidspunkter, men det kan lade sig gøre. Ellers er der en EPG der kan vælge programmer fra, men det kan tage tid før programmet dukker op i EPG’en.

Ud over Abeo findes der også en Bluetinium og en Clint box. De 3 boxe er 95% ens om importeres af samme firma. Bluetinium boxen har et bedre ry her på Recordere.dk. Måske var det værd at overveje. Den koster vejl 700 kr men sælges ca hver tredje uge på tilbud hos Bilka og Føtex til 500 kr. Der findes også en Denver box, tit set i Netto, jeg ved ikke om den også er fra samme samlebånd.

Men ligegyldigt hvad – forvent ikke et perfekt stykke isenkram i 10.000 krs klassen. Det får du ikke. Men min fungere og den har endnu ikke svigtet med en eneste optagelse. Alternativet er Samsungs HD recorder/BD afspiller til 3-4.000 kr.
/Infinity
mvh Infinity
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 00:20
Jeg tror det er et generelt problem. Der er nogen der sidder nede i østeuropa og roder med lidt Linux og pjasker det ind i en box, og håber på succes.
Har selv lige været møllen igennem da jeg skulle købe TV til knægten.
Købte et Amitech LED TV med DVD afspiller på Wupti. Det var forsåvidt ok, bortset fra at lyden på DR HD hakkede (DVB-T) og højtalerne var ikke det bedste. Retur!
Købte så et Aldi 22" tommer med DVD, og her var det nøjagtigt det samme problem, så jeg gætter på at de bruger nøjagtigt det samme Linux setup.
Faldt nu til patten og købte det 32" Sony TV med BluRay som de havde på føsdagstilbud til 4000
Succes!
Det var en fed oplevelse, det virkede. Selv afspilning af mine optagleser på min TV server (DVBViewer Recoring Service) ser ud til at køre, enda med undertekster
 
Det jeg vil sige med det her er at de der "billige boxe" de er altså ofte noget lort, og de fungerer sjældent på det danske marked
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 04:34
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

fjernbetjeningen er der værste shit jeg nogen sinde har holdt i hånden, men OK er den mindre en 3 meter fra boxen, så kan man da få signalet over i boxen.
Kan kun anbefale dig at købe en aktivitetsbaseret multifjernbetjening så som Logitech Harmony - det gjorde jeg og den virker meget bedre end den originale.
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

  • Nu har jeg som nævnt serieforbundet boxen og tv’ets antennesignaler. Det giver det underlige resultat at fx 3 Puls er umulig at se på TV’et, hvis boxen optager det signal. Jeg kan så se boxens signal, men det er noget ringere end mit fjernsyns tuner og så er der en stor rød klat og REC øverst tv i billedet.
Tryk EXIT og det forsvinder (og der optages stadigvæk)
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

  • Jeg kan ikke slukke helt for boxen, for så forsvinder signalet til mit TV. Men OK jeg kan lade være med at serieforbinde apparaterne.
 
Jeg fandt ud af, at rækkefølgen ved serieforbinding er altafgørende for gode signaler: i mit setup er der TV, HDD-optager, Zaptorboks (Stofa) og Abeoboksen. Ved at eksperimentere er dette den optimale rækkefølge for mig: Abeo -> Zaptor -> HDD -> TV. Da jeg først forbandt Zaptor før Abeo stoppede optagelse på Abeo, hvis jeg slukkede Zaptor!

Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 04:36
Oprindeligt skrevet af Andi Andi skrev:

Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Jeg har skrevet til Hotlineservice med problemet med manglende undertekster på TV2, men har endnu ikke fået svar.

Hvad med I andre - kan I se undertekster på TV2?


Hvis du er på Tv2 og du trykker på SUB knappen, så kan du slå undertekster til. Vælg den der bare hedder "D"
Stofa har skrevet om det på deres hjemmeside, det er noget med at de sender underteksterne ud i et signal for sig selv, og så skal fjernsynet selv kunne sætte de to signaler sammen. 

Det virker. Tak!
Til top
catten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Februar-2010
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 07:32
Clap
Yousee i århus.
Der kører den fint.
Optager med usb-harddisk. (uden strømkabel) ganske flot.
Harddisk med strømkabel går ikke, boxen kan ikke vække den.
Med tanke på at yousee "åbner" for alle hdkanaler, man abonnere på feks. stor pakke er det fint.
Men obs. der er jo kun en tuner i.
mvh
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 07:41
Tak for alle svarene, især til Infinity for den objektive gennemgang. 

Jeg konkluderer at den virker tilfredsstillende men at den ikke kan løbe fra sin prisseddel. Det er med den som med så meget andet elektronik idag - det er softwaren, mere end hardwaren der gør forskellen.

Tror godt jeg tør anbefale den til mine forældre der pt. bruger Yousee's gamle Sagem60 forbundet med TV via SCART. Den har heller ikke nogen pæn menu så der er ikke det store tab Smile
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Tak for alle svarene, især til Infinity for den objektive gennemgang. 

Jeg konkluderer at den virker tilfredsstillende men at den ikke kan løbe fra sin prisseddel. Det er med den som med så meget andet elektronik idag - det er softwaren, mere end hardwaren der gør forskellen.

Tror godt jeg tør anbefale den til mine forældre der pt. bruger Yousee's gamle Sagem60 forbundet med TV via SCART. Den har heller ikke nogen pæn menu så der er ikke det store tab Smile
Velbekomme!
Sætningen om fjernbetjeningen var vist ikke helt objektiv Embarrassed. Løsningen med at købe en Harmony kan løse det, men den koster vel det samme som boxen, næsten. De billige kan vist fåes for 300 kr.
 
Før du anbefaler boxen så download manualen fra hjemmesiden og læs den. Det er mit indtryk at Blutinium manualen er bedre.
 
Og herfra Tak til DonSilicone for Exit trækket.
mvh Infinity
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Tak for alle svarene, især til Infinity for den objektive gennemgang. 

Jeg konkluderer at den virker tilfredsstillende men at den ikke kan løbe fra sin prisseddel. Det er med den som med så meget andet elektronik idag - det er softwaren, mere end hardwaren der gør forskellen.

Tror godt jeg tør anbefale den til mine forældre der pt. bruger Yousee's gamle Sagem60 forbundet med TV via SCART. Den har heller ikke nogen pæn menu så der er ikke det store tab Smile
Som Infinity var inde på findes der en del andre meget lignende billige bokse, hvor Abeo var den første på det danske marked. Som jeg har forstået, kan de andre bokse alle Pause Live-tv og se andre kanaler på samme MUX samtidig med optagelse. 

Her er Abeo firmwaren bagefter, for det kan den ikke, og jeg tror helt ærligt ikke der sker mere med firmwaren med mindre der sker en katastrofe, som for nylig, hvor boksen blev ubrugelig for Stofa-kunder på grund af en ændring af den måde EPG sendes ud på fra Stofa.

Skulle jeg vælge i dag, ville jeg gå efter en af de andre bokse alene af den grund.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 15:04
Det lader til at brugerne af Bluetinium boxen heller ikke er tilfreds med den:
mvh Infinity
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 16:33
Endnu en "sjov" fejl - denne gang dog af de mindre, da den kun optræder 2 gange om året:
Jeg havde før overgang til vintertid programmeret nogle optagelser, der ligger efter overgangen. De er alle blevet optaget en time for tidligt. 

Det er nok for sent at advare om den nu, men det er der så gjort til næste overgang mellem vinter- og sommertid.
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Det lader til at brugerne af Bluetinium boxen heller ikke er tilfreds med den:

Langt de fleste af "fejlene" deles med ABEO-boxen + den har nogle flere. Nu synes jeg godt nok ikke alle fra Bluetinum-tråden hører under deciderede fejl, men er en blanding af fejl og ønsker om udvidelse af funktionaliteten.
Til top
videodude Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Det lader til at brugerne af Bluetinium boxen heller ikke er tilfreds med den:
<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman','serif'; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">[COLOR=#0000ff size=3 face="Times New Roman">http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82182&PID=897138#897138[/COLOR"></SPAN>


Jeg har både en abeo og bluetinium boks - jeg købte bluetinium boksen da jeg tit havde problemer med at få abeo boksen til optage. Jeg har ikke haft nogle problemer med bluetinium boksen - den har altid optaget perfekt. Bluetinium boksen er lettere at gå til: f.eks. er optagemenuen mere logisk opbygget. Det er også lettere at få en pc til afspille de optaget video filer fra bluetinium boksen - filerne fra abeo boksen skulle først igennem en større konverterings proces.

Så ud fra disse betrækninger så ville jeg anbefale bluetimium boksen (selvom den også har et par små fejl som f.eks. tekst-tv ikke særlig pænt)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu