recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs Squeezebox på So ein ding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos vs Squeezebox på So ein ding

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos vs Squeezebox på So ein ding
    Sendt: 16-Februar-2010 kl. 22:32
Husk, at So-ein-ding i dag handlede om Sonos vs Squeezebox. Sonos kåret som vinder. SelvfølgeligSmile
 
 
/kris


Redigeret af kris - 16-Februar-2010 kl. 22:46
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 23:12
Det fedeste er så når man bruger Squeezebox til lige præcis dét som Sonne mente det er elendigt til - nemlig som multirumsløsning - så kan man være godt tilfreds med at have sparet 1000-vis af kroner og samtidig have en mere fleksibel løsning :-)
Findes der egentlig ikke "rigtige" hifi-konkurrenter på dette område - jeg tænker streaming lyd fra de rigtige hifi-producenter (lad os se bort fra transporteren) eller er det kun disse "discount" løsninger som er "noget værd"?
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Findes der egentlig ikke "rigtige" hifi-konkurrenter på dette område - jeg tænker streaming lyd fra de rigtige hifi-producenter (lad os se bort fra transporteren) eller er det kun disse "discount" løsninger som er "noget værd"?

Der er mange. Naim for eksempel. Men'et i denne sammenhæng er at jeg, uden at vide det, gætter på at vi taler 50K+ for et 2-3 soners system.
 


Redigeret af bhaagensen - 17-Februar-2010 kl. 00:17
Til top
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:25
Selvom Sonne plejer at have fingeren på pulsen, så synes jeg han går lidt ved siden af i den her sammenligning. Jeg har hverken det ene eller det andet system selv.

Jeg har en Slimp3 (forgængeren for Logitech systemet fra før Logitech opkøbte Slim Devices) som jeg købte i 2002, men ikke har brugt i flere år. Så når Sonne kalder Logitech løsningen for opkomlingen, har han vist ikke læst på lektien.

Desuden virker det som om anmeldelsen er henvendt til ungkarlen som skal høre det samme musik på alle sine anlæg i hele lejligheden, eller i det mindste selv skal styre alt musikken i hele lejligheden. Det virker umiddelbart ikke som om man kan styre Sono-enhederne direkte på apparatet, men at man skal have en remote/iPhone/iTouch/PC for at styre dem.

Der virker det jo noget smartere med Logitech som kan styres direkte på enhederne. Med et par teenage-unger vil det jo være smart at de kan have hvert deres anlæg på værelserne, og kan trække alt musikken fra den samme server i kælderen. Men hvis de hver skal udstyres med både en Sono-Player og oveni også en remote, så bliver det noget af en udskrivning.

Den vinkel synes jeg Sonne glemte i sin anmeldelse. Han vil gå rundt og høre den samme musik helt synkront, eller fra den samme fjernbetjening styre alle enheder i hele huset. But why?
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:27
Sofus.
 
Nikolaj Sonne er en klaphat!
Deusden bærer han test ofte præg af total mangel på objektivitet. Der hersker ingen tvivl om, at Sonne selv har en Sonos derhjemme, så han kunne aldrig drømme om at sige noget negativt om den. Ej heller om Mac, for den sags skyld...
 
M.v.h.
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 17:08
SofusC, enig med dine observationer vedr. SliMP3-historien og kontroller på afspillerne. Dog synes jeg nu reviewet er udmærket. Måden flere afspillere styres med Controlleren er altså ikke nogen gennemtænkt løsning - det er nærmest hævet over debat synes jeg - det fungerer, men er langt fra elegant.

Sonne har vist så vidt jeg husker sagt i en udsendelse at han selv har Sonos. Jeg synes han gør det meget godt. Det er trods alt et landsdækkende program over DR i bedste sendetid - og henvender sig til en meget bred gruppe. Hvis ting ikke bare spiller - så er det en ommer. Det kan ikke passe at en almindelig bruger skal tilpasse sig teknologien - det skal være omvendt. Squeezebox er ikke vanskelig at bruge eller problematisk, men det kræver i større udstrækning end Sonos at man gider at sætte sig ind i hvordan det virker. Squeezebox har andre styrker som Sonos ikke har, men som desværre må komme i baggrunden i denne kontekst. Derfor fik den 1 stjerne mindre end Sonos, og det er fair nok IMO. Der blev jo tydelig nevt at denne ene extra stjerne koster noget i stil med "et ripoff"...

 
  


Redigeret af bhaagensen - 17-Februar-2010 kl. 17:13
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 19:55
SofusC velkommen til dagens danmark og dagens ungeWink
 
I vort "hjem" har jeg selv en firma-iPhone, vor 13 årige datter en iPod Touch og i stuen har vi også lagt en iPod Touch, så vi har ingen problemer med at styre vores 2 Zonos Zoner.
 
Og det er afsindig intuativt og let at betjene. Min bedre halvdel fandt selv ud af det - og hun er ikke nogen ørn til det tekniske.
 
Og ja Sonne har selv Sonos og det kan da have påvirket hans mening. Sådan er vi jo allesammen lidt religiøse. Ligeledes vil flere, her i denne tråd sikker finde hans anmeldelse useriøs - og mange af dem vil nok være Logitech ejereWink Men sådan skal det jo være.
 
Personligt vil det betyde en returnering, hvis et anlæg ikke spillede synkront, men om Sonne bare har været uheldig, er jo også en mulighed.
 
"Rullemenuerne" i Logitech vil efter min mening irritere mig i forhold til lækre Sonos Touch betjening.
 
Men Sonos koster også mere - indrømmet.
mvh

Henrik
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Sofus.
 
Nikolaj Sonne er en klaphat!
Deusden bærer han test ofte præg af total mangel på objektivitet. Der hersker ingen tvivl om, at Sonne selv har en Sonos derhjemme, så han kunne aldrig drømme om at sige noget negativt om den. Ej heller om Mac, for den sags skyld...
 
M.v.h.

Imponerende citat. Det må betyde du også er en klaphat da du i høj grad udviser mangel på objektivitet. Clap

Jeg synes anmeldelsen var udemærket. Sonos design, betjening og opsætning ligger klasser over Logitech's - det kan du ikke argumentere dig ud af, men du har da ret til at mene at det er noget opreklameret lort du ikke bryder dig om. Det betyder ikke at de mennesker der rent faktisk kan lide er nogle klaphatte.

Det er ligesom alle andre ting i verden. Der er fordele og ulemper ved alting, og så er det op til dig at bestemme hvad har størst betydning for dig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 20:27
wiggum.
 
Nu talte jeg ikke som sådan om testen - konstaterede blot at Sonne er en kende for positiv over de ting han tester, og som han selv er indehaver af. Desuden er han ved flere lejligheder kommet med deciderede faktuelle fejl/forkerte oplysning. Dét gør i min verden manden til en klaphat. Der er for meget "smart-i-en-fart" over det, i stedet for noget der er faktuelt korrekt!
 
M.v.h. 
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu talte jeg ikke som sådan om testen - konstaterede blot at Sonne er en kende for positiv over de ting han tester, og som han selv er indehaver af.
Hvad er årsag og hvad er virkning? Nu kunne det jo også være at Hr. Sonne købte de ting han syntes var fede, og så vil de jo også få en positiv anmeldelse...

-Kent
 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 20:45
Som sagt - ikke objektivt...
 
Så du mener f.eks. at sælgere i butikker, skal sælge kunderne de ting som sælgeren synes er "fede"?
 
M.v.h.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 20:59
Sonne er anmelder - han skal ikke være objektiv, han skal komme med hans mening om tingene. Han skal selvfølgelig være upartisk, dvs. at Apple må ikke give ham en iPhone for at få en positiv anmeldelse.

At en anmelder køber dimsen selv, er det bedste vidnesbyrd en gadget kan få - så er det ikke bare tomme ord anmelderen fyrer af; men han mener det faktisk så meget at han selv punger ud...

En (god) sælger skal ikke sælge det han syntes er fedt, men det som passer til den kunde han betjener - en anmelder kan ikke lave en anmeldelse målrettet det enkelte individ (alle har jo deres egen mening), så han kan kun komme med sin egen mening. Så er det vores job at kende vores anmeldere, så vi kan se om det også kunne være noget for os som han/hun anmelder...

-Kent

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu