recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs Squeezebox på So ein ding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos vs Squeezebox på So ein ding

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Har selv arbejdet med den sqeeze remote som min onkel købte, Sonos systemet er 100x bedre, at han så har byttet det med sådan en mærklig dansk produceret skærm der kører alt over internettet købt i fona, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til.
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set.
 
TouchDiva - lort og lagkage.
Min onkel har en. Syns den er alle tiders. Nænnede ikke at give ham min ærlige mening om produktet.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:27
synes egentlig også det var en fair anmeldelse, tog dog selv den tivoli mands billige genvej.
 
købte 2 Apple Express enheder som udvider mit N netværk drastisk, den ene stikker i min forstærker med Optisk ud Jack og den anden ligger ude i køkkenet og er koblet til et par aktive argon højtalere.
 
så styrer jeg det hele med min Iphone eller kærestens touch, som kører en Apple itunes fra serveren som alligevel er online 24/7.
 
det fungere og giver mig 300mbit i hele hjemmet, og kostede mig 2x650 kr for 2 zoner.
 
dog bruger hun faktisk lappy´en mere til at styre med, både med airfoils og hendes itunes, fordi hun tit arbejder, og hun synes faktisk det er lettere at styre end over ipod´en.
 
så hun ville aldrig bryde sig om Sonos pga den lille brugerflade, med mindre det var en IPAD med sonos fladen.
 
Men jeg må indrømme
 
Har selv arbejdet med den sqeeze remote som min onkel købte, Sonos systemet er 100x bedre, at han så har byttet det med sådan en mærklig dansk produceret skærm der kører alt over internettet købt i fona, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til.
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:55
Jeg synes, det var en fair anmeldelse. Jeg har selv en Squeezebox 3 og en Duet, og jeg er meget glad for det. Men Sonne satte fingeren på et ømt punkt: Det er og bliver et mere nørdet system end Sonos. Det er der nogle, der er glade for (de samme mennesker, som synes, det er sjovt at have flere styresystemer på deres laptop), men der er nok flere, der som Sonne gerne vil have, at der er nogle, der har taget beslutningerne for dem. Fx om, hvordan hovedmenuen skal se ud.
 
Thomas
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...man må dog sige, at Sonne var ganske nådig over for klemmeboksen. Efter at have hørt hans hårde kritik hele vejen igennem programmet havde jeg ikke spået mere end maks. et par stjerner til Logitech... Her i øvrigt lidt erfaringer fra Sonos-ejere, som har vinket farvel til Logitech: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858
 
Findes der egentlig eksempler på 'overløbere' den anden vej - altså Sonos-brugere som i utilfredshed er skiftet til Logitech...? Jeg har ikke læst om dem endnu i hvert fald...
 
/kris
Havde Sonne ikke givet mere end 2-3 stjerner til Squeezebox ville anmeldelsen da heller ikke være til at tage seriøst. SB fungerer glimrende, men fortjener hverken færre eller flere end de 4 stjerner han gav den. Jeg har personligt 2 duét i min 2v lejlighed og er godt tilfreds. Da jeg købte afskrev jeg med det samme Sonos pga prisen. Inderst inde er jeg nok også lidt for meget nørd til Sonos, da jeg finder en mindre fornøjelse i at kunne rode med opsætning og installation af nye dimser Smile
 
Men helt sikkert, Sonos kan nogle ting som Squeezebox ikke kan. Men det er også på bekostning af en meget højere pris.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 23:38
...man må dog sige, at Sonne var ganske nådig over for klemmeboksen. Efter at have hørt hans hårde kritik hele vejen igennem programmet havde jeg ikke spået mere end maks. et par stjerner til Logitech... Her i øvrigt lidt erfaringer fra Sonos-ejere, som har vinket farvel til Logitech: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858
 
Findes der egentlig eksempler på 'overløbere' den anden vej - altså Sonos-brugere som i utilfredshed er skiftet til Logitech...? Jeg har ikke læst om dem endnu i hvert fald...
 
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv...
 
Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger...
 
M.v.h.

Du virker en anelse farvet hvad angår Sonne's anmeldelser og det synes jeg er ubegrundet - eller du har i hvert fald ikke præciseret hvilke fejlagtige oplysninger han har opgivet. Det virker som om du har glemt at Nicolai Sonne laver anmeldelser til TV og derfor er det pænt umuligt at rette en fejl hvis der er givet forkerte oplysninger. Desuden så tror jeg de færreste ville ønske at TV anmeldelser var tørre og lange foredrag om specifikationer og tekniske forklaringer. Dermed ikke sagt at forkerte oplysninger er OK, men så mange af den slags har han nok heller ikke lavet.

Man skal lige huske at tage anmeldelser med et gran salt, og så altid selv vurdere hvad ens behov er. Som det er blevet nævnt i tråden, så har alle forskellige behov og det kan ingen anmelder altså leve op til.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Design er en smagssag og selvom boksene kostede det samme, ville jeg stadig foretrække Squeezebox-designet - synes virkelig ikke Sonos-boksene er særlig pæne... - når dét så er sagt, vil jeg også erkende at ingen af systemerne har et super-flot design - det kan sagtens gøres bedre.

Betjening er jo efterhånden flere ting - hos Squeezebox er det alm. IR-betjening, wifi-controller, iphone/ipeng, web-interface og knapper (og snart touch-skærm) mens det hos Sonos er en controller og også en iphone-løsning - ved ikke om de andre betjeningsmuligheder også er mulige med Sonos. Det er muligt at betjening generelt er bedre med Sonos - det må nogen som har testet alle mulighederne kunne udtale sig om?

Opsætning er vel hvad man gør det til - med squeezebox starter det med at proppe et kabel i boksen, acceptere nogle valgmuligheder og så være kørende - jo mere konfiguration og speciel en opsætning desto mere tidskrævende og komplekst bliver det så. Jeg kender ikke opsætningen af Sonos, men de begrænsede muligheder in mente, er det forhåbentlig rimelig hurtigt.

...kunne ikke lade opfordringen ligge og ellers gider jeg sgu ikke helt diskussionen om hvad der er bedst, da jeg ikke mener der er ét svar på det spørgsmål. Det varierer afhængig af behov og det vigtigste er vel at man er tilfreds med dét udstyr man har købt og det opfylder de behov man har!

Du har da fuldstændig ret at design er en smagssag. Sonos oser af kram i mine øjne hvor Logitech er lidt mere plastikagtig. Men det bliver vi nok aldrig  enige om og så er det jo godt at man har frit valg som forbruger.

Er uening med dig mht. opsætningen. Synes Sonne beskriver det meget godt når han siger Logitech opsætning er lidt PC-agtig hvorimod Sonos er mere intuitivt og simpelt. Logitechs fungerer sikkert fint, men der skal altså lidt flere steps og lidt mere viden til før man er oppe og køre med Logitech. Sikkert ikke et problem for dem der gider rode med det, men det stadie er jeg personligt ude over.

Jeg synes egenlig Sonne glimrende illustrerede Sonos betjeningsforcer i forhold til Logitech. Igen det er ikke voldsomt besværligt at betjene Logitech, men Sonos er bare en tand bedre. Det er i hvert fald min personlige holdning.


Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:38
Hej,
 
Jeg syntes bestemt at SONOS er det bedste af de 2 produkter, men også en lidt dyr løsning. Men det virker 100% og meget nemmere at installere. Men nu er vi heldigvis forskellige i opfattelsen hvad hvad vi syntes er godt og skidt :-)
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:20
Det kan godt være at han er farvet i hans holdninger og han gav også et par faktuelle fejl. Ligesom at hans udsagn om at Logitech enhederne kommer ud af sync har jeg aldrig oplevet, men når det er sagt, så rammer han hovedet på sømmet. Sammenspillet mellem enhederne er ikke god, hvis man kun bruger det som følger med serverdelen. Det kunne være meget bedre.

Men så er det jo heldigt at man kan finde udvidelser der afhjælper dette Wink

Men pointgivningen er efter min mening fair.


Redigeret af Kurt Poulsen - 17-Februar-2010 kl. 21:22
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:16
"Jeg synes anmeldelsen var udemærket. Sonos design, betjening og opsætning ligger klasser over Logitech's - det kan du ikke argumentere dig ud af,"

Design er en smagssag og selvom boksene kostede det samme, ville jeg stadig foretrække Squeezebox-designet - synes virkelig ikke Sonos-boksene er særlig pæne... - når dét så er sagt, vil jeg også erkende at ingen af systemerne har et super-flot design - det kan sagtens gøres bedre.

Betjening er jo efterhånden flere ting - hos Squeezebox er det alm. IR-betjening, wifi-controller, iphone/ipeng, web-interface og knapper (og snart touch-skærm) mens det hos Sonos er en controller og også en iphone-løsning - ved ikke om de andre betjeningsmuligheder også er mulige med Sonos. Det er muligt at betjening generelt er bedre med Sonos - det må nogen som har testet alle mulighederne kunne udtale sig om?

Opsætning er vel hvad man gør det til - med squeezebox starter det med at proppe et kabel i boksen, acceptere nogle valgmuligheder og så være kørende - jo mere konfiguration og speciel en opsætning desto mere tidskrævende og komplekst bliver det så. Jeg kender ikke opsætningen af Sonos, men de begrænsede muligheder in mente, er det forhåbentlig rimelig hurtigt.

...kunne ikke lade opfordringen ligge og ellers gider jeg sgu ikke helt diskussionen om hvad der er bedst, da jeg ikke mener der er ét svar på det spørgsmål. Det varierer afhængig af behov og det vigtigste er vel at man er tilfreds med dét udstyr man har købt og det opfylder de behov man har!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

At en anmelder køber dimsen selv, er det bedste vidnesbyrd en gadget kan få - så er det ikke bare tomme ord anmelderen fyrer af; men han mener det faktisk så meget at han selv punger ud...

Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv...
Så læser du jo ikke hvad kbh4 skriver. En anmeldelse er jo netop ikke 100% objektiv, men vil altid være præget af subjektive meninger hos den enkelte anmelder. Der er jo også stor forskel på om man fx. sætter en musikanmelder der kan lide pop/rock musik til at anmelde en Madonna plade/koncert, eller om man får Thomas Treo til det.
Forklaring af specs som antal zoner, strømforbrug, farve, watt angivelse på højtalere mm. kan de fleste anmeldelser jo være enige om.
Men udover det så vil det jo hovedsageligt komme an på hvilken type anmelderen er og hvilken slags produkter han kan lide.
Hvis jeg skulle anmelde iPhone vs. HTC Hero, så ville jeg da klart give topkarakter til iPhone og dårligere karakter til Android. Ikke dermed sagt at iPhone er en indiskutabelt bedre telefon, men fordi at jeg mener at de løsninger Apple har valgt er helt fantastiske, og jeg sagtens kan undvære de evt. mangler der måtte være.

På samme måde med Sonos vs. Squeezebox. Sonos er den meget lækre, betjenings- og opsætningsvenlige, men også relativt lukkede mulighed, mens Squeezebox er lidt mere besværligt at komme igang med, har ikke helt samme nemme betjening, men tilgengæld kan du customize det i en grad Sonos aldrig nogensinde kommer i nærheden af.
Så er spørgsmålet bare hvad man vægter højest.

Anmelderen kan jo sagtens nævne at Squeezebox har alle disse muligheder for individuel tilpasning som en positiv ting, men han bliver jo i sin anmeldelse nødt til at vægte de to systemer overfor hinanden. Og så er det jo svært ikke at blive påvirket af hvad man selv ville have gjort, hvis man stod og skulle bruge pengene på et af de to systemer.
 
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger...
Det har du så nævnt to gange nu, uden at komme med et eksempel på at han har leveret faktuelt forkerete påstande.
Jeg siger ikke at alt hvad han siger er 100% korrekt (jeg har ikke set særligt mange afsnit af So Ein Ding, eller det webtv han har lavet hos GEAR (er det ikke der han også er/har været?)), men det er bare for nemt at sige "han siger en masse der er forkert", uden at bakke det op.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv...

Fuldstændigt korrekt! En anmelder kan/skal ikke give andet end sin mening. Han kender jo ikke andres behov (der findes 1000vis af forskellige behov).

Men hvis din erfaring siger dig at du plejer at kunne lide det samme som bemeldte anmelder, kan du alligevel bruge det til noget.

Hvis du er ude efter objektive oplysninger, så skal du finde specifikationerne på produktets hjemmeside...

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger...
Helt enig - man må selvfølgelig ikke give ukorrekte oplysninger, eller undlade vigtig/relevant information.

Det er jo lidt ligesom filmanmeldere - dem er der mange af - så finder man ham/hende som plejer at have nogenlunde samme filmsmag som én selv, og lægger mest vægt på de anmeldelser ham/hun giver.

-Kent



Redigeret af kbh4 - 17-Februar-2010 kl. 21:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu