recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik via Sonos hakker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik via Sonos hakker.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jørgensen1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:37

Igen tak for inputs.

Mit sonos kører kanal 6 og mit trådløse net kanal 11.
 
Jeg har netop prøvet at sætte kabel mellem min bærbare og Routeren. Det spillede fint i 3min og derefter tilbage til hakken og tøven.
 
Så løser det vel ikke mit problem med en NAS, problemet er andetsteds?
 
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:56
Hm... som sagt - prøv live support, når Sonos åbner i morgen - de plejer på baggrund af en 'submit diagnostics' at løse problemet med det samme. Servicen er tiptop - det skal nok gå! Men ændr lige Sonos-kanalen til nr. 1 - jo længere den er væk fra den alm. kanal jo bedre!
 
 
 
/kris


Redigeret af kris - 21-Februar-2010 kl. 18:58
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:45
Kommunikerer Sonos' netværk også på 802.11g og "konkurrerer" dermed med andre trådløse netværk på denne frekvens?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:59

Det er for teknisk for mig - men her et ældre link som forklarer det særlige Sonos mesh-setup: http://www.tomsguide.com/us/music-meets-wireless-mesh-network,review-435-4.html

Sonos-netværket er 'sit eget', men er åbenbart baseret på 802.11g-protokollen... tror jeg!
 
/kris


Redigeret af kris - 21-Februar-2010 kl. 23:03
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Jørgensen1 Jørgensen1 skrev:

Igen tak for inputs.


Mit sonos kører kanal 6 og mit trådløse net kanal 11.

 

Jeg har netop prøvet at sætte kabel mellem min bærbare og Routeren. Det spillede fint i 3min og derefter tilbage til hakken og tøven.

 

Så løser det vel ikke mit problem med en NAS, problemet er andetsteds?

 


Jeg ved godt det lyder som basis-stof, men er du sikker på at du har brugt det kablede netværk?
   Hvis din computer prioriterer det trådløse kan det være gået den vej. Hvis du ikke har prøvet, så sluk det trådløse netkort i din bærbare og prøv igen med kabel.

Jeg har selv før undret mig over at min xtreamer hakkede, for så at finde ud af at min bærbare fortsat brugte det trådløse selv om der var kabel i den. Det må næsten være problemer mellem computer og router som det også før er sagt :)
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Jørgensen1 Jørgensen1 skrev:

Jeg kan sagtens se idéen i en NAS, især hvis det vil løse mit problem.

Burde mit system ikke også hakke ved internet radio, denne del kører uden problemer?
 
Hvis jeg køber en NAS, skal den så tilsluttes min ZP90 via kabel og er det noget man nemt selv kan tilslutte. Jeg er ikke en haj på området.
 
Har du mulighed for at låne en anden switch/hub (evt. indbygget i en anden router) et eller andet sted? Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.
 
Jeg synes du skal prøve at lave fejlfinding på routeren før noget andet. Eventuelt kan du sætte din PC direkte til din ZP90. Så længe routeren har tildelt dem begge IP-adresser burde de kunne klare sig selv, og du får testet om du har stadig har problemer når du har koblet routeren ud af ligningen.
 
Hvis det stadig ikke virker ville jeg smutte tilbage i butikken og bede dem koble den på deres net, og se om den giver problemer der. Hvis det er en ren hardwarefejl får du den jo bare byttet. Hvis den virker problemfrit ved du i det mindste at det er i dit setup at fejlen ligger.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

 
Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.
 
 
Pudsigt, for vi har modsatte oplevelse. At mange har løst problemer ved netop, at skifte til D-link routere Smile
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

 
Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.
 
 
Pudsigt, for vi har modsatte oplevelse. At mange har løst problemer ved netop, at skifte til D-link routere Smile
 
Det må være fordi der kun er 2. sortering tilbage, når leveringsbilen er nået til småøerne herovre....Cry
 
Under alle omstændigheder må løsningen være klar: Har man en D-Link router er løsningen at skifte den ud med et andet mærke - har man et andet mærke er løsningen at skifte til D-Link.
 
For mig lyder det i hvert fald som et netværksproblem.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:34
...man kunne jo også prøve at resette sin router til fabriksindstillinger, opgradere firmware på den eller noget...
Musikken på den bærbare kan vel også testes fra en anden computer på netværket og hvis dét virker efter hensigten, må det være Sonos der halter?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:56
Præcis. Det er trods alt ikke en særlig stor hastighed der er påkræver for at afspille alm 2 kanals audio. 

Er det ikke en mulighed for at teste/diagnosticere netværket via remoten? (kender ikke noget til Sonos, men ved at en sådan feature findes på en Squeezebox). 


Redigeret af opzouten - 22-Februar-2010 kl. 13:57
Til top
Jørgensen1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:46
Hej igen, Jeg har netop været i kontakt med Sonos Live Chat - virker iøvrigt helt fortræffeligt.
 
De konstaterer lidt de samme ting som jer, at der skal være kabel mellem min bærbare og routeren. Jeg prøvede som sagt at kable Pcén igår men som "Jhauerslev" nævner, glemte jeg selvfølgelig at frakoble det trådløse net. Troede at den automatisk ville vælge kablet :-)
 
Jeg vil ud og købe en NAS, det er imidlertidig også en jungle kan jeg se. Der må læses lidt på forum, kan se at der er adskillige emner om NAS.
 
Tak for jeres svar.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 16:33
Det kan da ikke passe... Selv en Squeezebox, som ifølge mange er et inferiørt produkt, kan finde ud af dette...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu