recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Selvfølgelig, Det er logisk.. (doh!),

Kan du anbefale en god MPEG 2 decoder?
 
Prøv at se hvad du har i rullemenuen i DVBViewer. System default plejer at virke med MPEG2. Ellers er der f.eks. ffdshow, Cyberlink, Nero, Intervideo og Elecard, blot for at nævne nogle.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Dnis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 23:19
Bliver desværre nød til at stoppe for i aften... (arbejdsdag imorgen), men mange tak for hjælpen indtil videre... Det er ikke sådan at jeg har indstillet kampen, den er bare på pause til imorgen.

Sov godt!
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 07:11
@Dnis
Velkommen til.
Jeg har en tilsvarende tuner i mit setup, og oplevede i starten gentagne "frysninger".
Ved at google rundt fandt jeg en opdateret driver på hauppauges tyske hjemmeside, som virker noget bedre. Kan dog ikke huske adressen.
Har dog selv YouSee og kan se alle de tilgængelige digitale kanaler, både mpeg2 og mpeg4.
Held og lykke med dit projekt.


Redigeret af zaboom - 25-Februar-2010 kl. 07:12
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Dnis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 00:34
I dag har jeg prøvet team-Mediaprotal hvilket var alt for advanceret og for mit vedkommende ubrugligt.

Derfor gik jeg i gang med at kigge efter alternativer og fandt frem til http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_PVR_software_packages

Jeg skal love for at det er noget af en jungle... men har nu prøvet GB-PVR som kan finde mit kort, men er så ikke nået videre.

@zaboom, jeg har prøvet at være inde på deres tyske hjemmeside samt deres amerikanske og jeg må indrømme at jeg var rimelig overrasket over at se så forskellige drivere på så vidt ens hjemmesider. Jeg burde have den nyeste driver nu.
Til top
Dnis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:05
Har fået mit system til at virke med det orginale winTV 7.1 software.
Det viser sig at den nyeste driver jeg kunne finde på Hauppauge hjemmeside (både svensk,engelsk,tysk og amerikansk), ikke er den nyeste. Istedet fandt jeg frem til en driver pakke hvor den nyeste driver var i.

http://www.hauppauge.se/forum/showthread.php?t=2074&highlight=hvr+930c

Så nu virker det hele, jeg kan se analog tv samt DVB-C :)
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 11:02
@Dnis
Lige netop problemer med hauppauges software og drivere var grunden til at jeg har droppet det firma (nogen der vil købe et par tunere?!)
 
Edit:
De fik vist nok af min (og andres) brokken over at 930C ikke virkede med dvb-c i WinTV 7 Wink Wink (den endte med at blive returneret til forretningen)


Redigeret af michael9000 - 27-Februar-2010 kl. 11:06
Til top
Dnis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:58
Jeg har fået DVB-C til at virke i DVBViewer, og efter som det kun er dr1, dr2 og tv2 jeg kan se via DVB-C gør det mig ikke så meget.

Hvad jeg lige kan læse på deres forum er de så småt ved at få styr på DVB-C, så det skal nok komme.. Hvis de så bare kunne få styr på deres drivere :)

Men hvornår kommer skiftet fra DVB-T til DVB-C? kommer vi til på et tidspunkt kun at bruge DVB-C eller hvad kan fremtiden byde?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:


Men hvornår kommer skiftet fra DVB-T til DVB-C? kommer vi til på et tidspunkt kun at bruge DVB-C eller hvad kan fremtiden byde?

DVB-T er til antennebaseret tv og DVB-C er til kabel-tv. Begge standarder vil derfor eksistere side om side også fremover.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Jeg har fået DVB-C til at virke i DVBViewer, og efter som det kun er dr1, dr2 og tv2 jeg kan se via DVB-C gør det mig ikke så meget.

 
Med ovennævnte kanaler lyder det nærmere som DVB-T. Er du sikker på du har indstillet korrekt i DVBViewer?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Dnis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 14:49
Ja, for kan se zaptor og får kun dvb-c og analog tv fra århus antenneforening, ingen dvb-t desværre.
Til top
NeZz_DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 00:14
Prøv at søg QAM256 med 6900 symbol rate fra 346Mhz så skulle der gerne dukke en stak kanaler op.
 
Husk at sætte free to air på hvis du ikke har et CI-kort ellers får du nogle kanaler 2 gange da de også sendes kodet.
 
Hos mig finder jeg et par DR kanaler og TV2 Østjylland på QAM64 mens resten ligger på QAM256


Redigeret af NeZz_DK - 26-Marts-2010 kl. 00:16
Til top
hautho Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 21:04
Hej!
 
Mit wintv7 finder alle mine stofa dvb-c kanaler ved søgningen, men men men, den skriver "no signal" når jeg vil se kanalerne.
 
Nogen der har et tip til hvad der kræves for at jeg kan få det til at virke??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu