|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mooens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:50 |
Hej
Jeg har netop fået installeret en ny router fra TDC. En Netopia ADSL-router. Når jeg forsøger at kontakte f.eks. last.fm eller andre services for jeg følgende fejl:
Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwork.com
Tidligere havde jeg en Linksys router, og den var der ingen problemer med.
Jeg har prøvet at genstarte alt. Jeg har prøvet at slette min squeezebox på squeezenetwork.com, og oprette denne igen. Intet har hjulpet.
Routeren fra TDC, er en arbejdsgiverbetalt router, som er sat meget restriktivt op. Er det evt. nogle porte der skal åbnes for, eller er det måske et DNS problem.
Jeg håber at der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig
![]() |
|
Mvh.
Mogens Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
kan du i en dos-prompt køre ping mysqueezebox.com og se hvad den siger?
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Du kan også prøve at genstarte SqueezeboxServer - men gør det EFTER at maskinen som serveren kører på har startet/mens den kører.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hvilken version af SqueezeCenter / Squeezebox Server kører du med - første skridt må evt. være at opdatere til nyeste udgave i betragtning af alle de ændringer der har været mht online-servicen. Derudover har jeg selv en del poster i loggen med dns-problemer - og der er også nogle tråde om det på deres forum - det er vist nok et standardproblem for tiden - der er vist issues med serveren/serverne her i Europa - belastningen er vist hårdere end forventet.
|
|
![]() |
|
mooens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Hej allesammen
Tak for Jeres svar.
Jeg har fået løst problemet ved at sætte en alternativ DNS server ind på min QNAP NAS boks. Det løste problemet.
|
|
Mvh.
Mogens Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |