recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage på PanaG20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage på PanaG20

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Nogle der ved hvor lang usb ledningen er på på:

Medion Drive-N-Go: 500 GB (Aldi, 499kr) - skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom.  

Ca. 50cm.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 00:05
Nogle der ved hvor lang usb ledningen er på på:

Medion Drive-N-Go: 500 GB (Aldi, 499kr) - skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom.  
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 17:48
Ja mon ikke, det er da noget af en jungle!
Det virker nu dog, efter lidt søgen på YouSee siden. Jeg skal bruge følgende:

Frekvens: 143000 kHz
Symbolrate: 6875
Modulation: 64
Netværksnummer: 151 (150 hvis boks) - Region Hovedstaden

Som min kæreste sagde da det endelig virkede: "Øh, det er da ikke noget man bare sådan lige finder ud af?" ... Nej, det må jeg sgu give hende ret! LOL

Surt med dit LG dog, men så længe det bare er klokken - og du er klar over det ;) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Derud over, kan jeg overhovedet ikke få nogle digitale kanaler ind på tv'et. Det kan kun finde analog signaler, og de står da helt hen i vejret. Jeg kører min antenne igennem YouSee boksen, og videre til tv'et. Burde G20 ikke selv fange digitale kanaler via YouSee stikket i væggen? De har jo sluppet alle de digitale kanaler fri? I så fald, er de analoge kanaler overhovedet ikke værd at se på.

Jeg må hellere google lidt efter et svar. Det godt nok irriterende. YouSee boksen skal dog siges at stå klokke rent. Aldrig set et så flot billed.

Edit - efter lidt søgen, er det vel bare fordi mit netværksnummer er forkert indstillet på tv'et - så jeg ikke kan se digitale kanaler. Går jeg vel ud fra. Det tænkte jeg selvfølgelig ikke på i går aftes kl. skid. Det må prøves!
 
Præcist - det er lidt af en kunst at få de digitale signaler læst ordentlig ind. Nu er jeg på Stofa - så jeg kender ikke TDC frekvenser, symbolrate, "og-jeg-skal-gi'-dig" men jeg prøvede lidt forskelligt (efter at have googlet det (tjek også Flatpanels forum))- og så var de der.
 
Det "sjove" er, at det er forskelligt i mellem de respektive TV fabrikater hvad der virker - mit 32' LG i soveværelset nægtede pure at finde alle digitale signaler - med mindre jeg satte landet til Finland. Så spillede det bas. Til gengæld må jeg leve med, at klokken altid er en time foran!!!
 
Det var ikke nødvendigt på G20 Tongue


Redigeret af kimfrede - 08-April-2010 kl. 16:59
/kims
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 08:43
Mange tak kimfrede,
det var jo lige sådan et svar jeg havde brug for :) 

Fik tv'et i går, og det blev selvfølgelig sat op med det samme. Valgte derefter også at bruge min Samsung YouSee boks, da jeg ellers ville mangle min start-forfra og andre gode ting.

Derud over, kan jeg overhovedet ikke få nogle digitale kanaler ind på tv'et. Det kan kun finde analog signaler, og de står da helt hen i vejret. Jeg kører min antenne igennem YouSee boksen, og videre til tv'et. Burde G20 ikke selv fange digitale kanaler via YouSee stikket i væggen? De har jo sluppet alle de digitale kanaler fri? I så fald, er de analoge kanaler overhovedet ikke værd at se på.

Jeg må hellere google lidt efter et svar. Det godt nok irriterende. YouSee boksen skal dog siges at stå klokke rent. Aldrig set et så flot billed.

Edit - efter lidt søgen, er det vel bare fordi mit netværksnummer er forkert indstillet på tv'et - så jeg ikke kan se digitale kanaler. Går jeg vel ud fra. Det tænkte jeg selvfølgelig ikke på i går aftes kl. skid. Det må prøves!


Redigeret af RuneH - 08-April-2010 kl. 10:13
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Måske et ret dumt spørgsmål. Anyhow. 

Er det muligt at optage til harddisk, samt bruge pause og spol tilbage når man bruger YouSee boksen? eller er det kun via. alm. tv kiggeri uden brug af boksen? 

Der er nogle ting på Samsung boksen som jeg ikke vil være foruden, så derfor vælger jeg at beholde den, i stedet for at smide et CA-modul i tv'et.

Dog er jeg ikke sikker på om man kan optage via tv'et til harddisk når man ser fra boksen (hdmi).

Håber ikke det er et alt for dumt spørgsmål :)

- ud over det! Super godt tråd, og vil helt klart gå efter en harddisk i nævner her. Go go tråd!
 
Du optager altid (og kun) fra tuner-signal, som går ind i tv'et - enten DVB-C (digitalt eller analog signal) eller DVB-S. Du kan ikke optage signaler fra andre kilder end de indbyggede tunere - hverken eksterne tunere eller dvd eller blueray.  
 
Du er i samme situation som jeg (bortset fra jeg er kunde ved Stofa) - jeg har valgt at beholde min zaptorboks som "tuner 2". Der er samme kanaler via DVB-C på G20, som via Zaptor. Når jeg optager via G20 (DVB-C), skifter jeg blot over og anvender Zaptor som sekundær tuner (er forbundet via HDMI). Som sidegevinst har jeg adgang til Start Forfra via Zaptor.
 
Det virker super i praksis. Konen er solgt - det er ren lykke (jeg er vist fri for at købe blomster det næste lange stykke tid Wink)
 
På samme måde står det dig frit for at sætte en dvd eller bd på spillen og se den samtidig med du optager fra tuneren. Du kan endvidere slukke fjernsynet mens det optager - den kører videre indtil timeren afsluttes eller de 180 min one touch recording udløber.
 
 
/kims
Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 09:12
Update.....
 
USB harddiske uden ekstern strømforsyning testet på Panasonic G20 - 

Mærke                                Model                              Størrelse       Status (OK / NEJ)        Bemærkninger
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung                             G2 Portable                        500 GB        OK                           psiegumfeldt
Memorex                             Essential TravelDrive          320 GB        OK                           Danneck
Medion                                Drive-N-Go                          500 GB        OK                           kimfrede, Aldi, 499kr uge14
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:53
Måske et ret dumt spørgsmål. Anyhow. 

Er det muligt at optage til harddisk, samt bruge pause og spol tilbage når man bruger YouSee boksen? eller er det kun via. alm. tv kiggeri uden brug af boksen? 

Der er nogle ting på Samsung boksen som jeg ikke vil være foruden, så derfor vælger jeg at beholde den, i stedet for at smide et CA-modul i tv'et.

Dog er jeg ikke sikker på om man kan optage via tv'et til harddisk når man ser fra boksen (hdmi).

Håber ikke det er et alt for dumt spørgsmål :)

- ud over det! Super godt tråd, og vil helt klart gå efter en harddisk i nævner her. Go go tråd!


Redigeret af RuneH - 07-April-2010 kl. 08:54
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af kimfrede kimfrede skrev:

Og jeg kan så tilføje:
Medion; Drive-N-Go; 500GB spiller bas med mit nyligt indkøbte G20... Jeg anvender begge USB porte i G20'eren (jeg har et kabel med 2-til-1; bl.a. for at sikre fornøden strøm), og alt virker. Vil lige teste om det har nogen effekt kun at anvende den ene...

 
Og min omtalte disk er så på bud i Aldi fra i morgen: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_14/OFF02.SHTML 
 
Pris: 499,00 (jeg har ingen personlig interesse i Aldi - men disken virker ved mig på mit G20 - og designmæssigt er den "lige i øjet" sammenholdt med design på G20)
 
Jeg har i øvrigt fået testen kun ved anvendelse af "den ene usb port" - og så med en lille usb stik i den anden. Det spiller også bas!
/kims
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 07:46
Nej  Optagelser kan kun ses på det TV de er optaget på
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Henke6000 Henke6000 skrev:

Lige et lille spørsgmål i forbindelse med optagelse på Panasonic G20. Er det muligt at optage via dvb-c, og så samtidig se analog tv?



Et andet spørgsmål:
Kan man optage på hardisk og så se det optagne
på en anden MPGE/HMDI setbox ?

S.U.
E.L.
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af psiegumfeldt psiegumfeldt skrev:

USB harddiske uden ekstern strømforsyning testet på Panasonic G20 - 

Mærke                                Model                              Størrelse       Status (OK / NEJ)        Bemærkninger
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung                             G2 Portable                        500 GB       OK                       psiegumfeldt
Memorex                             Essential TravelDrive          320 GB        OK                             Danneck

Så fik jeg min disk og der ser ikke ud til at være nogen problemer overhovedet, det kan kun anbefales at få sat en USB disk til. Det er rigtigt fedt med pause og REW funktionerne :-)


Og jeg kan så tilføje:
Medion; Drive-N-Go; 500GB spiller bas med mit nyligt indkøbte G20... Jeg anvender begge USB porte i G20'eren (jeg har et kabel med 2-til-1; bl.a. for at sikre fornøden strøm), og alt virker. Vil lige teste om det har nogen effekt kun at anvende den ene...




Redigeret af kimfrede - 28-Marts-2010 kl. 17:46
/kims
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu