recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D er da fuldstændig ligegyldigt!

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 23:10
Apropos hakkende billede, er det så korrekt forstået, at man har valgt at gøre 120 Hz til en standard for 3D i stedet for 96 eller 144 Hz?
 
Det synes jeg, at jeg har læst flere steder, men jeg fatter det ikke. Det må betyde, at hvert øje ser 60 billeder pr. sekund, og så må der jo foregå noget 3:2-pulldown, som vil give judder.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af crisz crisz skrev:

Jeg var også til 3D demo-dag med active shutter briller, men jeg blev fælt skuffet.
Billedet flimre/hakker uacceptabelt meget ifht. hvad jeg forventede.
Jeg venter antageligt et par generationer endnu med den investering.
Det er jo 1G 3D fladskærm til almindeligt hjemmebrug, trods alt.
(Har ikke set 3D i bio)
 

Hvor var det henne, hvilket udstyr?

Det med at billedet flimrer og hakker kan jeg slet ikke følge ift. det jeg så hos Sony Center i Århus. Det lyder som en defekt. Der er mig bekendt heller ikke nogle beretninger fra CES om den slags problemer, så ville vi helt sikkert have hørt om dem. 

1. generation til hjemmebrug, det er korrekt, men som det er sagt før så er det altså ikke raketvidenskab at lave 3D som højre-venstre-højre-venstre med activeshutter briller. Fremstilling af 3D materiale er nok en anden sag - det er noget der skal læres af instruktører, kamerafolk, producers, editors, cgi-folk osv. Men det ændrer ikke ved at fremvisning på TV er ret ukompliseret.

Husk at plasma har nogle fordele fremfor LCD ift. hurtige skift mellem højre/venstre.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Apropos hakkende billede, er det så korrekt forstået, at man har valgt at gøre 120 Hz til en standard for 3D i stedet for 96 eller 144 Hz?
 
Det synes jeg, at jeg har læst flere steder, men jeg fatter det ikke. Det må betyde, at hvert øje ser 60 billeder pr. sekund, og så må der jo foregå noget 3:2-pulldown, som vil give judder.
De 120 hz er formentlig et resultat af at det skal være kompatibelt med kommende amerikansk HDTV i 3D, som jo idag kører 720p/60 eller 1080i/60, og som skal kunne doubles op.

For mig vil det virke oplagt, at hvis det så ellers er tænkt ordentligt igennem, så burde det også være muligt at køre 96 hz fra blu-ray, eller 100hz fra europæiske HDTV udsendelser i 3D (720p/50 eller 1080i/50 gange 2) men det vil tiden vise.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 07:51
Der har lige været en godt nok ret intetsigende test i "What HIFI" af det nye Samsung 40´ 3D LCD og Samsungs tilhørende 3D BD afspiller. Og her kunne jeg da læse mig frem til, at 3D billedet fungerede ganske fornuftigt. Det er i øvrigt samme oplevelse jeg havde i Fields med Sony´s 3D LCD TV Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der har lige været en godt nok ret intetsigende test i "What HIFI" af det nye Samsung 40´ 3D LCD og Samsungs tilhørende 3D BD afspiller. Og her kunne jeg da læse mig frem til, at 3D billedet fungerede ganske fornuftigt. Det er i øvrigt samme oplevelse jeg havde i Fields med Sony´s 3D LCD TV Tongue

Og Hother har så valgt 3D, så helt ringe endda kan det ikke være LOLLOLLOLLOL

Det var god nok en spænde udviklingen, Hother Wink


Redigeret af Startrek - 26-Marts-2010 kl. 08:16
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der har lige været en godt nok ret intetsigende test i "What HIFI" af det nye Samsung 40´ 3D LCD og Samsungs tilhørende 3D BD afspiller. Og her kunne jeg da læse mig frem til, at 3D billedet fungerede ganske fornuftigt. Det er i øvrigt samme oplevelse jeg havde i Fields med Sony´s 3D LCD TV Tongue

Og Hother har så valgt 3D, så helt ringe endda kan det ikke være LOLLOLLOLLOL

Det var god nok en spænde udviklingen, Hother Wink
Du kan jo bare kigge forbi og opleve det selv, når jeg har fået det nye på pladsSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der har lige været en godt nok ret intetsigende test i "What HIFI" af det nye Samsung 40´ 3D LCD og Samsungs tilhørende 3D BD afspiller. Og her kunne jeg da læse mig frem til, at 3D billedet fungerede ganske fornuftigt. Det er i øvrigt samme oplevelse jeg havde i Fields med Sony´s 3D LCD TV Tongue

Og Hother har så valgt 3D, så helt ringe endda kan det ikke være LOLLOLLOLLOL

Det var god nok en spænde udviklingen, Hother Wink
Du kan jo bare kigge forbi og opleve det selv, når jeg har fået det nye på pladsSmile

Det siger jeg ja tak til, sende mig en PB når det er ved at være tid, som komme jeg med en god flaske vin Big smile
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


3D polarisering er da den ringes løsning, da der opstår et for stor lys tab, plus at det kræver et speciale lærred ved projektor som så ikke er så god at bruge til 2D, så jeg håber virkelig at det active shutter løsning der vinder over den passive løsning.


Projektorløsning forholder jeg mig ikke til, men at lystabet er større ved polarizering end ved active shutter, er noget man ikke i flæng kan påstå, givet de Sony videoer der er blevet lagt ud her på sitet. Jeg siger ikke du tager fejl, men har du en kilde til en analyse der viser at der er nævneværdig mere lystab ved polarizering end ved active shutter, når vi ved at Sony's active shutter briller er åbne mindre end 50% af tiden?

Redigeret af danji - 26-Marts-2010 kl. 08:28
Mvh dan.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


3D polarisering er da den ringes løsning, da der opstår et for stor lys tab, plus at det kræver et speciale lærred ved projektor som så ikke er så god at bruge til 2D, så jeg håber virkelig at det active shutter løsning der vinder over den passive løsning.


Projektorløsning forholder jeg mig ikke til, men at lystabet er større ved polarizering end ved active shutter, er noget man ikke i flæng kan påstå, givet de Sony videoer der er blevet lagt ud her på sitet. Jeg siger ikke du tager fejl, men har du en kilde til en analyse der viser at der er nævneværdig mere lystab ved polarizering end ved active shutter, når vi ved at Sony's active shutter briller er åbne mindre end 50% af tiden?

Problem med polarizering er netop lydtabet, som først blive et stor problem med en Projektorløsning, da man skal ud og havde fat i et speciale lærred og dette lærred er ikke god til normal 2D visning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu