recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 14>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 20:44
tror ikke det er for krævende med wmp 11... men altså ellers kan du vel bare slette den igen.
 
og det var da en lækker sidegevinst med lampen... lidt underligt for den burde slet ikke have noget med det at gøre... men oplevede faktisk noget lignende på min nye mobilos sonyericsson X2 som havde pixel fejl ud af kassen.. samtidig syntes jeg den var lidt tung... så geninstallerede jeg windows mobile systemet på den og vupti så var den straks mere frisk og ikke så lidt overraskende pixelfejlen var pist væk... så nogle gange hænger tingene mere sammen end man måske lige går og tror.
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 20:51
Synes ofte at det ikke er til at slette nogen programmer fordi de deler filer med andre. Og så får man en meddelelse om at det kan være skadeligt for de andre programmer, eller et simpelt: Kan ikke foretages!Ouch
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:45
Nu har også jeg opgraderet firmwaren jf. den meget fine "dummies" manual fra rhsin. Fantastisk - nu har jeg heller ikke drop-outs længere på internet radiokanalerne. En kæmpe tak for hjælpen - fantastisk sådan at kunne hente hjælp fra dette forum Big smile.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 14:50
det var så lidt, og godt vi kan gøre det som Pioneer ikke kan finde ud af Wink
Mvh

René
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 16:19
Hej
Jeg kan høre internetradio på min Pioneer SC-LX81. Tak for din flotte vejledning til opdatering af HMG rhsin.
Jeg vil nu gerne kunne se mine fotos fra min pc'er gennem LX-81 på min Pioneer LX-5090H skærm.
Desværre kan jeg ikke få adgang til serveren på LX-81. Jeg har installeret Windows Media Player 11 på pc'eren. Min pc'er er en HP Pavilion T3170. Routeren er en Zyxel 2602HW-D1A. Jeg bruger et kabel mellem LX-81 og routeren.
Håber i kan hjælpe.   
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej
Jeg kan høre internetradio på min Pioneer SC-LX81. Tak for din flotte vejledning til opdatering af HMG rhsin.
Jeg vil nu gerne kunne se mine fotos fra min pc'er gennem LX-81 på min Pioneer LX-5090H skærm.
Desværre kan jeg ikke få adgang til serveren på LX-81. Jeg har installeret Windows Media Player 11 på pc'eren. Min pc'er er en HP Pavilion T3170. Routeren er en Zyxel 2602HW-D1A. Jeg bruger et kabel mellem LX-81 og routeren.
Håber i kan hjælpe.   
 
Jamen det var da så lidt Smile
 
I princippet er det ikke din receiver du skal lave indstillinger på, men derimod din PC, du skal dele dit medieindhold... jeg mener faktisk en af de første gange man starter wmp11 op under win 7 spørger den om du vil dele dit inhold på lokalnetværket... det skal du svare ja til... også iøvrigt huske at du deler ALLE dine billeder og musikfiler med ALLE som er på dit lokalnetværk.... husk lige det hvis den kreative fotograf har været igang LOL
 
Når delingen så netværksdelingen er slået til på dit medieindhold (jeg er altså ikke lige helt sikker på den direkte beskrivelse.. men det er såvidt jeg husker netværks og delingscenter også hjemmegruppe hvor det defineres..)
Så skulle du gerne kunne se din pc inde fra HMG (under internetradiostationerne) også er det bare at browse hen til det du vil se.. altså musik og eller fotos.... ikke fordi det er den bedste måde at browse fotos på.. men den kan...
 
En anden måde er at du tænder for hmg også højreklikker du på det/de billeder du vil se.. også er der en afspil til og der vælges:
 
 
Og herefter åbnes denne browser... denne er godtnok gjort inde fra wmp... men det er i princippet det samme med højreklik direkte på filen fra stifinder.. og ens om det er musik eller foto.,.. husk på at receiveren er lidt begrænset af hvilket formater den understøtter.. så det er ikke alt som kører..
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 17:25
Virker det kun med wmp 11 rhsin?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 17:33
jeg har kun wmp11, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed.. men ummidelbart ja.
 
ellers skal man hente et program som eks. xmbc http://xbmc.org/download/ for at dele sit medieindhold på computeren så kan det godt... da den har en medieserverfunktion som gør at dit medieindhold bliver tilgængeligt via dnla... jeg har dog ikke rodet så meget med programmet selv til jeg er synderlig stærk i det.. det kræver lidt opsætning af medieserveren førend det virker.. skrive id og fortælle hvilket indhold du vil dele.. for jeg bruger min NAS istedet i dag.
 
men med sådan en installeret kan du browse i billeder og musik på din pc i princippet på samme måde som du gør med internetradioer


Redigeret af rhsin - 11-April-2010 kl. 17:38
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 19:06
Det lader til at jeg blir' nødt til at installere wmp 11 så for at se billeder Tongue
 
Og hvordan gør jeg så lige det?Confused


Redigeret af Kampus - 11-April-2010 kl. 19:10
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 20:40
nu ved jeg ikke lige hvad styresystem du har, men du kan downloade den her.. også er det bare at installere.
 
 
Understøttede operativsystemer: Windows Vista Business N; Windows Vista Home Basic N; Windows XP Home Edition N; Windows XP Media Center Edition; Windows XP Professional N; Windows XP Service Pack 2; Windows XP Tablet PC Edition
 
god fornøjelse Wink
 


Redigeret af rhsin - 11-April-2010 kl. 20:43
Mvh

René
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 21:43
Hej René
Mange tak for din vejledning.
Desværre kan jeg ikke se min pc'er under HMG. Jeg får heller ikke mulighed for at vælge "afspil til" i wmp11. Der må være noget galt med min opsætning af pc'eren, da jeg ikke under deling får mulighed for at vælge en enhed. Har prøvet uden held. Venter med at se mere på det til i morgen aften. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej René
Mange tak for din vejledning.
Desværre kan jeg ikke se min pc'er under HMG. Jeg får heller ikke mulighed for at vælge "afspil til" i wmp11. Der må være noget galt med min opsætning af pc'eren, da jeg ikke under deling får mulighed for at vælge en enhed. Har prøvet uden held. Venter med at se mere på det til i morgen aften. 
hvilket styresystem bruger du?
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu