recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Jeg har ikke et decideret HD-abn hos Viasat, men, om jeg husker korrekt, så outputter de i 720 hvor jeg kun kan opnår 570 opløsning via scart...og det var nu ikke ligefrem meningen med denne boks fra viasat :(


Er det ikke meget normalt med den opløsning når du kører gennem scart?
- jo, opløsning på 570 er normalt gennem scart......men jo derfor ikke det optimale når man kan køre 720 gennem HDMI......
 
MVH
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

En anden ting, som pludselig er opstået, er at når jeg vil optage/kører pass-through fra min HD-boks på min HDD-optager, så mangler underteksterne - men kun på viasat "egne" kanaler ( div. TV3, div. Tv-1000'er, andre "udenlandske" kanaler jeg modtager på min Viasat boks er teksterne der!


Kan det ikke skyldes, at underteksterne bliver lagt på af din boks på nogle kanaler mens de på andre er med i billedet?

Når du ser tv på din boks er der derfor undertekster på. Optager du signalet på din HDD, som ikke kan lægge undertekster på, så er der ingen.

Bare et gæt.
 - du er givetvis inde på noget af det rigtige. Det mærkelige er bare at mens der ikke er undertekster på f.eks. TV1000, så er der undertekster på f. eks. BBC - hvordan kan boksen "skelne" dette - undertekster er vel undertekster...?
- nej, det ER en meget underlig/dårlig HD boks Viasat har....og det frygtelige ved det er, at de/Viasat tilsyneladende er fløjtende ligeglade med dette..........
 
MVH
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af JoakimBL JoakimBL skrev:

Jeg har også en Pace HD boks fra Viasat oh har også problemer med lydsynkroninseringen på DR-HD. Min boks er udelukkende forbundet til mit TV med et HDMI kabel, og det hjælper ikke at skifte kanal
 
Det havde jeg ikke i starten, men der havde jeg til gengæld på Nat Geo HD. især. Nu har jeg ikke HD-pakken længere, så nu oplever jeg det kun på DR-HD. Det er ikke meget, men nok til at jeg faktisk ikke kan holde ud at se på kanalen, fordi jeg fokuserer så meget på det.
 
 
Yep, DR HD er HELT forfærdelig på HD-boksen...........'ser det heller ikke mere ( og det er en skam, for billedet er vanvittig flot)
 
MVH
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Det mærkelige er bare at mens der ikke er undertekster på f.eks. TV1000, så er der undertekster på f. eks. BBC - hvordan kan boksen "skelne" dette - undertekster er vel undertekster...?


Der er forskel på om man sender undertekster som en del af billedet eller i en særskilt datastrøm.

Fordelen ved at have det særskilt er, at man så kan vælge at slå det til og fra (eller skifte mellem flere forskellige hvis der er det).
Ulempen er, at folk kan have forskellige bokse som viser underteksterne forskelligt - eller udstyr som slet ikke viser dem.

Jeg har YouSee og hvis jeg ser på BBC Entertainment kan jeg der ikke ændre på undertekster. På TV1000 kan jeg slå dem til og fra.

Jeg forestiller mig, at din Viasatboks bare sender signalet videre uden at sætte underteksterne ind først.
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JoakimBL JoakimBL skrev:

Jeg har også en Pace HD boks fra Viasat oh har også problemer med lydsynkroninseringen på DR-HD. Min boks er udelukkende forbundet til mit TV med et HDMI kabel, og det hjælper ikke at skifte kanal
 
Det havde jeg ikke i starten, men der havde jeg til gengæld på Nat Geo HD. især. Nu har jeg ikke HD-pakken længere, så nu oplever jeg det kun på DR-HD. Det er ikke meget, men nok til at jeg faktisk ikke kan holde ud at se på kanalen, fordi jeg fokuserer så meget på det.
 
 
Yep, DR HD er HELT forfærdelig på HD-boksen...........'ser det heller ikke mere ( og det er en skam, for billedet er vanvittig flot)
 
 
Jeg er "gammel" og lidt endnu Viasat kunde,men skifter snart til Yousee, da jeg har en formodning om at de leverer en bedre kvalitet, og så er de billigere.
Jeg kan snildt nikke genkendende til samtlige indlæg i denne tråd(jeg har selv Pace HD boksen), og synes et eller andet sted at det er skræmmende, at Viasat ikke opper sig og får de bokse i orden.
Der dukker ofte tråde op i diverse forums, omkring deres teknisk dårlige bokse, og intet sker, men der skal jo nok en mere massiv indsats til fra kunder før dette sker.
Eller så har Viasat slet og ret ikke så mange kunder der går så meget op i de tekniske krav til boksene, og ikke har så meget eksternt isenkram tilsluttet.
Jeg er iøvrigt fuldstændig enig i at DR HD er HELT forfærdelig på HD-Boksen(mht. lyd-sync), og har været det længe(MEN IKKE  ALTID, så det kan fixes), og jeg ser den heller ikke længere over Viasat, men over DVB-T, hvor den også står flot, synes jeg.
 
Michael
 
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K
MARANTZ NR-1606 .
2x Dali Lector 6 Front.
1xDali Concept 1 center.
2xDali Concept 1 Bag.
2xSubwoofer Dali SUB E-12F
Airties 7410 4K Tvboks
Fibia fiber Tv
Waoo 200/200
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 20:04
JesA: Har du prøvet at fjerne scart-kablet til din HDD-optafer for at se om det hjælper?
Jeg har både Pace 850 og 830. Begge kører med HDMI og jeg har ikke nogen forsinkelse på noget af det, men jeg har heller ikke min HDD-optager koblet til min Pace 850.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:03
Kurt Poulsen; nej, det har jeg ikke, men vil afprøve det i morgen. Omend jeg synes at det er en falliterklæring at jeg ikke kan optage fra Viasatboksen :(
 
mitri; måske jeg skulle afprøve yousee - frygter blot at billedkvaliteten vil være dårligere end når jeg modtager direkte på min parabol...?....
 
MVH
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:10
Det er jeg enig med dig i. Alternativt burde Viasat  gøre opmærksom på det når man køber boksen så man ved hvad man går ind til.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:47
Hejsa har tilsvarende dårlige oplevelser med Viasat og Pace boksen.
Ved optagelser (HD) er tekst og tale ofte ude af sync. (møgirriterende), det hjælper dog sommetider lige at stoppe og starte igen.
 
Havde kontakt med Viasat kundeservice/teknik med et andet spørgsmål:
 
Spørgsmål:
Har Pace TDS 850 NV (med 250Gb harddisk)
Kan ikke forstå, at den vist 90% fuld, når der kun ligger ca. 10 film optaget fra Viasat 1000HD, (1 alm. HD film skulle vist fylde ca. 4-6 Gb)
 
Svar:
"Skynd dig at se dine film og slet dem" (ok, man ser ikke lige 10 film på én gang).
"Slet alle dine film" (nej, det er jeg ikke interesseret i, det er jo derfor jeg har optaget dem).
"Overfør dine HD film til videobånd eller DVD" (godnat mand!)
"Slå optagebufferen fra" (har jeg gjort, det gav 4%)
"Er der mere jeg kan hjælpe med" (nej det er der ikke for jeg har overhovedet ikke fået nogen hjælp og problemet er der stadig).
 
Se det kalder jeg elendig service til en ellers god kunde! (og ja Yousee vil meget gerne have lov til at lægge fiberen ind).
 
PS: sender først denne mail til kundeservice@viasat.dk via hjemmesiden og får følgende autosvar: !!!
 
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
Emne: Verdens bedste kunderservice! ? Hmmm !
Sendt: 03-11-2009 17:21

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

kunderservice@viasat.dk den 03-11-2009 17:21

Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse.

Fuldstændig enig Wink : kundeservice @ viasat findes overhovedet ikke Ouch

MVH Alex
Viasat fuld pakke, hele huset og 2 gange HD abonnement, Pace 850 HD PVR og Pace 830 HD


Redigeret af @lex - 30-Marts-2010 kl. 12:49
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:54
Sikkert fordi du har stavet deres mailadresse forkert......
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:59
Aarh confused
 
Jeg klikkede på kontaktlinket på hjemmesiden
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Sikkert fordi du har stavet deres mailadresse forkert......
 
- måske man burde checke fakta før at man slynger sådan en letkøbt/nedladende udtalelse afsted.....du lever på glimrende vis op til dit profilnavn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu