recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:22
Post til Anima gik såmænd bare ud på, at han har skrevet at han vil af med sit Pioneer 5090 og købe en projektor, og jeg ville bare vide hvad han ville have for det. Jeg har dog ikke fået noget svar endnu. Confused

Den Yamaha ser godt nok også interessant ud. Det er jo ren retro, og åbenbart god lyd og rigeligt med power. Det kunne godt blive sådan en fætter. Tongue MEN, http://www.testfreaks.com/stereo-amplifiers-receivers/yamaha-a-s700/

Peathree Nova er en ret dyr fætter, men, måske kunne den handles noget ned? Jeg har ikke prøvet endnu, men, hvis vi er et par stykker der vil have sådan en, så ville det sikkert være nemmere. Jeg skal se hvad jeg kan gøre i næste uge hvad Nova'en angår.

Højtalere køber jeg ikke før jeg har købt en forstærker eller to?. Jeg forestiller mig i det lange løb en Surround sound forstærker med effektforstærkere eller med et produkt som Nova'en til stereo musik. Nova'en har vagt min interesse fordi den også skulle have en rigtig god Headamp og fordi den også kan kobles til en surround sound forstærker. En surround sound forstærker+Nova'en til at trække fronterne når der skal lyd til tv'et og Nova'en til stereo musik skulle vidste dække mit behov.

Til at starte med kunne jeg sagtens "nøjes" med et rent stereo setup til max 16.000 kr., og så udbygge derfra.




Redigeret af Firebird - 01-Maj-2010 kl. 15:32
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:20
Hej Firebird, jeg har stået og står lidt i din situation mht. højtalere og forstærker.
 
Jeg valgte mine højtalere pga. de posative anmeldelser og tilfredse brugere på div. fora og så pga.
prisen (xtz).
 Jeg skulle så have en ny forstærker, og her gik jeg så i stå. Hvergang jeg fandt noget inde for mit buget, var maskinen ikke kraftig nok eller 43-44 cm i dybten plus stik så jeg ikke har plads til den hvor den skal stå..  
 
Nå men jeg er så begyndt at kigge lidt efter en igen, i den sidste uges tid og har fundet denne som jeg vil tjekke ud. Yamaha A-S700 til ca. 5200,- Har set den til 44-4500,-
 
Her kan du lige læse om den. Der er dog lidt delte meninger om magasinet Lyd & Bilde anmeldelser.
 
Men så i går læse jeg din interesse ang. PeachTree Audio Nova, og den har også vagt min. Dog er priser lige over det jeg havde planlagt at give, men sådan er det joSmile
Jeg synes også det er fedt man kan placere sin Sonos (hvis man har sådan en) inde i den.
 
Desværre tror jeg ikke der bliver meget at gøre ved prisen, for de priser jeg har kunne finde i DE, GB og CZ har alle været højere ind i DK. kun US er den en del billigere.
 
Nå men hvis du falder over nogle flere intersante forstærkere må du endelig skrive om disse.
Jeg vil om lidt cykle forbi Tekni-fi Hi-Fi Import på Frb. og se om de har den i vinduet.
 
Ps. hvad er det for noget post til Anima.. Big smile
 
/Thomas
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 17:47
Anima!

Du har fået post af mig! Venter på svar... Big smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvis man er ude efter nye højtalere og forstærker, så ville jeg helt klart tag et besøg på forumet HIFI4ALL.dk
Der kan du bl.a. finde masser af anmeldser af div, hi-fi udstyr:
Jeg har af og til været derinde og snuse, men, tak for tippet alligevel. Det dumme er, at det ikke skal kunne spille vildt højt, men, "bare" godt, og der er SÅ mange muligheder, og der bliver ikke råd til alt det jeg gerne vil have på en gang under alle omstændigheder. Jeg skal også snart have en fladskærm, og jeg aner ikke hvad det bliver for en. Hvis det bliver en skærm til en 13.000 kroners penge, så bliver der fra starten også mere til lyden end hvis det bliver en skærm over 20.000 kr.  Pyyyh, det er sgu hårdt, at køre alle mulige setups rundt i hovedet hele tiden. LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 07:04
Hvis man er ude efter nye højtalere og forstærker, så ville jeg helt klart tag et besøg på forumet HIFI4ALL.dk
Der kan du bl.a. finde masser af anmeldser af div, hi-fi udstyr:
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 02:27
XTZ har jeg bestemt også i tankerne. Der må være nogle gode grunde til at de bliver rost så meget. Smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 01:02
Jeg er en af dem som går ind for XTZ - det er en ganske fin højttaler til billig penge.

Træerne vokser ikke ind i himlen, men hvis man skal have bang for the buck, så kommer man ikke uden om dem. Det er den slags højttaler som får en til at lytte samlingen igennem igenWink
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg ville lytte på XTZ 99.38. Har hørt blandet fra både Rega, Kef, JBL, AudioVector, Dali, B&W, DynAudio m. flere. Både omkring prisklassen og over, og ingen af dem leverer samme gode lyd som XTZ.

Du kan evt. give Dan et kald, og høre om en god pris på en rørforstærker. Selv hørte jeg på denne som lød fantastisk godt:
http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/tac-34-roerforstaerker-3082p.html

Da jeg snakkede med ham, kunne han give en god pris på det samlet.

Hvis der er nogen som har hørt den nævnte XTZ 99.38, og fundet højtalere i prisklassen som spiller bedre, må de gerne smide mig en PM, for jeg har det stadigt til gode.
Nu handler det jo også om smag, man kan jo ikke bare sige, at et bestemt højtalermærke er bedre end andre.


Kunne ikke være mere enig. Men med lige XTZ er det ikke blot mig selv, men flere kammerater og flere på dette fora og Hifi4all, som er enig i, at man skal langt over prisklassen for at finde noget tilsvarende.

Jeg og flere har søgt efter netop dette, og har været ude og lytte på en del grej, men ikke fundet noget endnu som spiller bedre end dem i prisklassen.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg ville lytte på XTZ 99.38. Har hørt blandet fra både Rega, Kef, JBL, AudioVector, Dali, B&W, DynAudio m. flere. Både omkring prisklassen og over, og ingen af dem leverer samme gode lyd som XTZ.

Du kan evt. give Dan et kald, og høre om en god pris på en rørforstærker. Selv hørte jeg på denne som lød fantastisk godt:
http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/tac-34-roerforstaerker-3082p.html

Da jeg snakkede med ham, kunne han give en god pris på det samlet.

Hvis der er nogen som har hørt den nævnte XTZ 99.38, og fundet højtalere i prisklassen som spiller bedre, må de gerne smide mig en PM, for jeg har det stadigt til gode.
Nu handler det jo også om smag, man kan jo ikke bare sige, at et bestemt højtalermærke er bedre end andre.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:10
Jeg ville lytte på XTZ 99.38. Har hørt blandet fra både Rega, Kef, JBL, AudioVector, Dali, B&W, DynAudio m. flere. Både omkring prisklassen og over, og ingen af dem leverer samme gode lyd som XTZ.

Du kan evt. give Dan et kald, og høre om en god pris på en rørforstærker. Selv hørte jeg på denne som lød fantastisk godt:
http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/tac-34-roerforstaerker-3082p.html

Da jeg snakkede med ham, kunne han give en god pris på det samlet.

Hvis der er nogen som har hørt den nævnte XTZ 99.38, og fundet højtalere i prisklassen som spiller bedre, må de gerne smide mig en PM, for jeg har det stadigt til gode.
Til top
Kleen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 20:23
Med de behov du beskriver, vil en Rega Mira (3) med et sæt Dali Ikon (6) være et rigtigt godt valg..
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis du lytter meget til akustisk musik, og gerne vil have rør-klang, så kunne en klar anbefaling være en Atoll-forstærker, sammen med et sæt Dynaudiohøjttalere (alternativt DLS).
 
M.v.h.
Merci. Alle forslag tager jeg med stor taknemmelighed imod.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu