recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic eller Sony??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic eller Sony??

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 01:41

Hej

Så er jeg blevet den glade ejer af en meget støjsvag Panasonic HDD-optager    .

Opsætningen gik hurtigt og uden problemer. Har afprøvet diverse funktioner (dog ikke alle endnu), men det virker umiddelbart til at finde ud af. Der er dog en ting jeg er i tvivl om mht. STOP-funktionen. Hvis man fx. ser en titel og trykker på STOP, så kan man fortsætte der hvor man kom til ved at trykke PLAY (hvis man altså ikke har haft slukket optageren eller ikke har set en anden titel i mellemtiden). Hvordan kan man, hvis man ser en titel (fx. en film) og man trykker STOP og gerne vil fortsætte med at se filmen færdig næste dag (og optageren derfor har været slukket)....er der så ikke en hurtig måde, at finde frem til der hvor man var nået til i filmen, istedet for at skulle spole/searche? Eller skal man trykke "create chapter" på det tidspunkt i filmen, man vil fortsætte med at se på et senere tidspunkt? .

Desuden kan jeg ikke helt hitte ud af, om man kan sortere i titlerne (altså hvis nr. 9 skal være nr. 1 osv.)? Det ser ikke umiddelbart ikke ud til at man kan.

Skal man tage det helt bogstaveligt med kun at bruge Panasonic DVD-skiver til optageren eller kan man sagtens bruge andre? Havde tænkt mig at købe nogle af et andet mærke i Tyskland.

Ellers så synes jeg optageren har et pænt design, pæne menuer med pæne farver og en OK fjernbetjening. Timer-systemet er dog (som andre her i forummet også har skrevet) ikke så smart og så kunne det være dejligt, hvis man kunne redigere samtidig med at man optager....men det vænner man sig nok til.

Jeg er i hvertfald godt tilfreds med at have valgt Pana'en

 

Venlig hilsen

Kathrine

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 08:21
Til Lykke med valget, selvom du svigtede Sony. Selvfølgelig kan du bruge andre mærker f. eks. Verbatim, som lyder for nogle som et lidt underligt brand, men rent faktiskt er ejet af Mitsubishi, hvilket også står med småt på coveret. De sælges med stor glæde verden over. Hilsen fra Odense  Allan
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Skal man tage det helt bogstaveligt med kun at bruge Panasonic DVD-skiver til optageren eller kan man sagtens bruge andre? Havde tænkt mig at købe nogle af et andet mærke i Tyskland.

 

Tillykke med dit fornuftige valg.

Du kan sagtens bruge andre skiver end Panasonic's.

 Jeg bruger selv VERBATIM til min meget støjsvage og problemfri Pana E-85.

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 10:15

Hej Kathrine.

Tillykke med den da.

Jeg må med skam  indrømme, at lige de funktioner du spørger om hjælp til, dem har jeg desværre endnu ikke afprøvet.

Nok fordi, at jeg ikke har haft brug for dem. Jeg har det nemlig med, først at sætte mig ind i "sagerne", når behovet er der.

Så jeg håber en anden kan svare på dine spørgsmål.

Men med hensyn til skiver, der kan du sagtens bruge andre... Jeg bruger selv både TDK og VERBATIM. Jeg har efterhånden brændt mange skiver, og med alle lagrings-hastigheder, uden en eneste fejlbrænding.

Som DVD -R, bruger jeg altid en af disse to:

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=878

http://www.it-netsupply.dk/shop/productinfo.asp?id=43475

Og af typen: DVD -RW bruger jeg disse. Som også er af typen "DataLifePLUS.. Det står med småt oppe under navnet.

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=753

Og også de butikker, link'sene er fra. Alt efter hvem der har produkterne på lager. Men andre er da sikkert lige så gode.

Men jeg har læst et sted, at fra firmaet Verbatim, skal man holde sig til produkter af typen: "DataLifePLUS"... Verbatim har nemlig også andre typer, (ofte lidt billigere) men de er vist ikke helt så stabile som de nævnte.

Og jeg ved godt der findes endnu hurtigere skiver, men dem har jeg altså ikke prøvet... Jeg har nemlig engang fået at vide, at jo hurtigere der brændes, jo nemmere opstår der en fejl, foruden at "laser'n" bliver varmere, og dermed også hurtigere slides... Om det passer ved jeg ikke.

Men igen.... Held og lykke med det hele.  



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 10:23

Hov, kan sgu' ikke få de link's til at virke idag. prøver lige igen.

Så jeg vender tilbage.

******

Nå,så virker de da vist.

Hos mig, dog "KUN" nogen gange.   Hmm. ved ikke lige hvad de fejler.



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 11:59

Hej igen.

Ang. spørgsmålet om at ændre på rækkefølgen på de optagne titler.

I linket til en manual, jeg tidligere lagde ind. Inde på "side 90" ser det ud til, at der er mulighed for det.

Og skal de overspilles til en "skive", jamen så kan du jo ihvertfald der ændre på rækkefølgen. Du bestemmer jo der selv, hvordan, hvor mange og hvilke du vil overspille, og altså også rækkefølgen.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 12:11

Mht medier: Prøv www.edbpriser.dk. Eller prøv links her på sitet. Så har du rigeligt at vælge imellem.

mvh

Til top
Buffie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 13:34

Hey !!

Har fulgt Kathrines tråd løbende, da jeg også lige har investeret i en dmr-eh50, og også er interesseret i hvordan man laver kapitler i sine optagelser på HDD. Men ellers er jeg også meget godt tilfreds. Når det er ens første HDD optager er det jo svært at vide hvad ens krav er.

 

MVH

Buffie

 

 

Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 13:38

Hej igen

Ja, det var nemlig Verbatim, jeg havde hørt skulle være gode og billige....TAK for links

Hmmm, jeg har lige for første gang prøvet at lægge en DVD-skive (DVD-RAM) i optageren og så kommer der en del støj fra blæseren (den kører hele tiden) + der kommer en brummende lyd. Det er der slet ikke når jeg afspiller/optager fra HDD. Støjen stopper først når jeg tager skiven ud af optageren igen. Blæseren kører kun ganske lavt når jeg bruger HDD........er det normalt at der er så stor forskel på blæserstøjen ifht. om man bruger DVD eller HDD?

Til Frede: Har kigget på henvisningen til manualen og det ser ud til at det omhandler redigering af kapitler. Det er måske slet ikke muligt at ændre rækkefølgen på titlerne......jeg må lige studere manualen lidt mere  .

Venlig hilsen

Kathrine

 

 

 

 



Redigeret af Kathrine
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 14:20

Hej Kathrine.

Tjaa, tror egentlig nok du har ret i, at den "støjer" mere, (hvis det kan kaldes sådan) når DVD-drevet er i brug. Dette drev snurrer jo så også, samtidig med at blæseren og HDD drevet kører kører.... Min maskine, står på en glasplade i bordet under TV'et, og jeg synes ikke der noget egentlig brummeri, men kun en stille susen.

Mon ikke en evt. træplade, kan forstærke lydene op??? Det har jeg faktisk en mistanke om.

Det er nok også rigtigt, at man ikke kan ændre på rækkefølgen, så længe de optagne emner ligger på HDD. Medmindre man da også dèr, laver en "Afspilningsliste". For det mener jeg bestemt man kan.



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 16:12

Hejsa.

Oprindeligt skrevet af Buffie Buffie skrev:

Hey !!

Har fulgt Kathrines tråd løbende, da jeg også lige har investeret i en dmr-eh50, og også er interesseret i hvordan man laver kapitler i sine optagelser på HDD.

Det er faktisk såre simpelt at lave "Kapitler" i optagelser på HDD.

Under afspilning, skal du på "Fjernbetjeningen" bare trykke på knappen "Create Chapter", hver gang du ønsker et nyt Kapitel. Så skriver den det aut. ind. Og det kan så bruges ved senere afspilninger.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 20:22

Hej Kathrine,

Der er ikke nogen nem måde at komme frem til hvor man var i en optagelse når man har haft slukket optageren - udover ved at trykke på create chapter, men det har du jo allerede har fundet ud af.

Vores EH60 synes jeg ikke støjer i DVD-drevet når den bliver brugt. Gør det en forskel hvis du ikke har brugt HDD i den inden du afspiller en DVD ? For der går et stykke tid inden HDD går i "sleep-mode" og blæseren slukker.

Ifølge den danske manual side 18 kan du ændre den rækkefølge en titel bliver afspillet i vha. afspilningslister.

Og ja, det er underligt at man skal trykke på timer-knappen for at slå en optagelse til. Det virker fuldkommen unødvendigt, da man jo lige har sagt at den skal sættes igang.

Til Pokerface: En træplade er mere lyddød end en glasplade.

Mvh Kurt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu