recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic eller Sony??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic eller Sony??

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Hej

Til cnn3:  Grunden til at jeg ville bruge DVD-RAM er for at få lidt ekstra "HDD"- plads når optagerens HDD er fyldt og fordi den er genskrivbar (eller hvad det nu hedder)......en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM.

OK, måske skulle du bare have valgt en med større harddisk så? Jeg troede det var fordi, du ønskede at flytte mellem forskellige maskiner. En stor fordel ved harddisk-recordere er jo netop at man ikke bekymrer sig om hvorvidt der er plads, og at man ikke skal til at finde plads på et ledigt videobånd osv... Det kræver selvfølgelig at man er god til at rydde op og slette når man har set de optagne programmer mv...

mvh Christian
Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 11:34

Det er helt bevidst, at jeg har valgt Pana'en EH50 med kun 80 GB HDD, da EH60'ern med 200GB HDD ikke fås i sort og den skal være sort og så er udvalget selvfølgelig begrænset.....men man kan jo ikke få det hele  .

Vh.

Kathrine 

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 13:04
Ahhh...
mvh Christian
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

.....en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM. 

Hvis du optager i VR-mode på DVD-RW kan du godt lave pause live-TV. Ikke helt sikker på at det holder på din maskine, men Pio kan.

mvh

Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 17:54

Til Hapsdog: Det kan man ikke på den Panasonic jeg har købt. Man kan kun pause live-TV, hvis man optager på DVD-RAM eller HDD.

Vh.

Kathrine

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 18:41

Hej Kathrine.

Har du forsøgt det???
Jeg synes nemlig, at man nogen gange kan "snyde" sådanne elektroniske apparater, til at lave "ting", der ellers ikke er beskrevet i manualen.

NB. Jeg har ikke selv forsøgt, men vil da gøre det ved lejlighed.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 19:18

Hej Frede

Da jeg skrev ovenstående havde jeg ikke afprøvet det......men det har jeg nu  .

Jeg kan ikke lige se, at man kan optage i VR-mode, men derimod i XP, SP, LP, EP og FR. Jeg har afprøvet det i XP og SP mode og "pause live-TV" fungerer ikke (som der også står i manualen, at det ikke gør). Men om optageren kan optage i VR-mode, det kan jeg ikke lige finde noget om i manualen.

Til gengæld (hvilket ikke har noget med ovenstående at gøre), så kan man jo spare på strømmen ved at sætte "power save" til on, men så skulle "quick start" (funktionen med at optagelse går i gang 1 sekund efter man har trykket på "REC") ikke fungere. På min Pana der går optagelsen i gang 1 sek. efter jeg har trykket på start, uanset om "power save" er sat til on eller off.......så der er måske noget om det du skriver med at de kan "snyde"   

Vh.

Kathrine

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 19:26

Hej igen.

Ja, det samme, (altså med "Power save" har jeg så også fundet ud af.

Eneste forskel jeg har bemærket, er at "opvarmningen" inden maskinen er klar, varer lidt længere, samt at uret er slukket når maskine står "Standby".

Ang "VR-mode", ved jeg ikke lige hvad det svarer til på vores maskiner, men jeg tror jeg vil finde en manual til "PIO'en" og lure lidt. 

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 21:50

Hej igen, Kathrine.

Jeg var lige inde i "Setup", for at kigge lidt på mulighederne.
Jeg kunne nemlig ikke rigtig huske hvordan jeg egentlig i sin tid, havde sat maskinen op.... Det er jo snart laaaaaaang tid siden, og da den jo virkede, havde jeg jo ikke ændret på det.

Nå men det jeg ville sige, er at min er sat til følgende: "Power Save" = Off og "Quick Start" = On.... Så det er selvfølgelig derfor maskinen reagerer på den måde.

Din maskine er sikkert sat op på samme måde.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:20

Hej igen Frede

Ja, sådan var min også sat op, men jeg har været inde og ændre det til "power safe" ON og så bliver "quick start" automatisk sat OFF.....men den er altså lige hurtig til at starte med at optage, som når funktionerne er sat omvendt (men det skal jeg da ik' beklage  ).

Mht. til at optage i VR-mode på en DVD-RW....måske betyder det noget med video recording mode, nu da en DVD-RW er (DVD-Video format). Det er bare et skud i tågen, for jeg aner det faktisk ikke .

Venlig hilsen

Kathrine 

 

 

Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Mht. til at optage i VR-mode på en DVD-RW....måske betyder det noget med video recording mode, nu da en DVD-RW er (DVD-Video format). Det er bare et skud i tågen, for jeg aner det faktisk ikke

Det lyder meget rigtigt. VR-mode skulle være tæt på DVD-RAM mht. redigering mv. På pio sætter jeg VR-mode eller video-mode under initialisering af disken, dvs at det skal vælges først.

mvh

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 07:22

Hej.

Kathrine.
Nå okay, jamen det vil jeg da lige kigge lidt mere på så.

Hapsdog.
Så er det nok ikke en mulighed v i har i vores maskiner, da den jo kan køre: DVD-RAM... Hmmm, Kan PIO'en egentlig ikke også det??? Kan ikke huske det.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu